Santiago Dag 32 - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 32 - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 32

Blijf op de hoogte en volg Marianne

09 Juni 2015 | Spanje, Rabanal del Camino

Dag 32. Dinsdag 9 Juni. Rabanal
Totaal 2600 KM
Vanmorgen om 06.00 op, na een goeie, rustige nacht. GEEN gesnurk, heerlijk. Lekker in de buitenlucht, in ons eigen tentje. Dat slaapt nog het best. Om 07.00 fietsen we van de camping af terug naar de route, want deze camping ligt 2 km van de route af. Terug op de weg is het weer een bekende route voor ons. We herkennen veel punten waar we geze-ten hebben, waar we boodschappen hebben gedaan. Het weer is gunstig voor ons, net als de wind. Naarmate de ochtend vordert word het meer bewolkt, maar dat is alleen maar fijn voor ons. Want...we hebben weer een pittige klim op ons programma staan vandaag; de Cruz de Ferro, hoogste top van deze Camino. In mijn "gedachten" word dat een zware, zo niet zwaarste klim die ons nog te wachten staat. Ik kan me nog herin-neren dat we lang en zeer steil afgedaald zijn toen, dus dat word nu lang en steil klimmen.......Om 09.30 zitten we onderaan de klim. We komen het plaatsje in waar we bij heenreis op de bank hebben gezeten bij de brug / het water, en vandaar uit ging het steil omhoog. Nou, met mijn geheugen is nog niets mis, want het klopt als een bus. We spreken af dat we er elk half uur even af gaan, en mochten we een café zien onderweg dan word het daar koffie met! We MOETEN vooral op tijd stoppen, want het druppelt behoorlijk op mijn benen en Piet heeft een natte zakdoek......NEE, niet van de tranen, maar zweet, zweet, en nog eens zweet. Ongelooflijk op dit tijdstip, liters vocht verliezen, niet nor-maal meer. Om 11.30 komen we aan bij het eerste cafe, dus koffie. We zitten over de helft en hebben nog een stuk te gaan tot de top. Volgens mijn maatje nog 5 kilometer heftig klimmen, en dan vooral afdalen. Ver-heug me nu al op het laatste...haha Nou hij heeft niet te veel gezegd, het is ZEER, ZEER, ZEER heftig klimmen. We hebben beiden nog NOOIT zo pittig en zo lang geklommen. Stukken van 13% op zijn minst zegt Piet en de hele klim is 20 kilometer lang. We gaan op kleinste blad, zweet gutst van ons voorhoofd, zwerm vliegen blijven aan ons zweet plakken, echt niet normaal, zo heftig is het. Het is 30 km fietsen vanaf de cam-ping voor de klim begint, dus die hebben we er al opzitten. Volgens het boekje zijn er in de klim 3 Auberge's met grasveld waar we kunnen kamperen. We zijn om 09.30 aan de klim begonnen en om 13.30 komen we doodmoe, maar heel voldaan aan boven op de top van de Cruz de Ferro. WAUW, dat is kicken zeg. We hebben het weer gered, voor de 2e keer deze berg beklommen. Voor ons gevoel de ZWAARSTE klim, tot nu toe. Boven maakt een Engelse vrouw een foto van ons samen. Dit keer in kort tenue. Daarna hang ik iets aan de paal en maak daar een foto van. Weer bijzonder moment! Dan eten we ieder een snikker, en de aardbeien die we nog over hebben van gisteren gaan er ook aan. Dan windjack aan en de afdaling in. Die duurt 8 km en dan zijn we bij de camping van vandaag. Dat is naast het bijzondere adres waar we op de heenreis overnacht hebben. Morgen dalen we nog verder af, voor nu zijn we er even klaar mee. We staan op het grasveld wat bij een Auberge hoort. We zetten onze tent op en gaan dan lekker douchen. Iets minder schoon dan we gewend zijn, maar dat mag de pret niet drukken. We voelen ons echt vies met al dat zweet aan onze kleren, aan ons lijf. En vanavond......gaan we lekker uit eten. Daar hebben we zin in en hebben we wel verdiend, vinden we. Zo, dit was een heftig dagje klimmen, klimmen, klimmen. Een uurtje na ons komt er nog een Nederlands echtpaar op het veldje staan. Ze zijn erg op zichzelf en zoeken geen contact. Jammer, maar ook goed natuurlijk. Vandaag een hele fijne en gezellige klim / fietsdag. Vandaag 60 km gefietst.

• 09 Juni 2015 - 17:24

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Wat geweldig zeg,een heftige klimdag!!Maar jullie hebben de klus weer geklaard.
    Niet te geloven, voor jullie is geen berg te hoog. En dat zonder een keer af te stappen. Maar weer petje af voor jullie prestaties. Geniet van jullie welverdiende etentje, en morgen van de afdaling.
    Groetjes Toon en Wilma.

• 09 Juni 2015 - 18:25

Rene Ted :

Hallo klimmers .....een gezellige klimfietsdag achter de rug .......zelfs het zweet ..de vliegen
    Etc is niet erg meer lezen we ,als jullie de klus voor vandaag weer geklaard hebben . En was het weer heerlijk afdalen???? Zal wel ..... Even de benen stil en goed uitkijken schat ik zo..
    Nou hier schijnt de zon wel maar de wind is super frisjes / koud. Af en toe.
    Maar lees net ook dat het weer zomers gaat worden , mag wel weer en een btje stabiel graag .
    Verder alles oke met de Borremansen ... Morgen komt de kleinste borremans (yannick)
    weer bij ons ..... ❤️.

Liefs en xxx xxx en tot schrijfs ...Rene Ted

• 09 Juni 2015 - 21:58

Patrick, Desiree, Faye, Lilly En Cody :

Hallo pap en mam,

Wat een heftig verhaal zeg! Maar met op zijn tijd een rustmoment om even op adem te komen en wat energie op te laden komen jullie samen aan de top!
    Wij zijn bezig met de avond 4 daagse. En na 2 kilometer slenteren heeft Lilly het helemaal gehad en wordt ze erg moe. Faye klaagt veel maar rent alle kanten op, dus dat valt allemaal wel mee. Cody zit lekker in de buggy en vind het snel prima. Maar ik kan merken aan hem dat hij steeds meer wil en kan. Pasgeleden zat hij ineens bovenop de salontafel! Ik moest er eigenlijk ontzettend mee lachen, maar dat is natuurlijk erg gevaarlijk. Die klimt echt overal bovenop! Haha. Wie weet straks met jullie mee op de fiets en de bergen beklimmen ;-).

Nog een kleine boodschap van Patrick: jullie zijn goed bezig! Ga zo door...
    Ik zeg al tegen hem, is dat alles?? Tja, een man van weinig woorden. Maar jullie kennen hem ;-)

Tot snel weer. Xx van ons

• 10 Juni 2015 - 08:51

Francois , Jan En Ad :

Goed te lezen dat het goed gaat,
    nog veel succes in het vervolg traject.