Santiago Dag 54 - Reisverslag uit Goirle, Nederland van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 54 - Reisverslag uit Goirle, Nederland van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 54

Blijf op de hoogte en volg Marianne

01 Juli 2015 | Nederland, Goirle

Dag 54 Woensdag 1 Juli. Goirle. Totaal 4650 KM
In 1e instantie lukte het gisteren niet om verslag op de site te zetten, want internet van de camping deed het niet. Wij balen en terug naar de tent en toen zei Piet; misschien lukt het bij het Pizza restaurant wel.
En ja hoor, daar ging het vlekkeloos. We hebben GEEN pizza op, want daar houd Piet niet van, maar lekker wat gedronken.

Ons laatste nachtje in ons tentje zit erop. Erg goed geslapen, alhoewel het gisteravond nog even rumoerig was bij onze overbuurtjes...weer een feestje! We staan goed uitgerust om 07.00 op en gaan dan voor de laat-ste keer onze tent afbreken. Het witte plastic gaat in vuilcontainer, want dat heeft zijn dienst op de terugreis wel bewezen. Dan gaan we lekker in het zonnetje ontbijten, om met volle maag aan onze laatste etappe te be-ginnen. Ja, laatste dag fietsen, klinkt weemoedig en zo voelt het ook. Maar ons einddoel van vandaag maakt dat het goed is. Om 08.00 fietsen we van de camping af, terug naar de grote weg, waar onze route verder gaat. We fietsen over zeer slechte wegen, fietspaden, en dat is jammer. Goed uitkijken, want een ongeluk zit in een heel klein hoekje, hebben we gisteren mogen ervaren. Het gaat goed met mij, grote blauw plek in mijn onderbuik, nog beetje gevoelige pols, maar dat mag de pret niet drukken. En Mandy; jij denkt toch niet dat ik me door jou op laat halen voor de laatste 90 km! Je zou beter moeten weten meid, lief bedoeld hoor! We fietsen even later langs het water en dan komen we bij de brug waar we op heenreis niet overheen konden i.v.m werkzaamheden. Nu bijna 8 weken later, zijn ze daar nog niet klaar mee. Er staat nu wel een omleiding aangegeven van maar liefst 5 km.....och ja, een kilome-tertje meer of minder maakt niet uit he. We volgen de borden van de omleiding en komen dan in de plaats Lier. Daar is een Carrefour winkel met een restaurant erbij. Daar nemen we pauze voor koffie met gebak! Dat fietst erin zeg. Als we onze weg vervolgen dan komen we bij de weg die open ligt en waar we met onze fiets op heenreis doorheen zijn ge-slipt. We gaan kijken of dat weer lukt. Niet dus, want bij heenreis kon-den we laatste stukje met verkeer meerijden. Nu moeten we tegen het verkeer in fietsen, en dat gaan we niet doen. We volgen keurig de om-leiding en een stuk verder kunnen we met stoplichten de weg over en de route vervolgen. We gaan vaak van de fiets af, want de billen vragen erom. De route verloopt uiteraard vlak met af en toe een viaduct op/af. Maar dat stelt natuurlijk niets voor. We zien een bord wat de temperatuur aangeeft en dat is om 12.00 al 34 graden! Bij een Brasserie gaan we lunchen, nemen we ieder een uitsmijter met spek en kaas.
We hebben vooral last van de hitte, daardoor worden onze billen ook pijnlijk, dus pauze, drinken, pauze, drinken de hele dag door.
Op bankjes in de schaduw uiteraard. In Baarle-Nassau nemen we een koud glas cola / sinas en daarna de laatste kilometers richting huis.
In Riel wacht ons een verrassing.....er hangen witte vellen op de bomen waar wij op staan kort voordat we gingen. KEI-LEUK. Op terras bij 't Luikske worden we weer verrast door Astrid en Peter die daar zitten. SUPER! Gezellig om even bij te kletsen met ze, en fijn om weer familie te zien. Wij nemen een ijsje en als ze weg zijn nemen we iets te eten. Eigenlijk geen trek door de warmte, maar toch maar gedaan. Piet een broodje croquet en ik een klein slaatje met drinken. Dan is het 17.30 en fietsen we naar huis, naar Goirle, naar onze grote kids en kleine kanjers. Die staan popelend op de oprit te wachten ..........wat een weerzien na bijna 8 weken! Knuffelen, en nog even knuffelen. Iets drinken samen met stukje taart erbij, en vooral even bijkletsen. Onze tuin is keurig op orde, bij deze alvast BEDANKT Kees! We komen snel langs. En dan zijn onze kids weg en zijn we moe, maar heel voldaan!
WE HEBBEN ONZE DROOM SAMEN WAAR GEMAAKT!
Wauw, dat is niet niks. De emotie over dit gegeven zal binnenkort wel los komen, maar dat mag ook.

Morgen maken we een eindverslag van deze bijzondere en zeer mooie reis. Een terugblik, even samen vatten wat we beleefd, ervaren hebben. Ben "bang" dat het toch weer een heel verhaal word, de laatste dan!
Tot morgen dus, voor de laatste keer!

