Santiago. Dag 17 - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago. Dag 17 - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago. Dag 17

Blijf op de hoogte en volg Marianne

25 Mei 2015 | Spanje, Los Arcos

Dag 17 Maandag 25 Mei. Los- Arcos.
Totaal 1615 KM
Eerst even 2 vragen beantwoorden; Piet heeft het revetje niet perse nodig. Hij kan ook zonder dat revetje gewoon fietsen, zonder dat het problemen geeft. Dus Toon, jammer, maar dat hoef je niet te komen brengen.......haha. Tent; We slapen in onze "oude" tent en de stokken van het nieuwe tentje hebben we "verbouwd" voor de tent waar we in slapen. Het nieuwe tentje dus puur gekocht voor de stokken, want het is een tent van niks. Er zit GEEN binnentent in, dus eigenlijk kunnen we er niets mee. Was maar (€15.00) euro, dus daar koop je geen kwaliteit voor. Nu verder met de dag. Afgelopen nacht hebben we "rommelig" geslapen. Slapen, wakker, slapen, wakker etc. Het waait ontzettend hard als we opstaan, en we hopen beiden hetzelfde; Dat we de wind in de rug hebben vandaag.........in de ochtend wel, maar helaas in de middag niet. Maar ja, je kunt niet alles hebben in het leven. We fietsen om 06.50 van de camping af richting centrum van Pamploma. Een wir war van we-gen waar we moeiteloos onze weg vinden. Samen met de GPS natuur-lijk. Want die is onmisbaar op deze reis.Terug op de juiste weg en Pamploma uitklimmend word het heuvelachtig. We zitten helemaal tus-sen de bergen en het wegdek gaat op en neer, slingerend om de bergen.
IK, maar zeker ook Piet heb zware en moeilijke momenten, om het fiet-sen vol te houden tot aan de top van de heuvels. Het is ZEER ZWAAR in de ochtend. Maar we hebben de wind vol in de rug, dus dat maakt het wat lichter.....al voelen we dat niet echt. We doen boodschappen voor de dag in de grotere plaats Puente La Reina. In een heel leuk straatje waar we doorheen fietsen is een gezellig cafeetje waar we ieder een lekkere kop chocolademelk met flinke homp slagroom bestellen. Daar nog een lekkere koek bij en we kunnen er wederom tegenaan. Dat geeft een enorme boost om door te gaan, en dit zware traject vol te houden. Om 12.00 gaan we lunchen op een bankje in de zon. Dat is weer even bijkomen en genieten.......dat doen we trouwens vandaag vaker dan de andere dagen......iets sneller van de fiets af een eet en drink pauze. Het zweet gutst van ons voorhoofd af en ons shirt is hele-maal nat van het zweet. Ja, dit is het echte werk, dat is iets wat zeker is. Naarmate de dag vordert, naarmate het zwaarder word, aanvoelt voor ons. We voelen van-daag echt wel dat we 10 jaar ouder / Oma en Opa zijn.........haha. Het gaat goed met de kilometers, en om 16.00 komen we aan bij ons over-nachting adres. Het is vandaag een Auberge (Pelgrims overnachting voor wandelaars) en daar hebben ze ook een veldje bij om een tentje op te zetten. Want anders hadden we nog 20 km door moeten fietsen, en dat was geen optie voor vandaag. We had-den dit gisteravond al bedacht als adres voor vandaag. Toen we aankwa-men bij dit adres stond dat het Completo / vol was. Dus er kon GEEN WANDELAAR meer overnachten. Maar wij zijn fietsers, dus voor ons was er nog wel plek op het veldje. Echt mazzel dus, aan het eind van deze heftige dag, met "dips" erin. Het veldje is nog leeg, dus wij zoeken een mooi plekje uit. Er hangt een waslijn voor de was, om die te luchten, want alles wat we bij hebben aan vieze was is gisteren gewassen en gedroogd. We zetten de tent op en na een half uur gaat Piet binnen koken. Er is een keuken en er zijn pannen waar we gebruik van mogen maken. Dat is wel fijn. Douche en toilet kunnen we ook gebruiken, net zoals de stopcontacten om alles weer op te laden. Ook heel fijn. Verder is het ERG DRUK MET WANDELAARS.......die slapen hier in grote kamers met meerdere bij elkaar. Gelukkig hebben wij ons eigen vertrouwde plekje om te slapen, dat is fijner vinden we. We hebben nog een man uit Goirle gesproken, woont in de Guido Gezellelaan en is hier een beetje beheerder van deze Auberge. We kennen hem beiden niet. Verder heb-ben we een man gesproken die uit Nederland komt en die loopt 20 km per dag. Zijn vriend is een fietser en is op de fiets onderweg. Op dit moment zit hij in St Jean Pied de Port, waar wij twee dagen geleden overnacht hebben. Vandaag hebben we overdag 2 mannelijke Santiago fietsers gezien en nog 1 man alleen. Verder heeeeeel veeeel wandelaars. Die hebben het ook erg zwaar, zo te zien. Na het eten gaan we douchen en even lekker binnen zitten kletsen, boekje lezen, wat drinken en weer op tijd naar bed. Vandaag 80 km gefietst. Was een zeer pittige dag!!!!!

