Santiago Dag 33 - Reisverslag uit Cebanico, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 33 - Reisverslag uit Cebanico, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 33

Blijf op de hoogte en volg Marianne

10 Juni 2015 | Spanje, Cebanico

Dag 33. Woensdag 10 Juni. Viillar de Mazarife
Totaal 2660 KM
We lagen gisteravond om 20.30 al in ons tentje. We waren beiden op van de zware klimdag. Als een blok in slaap gevallen en ergens rond de klok van 24.00 worden we wakker van ONWEER....ineens zware licht-flitsen en knallende donderslagen. Gelukkig waren we net daarvoor naar de wc geweest, anders waren we drijfnat geworden. Het heeft de hele nacht verder geregend en ook het onweer hield niet op. Ik ben niet bang, maar had het toch niet breed in ons kleine tentje tijdens die flitsen en donderslagen. We zijn gelukkig weer in slaap gevallen en worden om 06.30 wakker. Het regent dan nog steeds, dus lekker blijven liggen. Een uurtje later is het droog, hebben we ons aangekleed, spullen in de tas-sen en tent afbreken. Toen we alles opgeruimd hadden, zijn we naar de overkant gelopen, naar het restaurantje waar we gisteren zo lekker gegeten hebben. Daar zijn we naar binnen gegaan en hebben we een heerlijk toast ontbijt op met lekkere verse koffie. Intens genieten weer. Het ziet er buiten nog steeds donker uit, dus regenpak aan en om 08.00 zijn we aangefietst. Met regenpak en pet onder de muts bleven we van binnen droog. We kunnen wel de hele dag hier rond blijven hangen, maar dat schiet ook niet op. Onderweg komen we een paar wandelaars tegen die net zo "eigenwijs" zijn als wij......of zijn het doorzetters! Fietsers zien we 4 stuks in totaal. Na een uurtje word het droog en kan de muts af. Het regenpak droogt, met de wind op kop, snel op. Maaaar, dan begint het wederom te regenen. Muts weer op, gewoon doorfietsen. Het heeft ook wel iets vinden we, dit hoort ook bij een Camino / Pelgrim-tocht. Om 09.30 komen we langs de Spar winkel en doen we boodschap-pen voor de dag. Een half uur later zien we een grote overdekte bus-halte en daar gaan we een broodje smeren en eten. Fietst erin. Hierna fietsen we door, vooral afdalend in de ochtend, en komen we in een grotere plaats met groot cafe. Regenpak uit en naar binnen, voor koffie met.........Terwijl we daar zitten type ik de dag al vast in, scheelt vana-vond weer he! Ondanks het weer gaat het KEI-GOED! We hebben er al 40 km opzitten. Na deze fijne pauze blijft het regenen, en krijgen we de wind vol tegen. Daarnaast word het wegdek ook nog eens ERG SLECHT, dus het zit even niet mee. We fietsen over een gravel weg met grote losse stenen op en diepe kuilen in de weg. Dus ook nog eens goed uit-kijken waar je fietst. Deze weg duurt ongeveer 4 km, daarna word het weer asfaltweg. En het gaat steeds harder regenen. Een echte stortbui, het valt er met bakken uit. Van binnen blijven we droog, maar het is alles behalve leuk of fijn fietsen. We proberen bij het volgende plaatsje een overnachtingsmogelijkheid te vinden. Want onze tent is kletsnat en niet bruikbaar voor komende nacht. Na een half uur komen we aan in de plaats Vilar de Mazarife. Daar vinden we een Auberge. Het is nu 13.15 en we zijn er even klaar mee nu. Niet van de warmte of de vele kilome-ters die we gefietst hebben, maar klaar met de regen, regen, regen. Piet gaat naar binnen om te vragen of ze een 2 persoons kamer hebben, en wat die kost. Dat laatste maakt ons eigenlijk niet uit....als het tenminste binnen de perken blijft. Ze hebben een kamer voor 2 personen, en die kost €40.00! DOEN, zeggen we beiden. Geregeld, een kamer voor 2, we kunnen ook warm eten vanavond en we slapen droog. Weer goed gere-geld Pietje..........Onze fietsen kunnen droog achter op de plaats staan, en we nemen het hoognodige mee naar binnen. Dan eerst douchen, want het word alleen maar drukker later op de middag. Na de douche gaan we lunchen en even lekker niksen. Moet kunnen! En buiten blijft het regenen. Wij blij dat we binnen zitten en lekker warm. Na een uurtje word het droog en gaan we even het plaatsje in. We zien een winkel en daar doen we wat boodschapjes...wat lekkers voor vanavond. We drin-ken dan wat in de Auberge en daar spreekt een Nederlandse mevrouw mij aan. Ze vraagt waar we vandaan komen en wanneer we vertrokken zijn. Ik zeg: 9 Mei. Dan zijn jullie al goed op weg: zegt ze. Ik zeg; we zijn al op de terugweg zelfs ............Zegt die vrouw; je gaat me toch niet vertellen dat jullie vanuit Nederland naar Santiago zijn gefietst en nu op terugweg naar Nederland zijn. Ik zeg; JA, dat wil ik eigenlijk wel zeggen. Ze snapt er niets van, zo snel en ook nog helemaal terug naar huis. Ik vertel dat we in 2005 alleen heenreis gedaan hebben en dat we toen gezegd hebben over 10 jaar later. Wat een MOOI gegeven dat jullie dit nu SAMEN waar mogen maken. Inderdaad, een erg mooi gegeven wat ons gegund is. We gaan weer naar onze kamer, wat een luxe zeg; Ka-mer voor ons alleen, niemand erbij, lekker rustig. HEERLIJK! Om 19.00 gaan we beneden in het Restaurant eten; Frietjes met karbonade, salade en drinken erbij, en dat is alweer genieten. Als toetje nemen we ijsje na. We voelen ons "de koning te rijk" met zoveel luxe om ons heen......maar we betalen ervoor, dus geen schuldgevoel. Morgen zien we verder wat het weer doet. Hopelijk is het dan droog en kunnen we weer lekker fiet-sen en kamperen. In de avond gaan we nog een bakje koffie drinken beneden en weer op tijd naar bed. Het was vandaag een GRIJZE dag. Veel regen, harde wind tegen, maar de middag maakt alles weer goed. Vandaag 60 km gefietst. Zo zie je maar weer dat de terugreis, via dezelfde weg, weer totaal anders verloopt.