• 01 Juli 2015 - 19:58

Toon En Tonny:

Hallo Kanjers

Eindelijk weer thuis.
    Wij hadden jullie ook wel willen verrassen deze laatste dag
    maar helaas er zijn ook nog mensen die heel hard moeten werken
    met deze hitte.
    Ik heb weer heel veel mensen een lekkere maaltijd bezorgd vandaag
    en Toon heeft vandaag Danielle en Angeliek geholpen met de verhuizing.
    Wij komen vrijdagavond wel even langs om jullie weer te zien,
    tenminste als het jullie ook uitkomt natuurlijk.
    En zondag hebben we nog het feestje bij Patrick op de camping.
    Rust lekker uit de komende dagen en tot ziens.

Groetjes Toon Tonny

• 01 Juli 2015 - 20:23

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Proficiat,wat een prestatie!!
    Gelukkig hebben jullie weinig last van de botsing van gisteren overgehouden. Maar goed ook, want dat zou jammer zijn, nu is het vooral genieten van de thuiskomst, en nog nagenieten van de bijzondere prestatie die jullie geleverd hebben.
    En lekker liggen in jullie eigen bed, lekker lang genieten van een welverdiend bad ipv een douche op een camping, gewoon weer koken in jullie eigen keuken etc.
    Wat kan thuiskomen toch heerlijk zijn.
    Blijf nog lang nagenieten, samen, en met de kinderen en kleinkinderen.
    Groetjes van Toon en Wilma.

• 01 Juli 2015 - 20:37

Wilhelmien:

Hallo stoere (opa) Piet en (oma) Marianne,

Wat een prestatie!!!!!!!!!
    Wat fijn om een droom waar te maken, kanjers zijn jullie.
    Maar vooral welkom thuis, heerlijk om jullie kinderen en kleinkinderen te zien.
    Ga heerlijk nagenieten en rust lekker uit, doe rustig aan met deze warmte.

Dikke knuffel, zeker verdient, groetjes Wilhelmien

• 01 Juli 2015 - 20:54

Ans De WItt:

Hee Piet en Marianne,

Gefeliciteerd met jullie prestatie! Echt geweldig wat jullie hebben gedaan.
    Geniet nog maar lekker na samen.
    Vanavond weer in jullie warme bedje.
    Wie weet verlangen jullie vannacht al terug naar jullie koele tentje.
    Denk het niet.
    We zullen je verhalen gaan missen Marianne.

Lieve groetjes van Peter en Ans

• 01 Juli 2015 - 21:21

Frans En Marianne:

Hoi Piet en Marianne,

WELKOM THUIS !!!

Geniet nog maar lekker na van jullie bijzondere reis,
    wat het is een hele prestatie wat jullie samen hebben volbracht.

Dikke knuffel xxxx

• 01 Juli 2015 - 21:57

Rene Ted:

Oost west thuis best ....nu wel tenminste ....
    Wat heerlijk dat jullie goed en veilig thuis zijn gekomen!!!!
    Na deze enerverende tocht .... Wat een moedige beslissing was dat om op 9 mei deze tocht aan te durven!!!!!
    Al vaak geschreven hier ...maar niet veel mensen doen jullie dit na!!!
    Er zijn toch niet veel mensen die een droom ook werkelijk waarmaken ,jullie
    dus wel !!!!!
    Machtig ..prachtig ..geweldig .. Wat je er allemaal over wil zeggen!!!

En wat mooi als jullie kinderen en kleinkinderen jullie op zo,n lieve manier opwachten!!!
    Wij willen jullie ook graag zien ...maar wat ook toon en tonny zeggen ..als het jullie uitkomt
    Laat maar weten als jullie een beetje bijgekomen zijn !!!!!

En nogmaals toppie van jullie en ieder 3 DIKKE ZOENEN

• 01 Juli 2015 - 22:18

Gerrit En Dini:

Nou, het zit er op voor jullie en dus begint nu de verwerking en de ontwenning van het elke dag om 6 uur opstaan. Maar ja, misschien sta je morgen uit gewoonte toch weer om 6 uur naast je (eigen echte) bed.
    Het was een prachtige en ook geslaagde onderneming die je nog vele mooie herinneringen en gesprekken zal opleveren en waar we graag naar zullen luisteren.
    We komen langs maar wanneer............... we bellen.
    Welkom thuis!

• 01 Juli 2015 - 22:30

Lizette Schalke:

KANJERS ZIJN JULLIE! MAAR JIJ ZEKER MARIANNE!!!!!!!
    Heb jullie gevold en kan alleen maar ;SHAPPO zeggen..liefs vele hartelijke groetjes en hopelijk tot gauw!

• 02 Juli 2015 - 09:34

Harrie & Annelie:

Hallo Piet en Marianne,

Wij zijn zeer blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen.
    Jullie kunnen zeer trots zijn op jezelf, er zijn er maar weinigen die dit jullie nadoen.
    Kom nu eerst maar even tot rust, wij bellen jullie wel na het weekend.

Harrie & Annelie