• 25 Mei 2015 - 20:23

Toon En Tonny:

Hey Marianne en Piet

Leuke verhalen en leuke mensen en bekenden die jullie tegenkomen.
    Maar wij mogen ook niet klagen hoor.
    Je raadt nooit met wie wij hier op een terrasje zitten ..........
    Ton en Trudie Gloudemans. Is dat wat 2 Ton Gloudemansen op
    een terras in Rhodos.
    Wij zitten lekker te kletsen dus dat was het weer voor vandaag.
    Wordt vervolgd. .....

Groetjes Ton Trudie Toon Tonny

• 25 Mei 2015 - 20:38

Frans En Marion:

Hoi Piet en Marianne,

Wat zijn jullie toch door zetters en dat moet ook wel anders ga je zo'n reis niet aan.
    knap hoor jullie gaan als een speer.
    Voor morgen weer heel veel succes en wij denken iedere dag aan jullie !

Knuffel xxx

• 25 Mei 2015 - 21:43

Ted Rene :

Hoi Piet Marian ,

Zware dag weer bedwongen .... Zo doe je dat .....klinkt simpel maar is het zeker NIET.
    En daar kunnen jullie ( alleen) over meepraten .
    Mooi om jullie verslag weer te lezen .
    Lopen naar santiago ...... Ook een uitdaging ....lijkt mij iets makkelijker
    al is mijn ervaring niet groter als : te voet naar den bosch in mijn jeugd ....
    en de avondvierdaagse ha ha .
    Dus niet echt een echte voorbereiding om het te gaan doen.
    Grappig toon en tonny dat jullie in rhodos mijn broer en schoonzus tegen komen !!,
    Gezellig ook ??!!
    De wereld is soms klein he
    Piet en marian DIKKE KUSSEN en op naar de volgende dag
    Rene Ted

• 25 Mei 2015 - 22:01

Suzanne Bruijns:

Hoi hoi,

Vandaag 'even' een aantal reisverslagen ingehaald, omdat ik daar niet aan toe was gekomen.
    Na heel wat voorbij komende koeken, lekke banden, heuvels en vooral KILOMETERS, kan ik alleen maar zeggen: jeetje, petje af voor jullie zeg!! Wat ontzettend knap!
    En wat hebben jullie het, los van de pittige fietsmomenten, gezellig samen. Ga zo door!

Succes met de volgende kilometers!

Lieve groet, Suzanne

• 26 Mei 2015 - 11:04

Peter Zoontjens:

Hallo Marian & piet,

Leuk om jullie verslagen te lezen, zoals ik lees gaat niet alles op rolletjes maar dat maakt het ook weer spannend toch.
    En jullie kennende slaan jullie je er wel door heen.
    Veel fiets plezier en een zeer goede reis. Don Camino.

gr Peter.

• 26 Mei 2015 - 19:05

Henk En Lisette Zoontjens:

Dag Marian en Piet,

Een enerverende reis tot nu toe gezien het mooie verslag. Leuk dat jullie Paula en Walter zijn tegengekomen. Goede voortzetting van deze tocht. We houden jullie reisverslag in de gaten.
    Veel fiets plezier.

Groetjes Henk en Lisette

• 29 Mei 2015 - 14:12

Yvonne Van AmeLfort:

Hoi Piet en Marianne Knap hoor wat jullie aan het doen zijn petje af. Wil ook even doorgeven dat Judith en Dirk 27 mei papa en mama zijn geworden van een prachtige zoon Tim . De rest hoor je wel op ons damesavondje Heel veel groetjes Jack en Yvonne