• 10 Juni 2015 - 18:22

Toon, Tonny:

Hallo de gezellige fietsmaatjes, ja nu ik hier zo lees zijn jullie nu pas aan de vakantie begonnen gewoon lekker op je gemakje, en op tijd stoppen en niet alleen maar kilometers maken, ja de koffie met die heerlijke koeken dat sla ik even over want dat is dagelijkse kost, maar wel lekker, ik zou zeggen hou dit voorlopig even vast dat maakt de tocht alleen maar leuker en mooier, geniet er nog van en tot het volgende verslag, veel Gr, van ons T. T.

• 10 Juni 2015 - 19:31

Mandy:

Goed om te lezen dat jullie het lekker op
    Het gemakje doen en per dag kijken hoe
    Het gaat. Super trots op jullie.
    Blijf zo genieten van elkaar en dan kunnen wij
    Over een paar weekjes weer heerlijk
    Knuffelen. We missen jullie maar zijn ape trots op jullie
    Houd dit vol zo saampjes.
    Dikke knuffel en kus van ons

• 10 Juni 2015 - 20:09

Jack En Yvonne Van Amelsfort:

Hoi Piet en Marianne
    Ik geniet elke keer van jullie mailtje dat zal als jullie thuis zijn afkicken
    Geniet er lekker van een keertje regen is niet zo erg maar ik hoop dat het morgen weer lekker droog is.

Heel veel groetjes en veilige km.

• 10 Juni 2015 - 23:57

Rene Ted :

Hoi hoi ... Wat lezen we nu regen...lijkt meer op hollands weer ....
    Niet fijn , een btje miezer kan nog maar echte stortbuien is niet grappig .
    Maar jullie hebben je er weer fietsend door heen geslagen.
    Lekker een droge plek ..bedje ..heerlijk gegeten ...goed bezig hoor,
    Hier is het weer nog steeds winderig maar wel zonnig ,,komt weer een hete dag aan net als vorige week met afsluitend dan natuurlijk onweer en lagere temperaturen,,,ook echt hollands .
    Veel fietsplezier morgen mett hopelijk heerlijk weer na vast een fijne nacht in jullie fijne
    tweepersoonskamer ...sweet dreams
    Xxx rene xxxTed