Santiago Dag 34 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 34 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 34

Blijf op de hoogte en volg Marianne

11 Juni 2015 | Spanje, Sahagún

Dag 34. Donderdag 11 Juni. Sahagun Totaal 2740 KM
Gisteravond hebben we heerlijk gegeten, en we zaten samen met een mooie Italiaanse jongen van 27 jaar aan een tafel. Hij woont in Toscane en is vertrokken als wandelaar vanaf de Spaanse grens. We hebben in het Engels met elkaar gesproken over de Camino, over werk, over thuis. KEI-GEZELLIG. We hebben het Pelgrims menu op en dat was; Aardappel-soep, friet met karbonade, stuk meloen voor mij en voor Piet yoghurt en water en IK een glas RODE WIJN! Ja, jullie lezen het goed hoor! Heerlijk gegeten en dat voor €18.00 totaal. Daar kunnen we zelf niet voor koken he! Wij genieten ook wel in ons tentje hoor, en tijdens de kilometers maken.... Fietsen, uitzicht, actief zijn en vooral op een primitieve manier. Daar houden wij van. Wij zijn GEEN HOTEL MENSEN, wij houden van buiten bezig zijn, op welke manier dan ook. Ieder zijn ding, en het is maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn. Verder missen we onze grote kids en kleine kanjers enorm, al bijna 5 weken.

Ons slaapkamerraam kijkt uit op de kerk. Dat houd in dat de kerkklokken naast ons raam hangen. Raam stuk open voor de frisse lucht, rolluiken op een spleetje open, en het valt mee met de slagen tot 24.00, daarna hebben we geen kerkklok meer horen luiden. Vanochtend worden we om 06.45 wakker, gelijk horen we de wandelaars al in actie. Aankleden, wassen en spullen in de tassen en dan een heerlijk toast ontbijt. Zit bij de prijs in, en dat mag natuurlijk ook wel vinden we. Om 07.15 fietsen we weg van deze Auberge, in kort tenue maar wel windjack aan. Lucht is grijs, maar het is niet koud. De route herkennen we niet van de heen-reis. We fietsen natuurlijk de andere kant op, maar dan nog totaal geen herkenningspunten. Pas na 20 km of zo zien we iets bekends. Om 09.30 komen de eerste fietsers, Nederlanders, ons tegemoet. We begroeten elkaar en vervolgen ieder onze eigen weg. Pas om 10.00 komen we een cafe tegen, waar we even pauzeren. Daarna, nog steeds met zwaar be-wolkte lucht, vervolgen we onze weg. Ik weet niet wat voor cake ik in dat cafe op heb, maar in ieder geval GEEN SPACE cake.......ik krijg na de ochtend pauze mijn trappers amper rond. Echt "pap in de benen", jeetje, het gaat voor geen meter. Nou is de wind wel de grootste boosdoener, want die hebben we vol op kop. We kunnen ons nog goed herinneren dat we dit zeer lange, vrij vlakke stuk de wind bij heenreis meehadden.
Toen vlogen we over de weg, hebben we die dag 120 km gefietst. Dat gaat hem vandaag NIET worden maat, sorry, sorry......het is zoals het is. En het moet natuurlijk ook niet, laten we dat voorop stellen. Na-mate de dag vordert trekt de lucht open en krijgen we zelfs volop de zon. Wat een groot verschil met gisteren zeg. We stoppen onderweg nog bij een picknicktafel om te lunchen. Heerlijk in de openlucht. Op dat rechte zeer lange en vooral ook saaie stuk passeren ons 3 Nederlandse echtparen met bepakking. Zij gaan in volle vaart, want de wind hebben ze vol in de rug. Op het wandelpad wat ernaast loopt lopen Pelgrims met regenjas, poncho en soms hele zware bepakking. Wij denken; hebben ze regen gehad! Wij nog niet, ook al ziet het er dreigend uit. Ik begroet op een geven moment een vrouw op dat pad met: Hallo......roept ze terug; Uit Nederland! Ja, onderweg naar huis. Even met haar staan te kletsen, Piet fietst gewoon door, dan vervolgen wij ook weer ieder onze weg. Om 13.30 komen we aan in een plaats waar een camping is. IK ben er wel klaar mee voor vandaag, dus we vallen hier neer. De zon schijnt volop, de tent is in een half uur kurkdroog. Mooi, kunnen we vanavond weer lekker droog slapen in ons tentje. Douchen in een mooi en zeer schoon sanitair gebouw frist mij helemaal op. Ben weer boven Jan, zullen we maar zeggen. Nadat Piet ook onder de douche is geweest trekken we een zak chips open en eten die samen helemaal leeg. Drin-ken erbij en genieten in het zonnetje. We zitten tegen een grote plaats aan: Sahagun. Rond 17.30 gaat Piet koken; kippensoep, aardappelen, erwtjes en gehaktballen. Fietst er weer in. Nog een ijsje als toetje, dan koffie, en lekker lezen / luieren. Het was vandaag, zeker voor mij, een pittig laatste stuk. In de ochtend ging het goed, daarna kakte ik helemaal in. Geen probleem, morgen weer een nieuwe dag. Vandaag 80 km gefietst.

• 11 Juni 2015 - 18:42

Frans En Jeannette:

Hey Marianne, hoezo pittig stuk en inkakken! Je hebt vandaag toch weer 80 km gefietst. Doen de meeste van ons je niet na. Dus petje af. Hopelijk draait de wind snel, zodat jullie hem weer in de rug kijken. Nog veel fietsplezier en blijf heel! Groetjes Frans en Jeannette

• 11 Juni 2015 - 18:42

Mandy:

Wauw een mindere dag zeg je nou
    80 km fietsen vind ik geen mindere dag hoor hihi
    Maar snap wel dat het zwaar is hoor en goed dat
    Je dan ook stopt al is het na 10 km al
    Genoeg is genoeg.
    En ook wij missen jullie heel erg hoor
    Ook voor praktisch advies hihi maar
    Daarvoor hebben we vandaag even telefonisch
    Contact gehad. Heerlijk om je weer gesproken
    Te hebben is toch veel fijner dan op deze
    Manier.
    We houden van jullie
    Dikke kus en knuffel van ons

• 11 Juni 2015 - 19:23

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Wat geweldig, toch weer 80 km gefietst. En dat nog met wind tegen!!
    Wij hebben gisteren 50 km gefietst, op onze E-bike ,en hadden soms ook wind tegen. Ik moet dan altijd even aan jullie denken. Maar dan zetten we de ondersteuning aan en gaat het een stuk makkelijker.
    Bij jullie zal dat niet zo eenvoudig zijn,jullie moeten het toch van de wind in de rug hebben.
    En heb je genoten van je wijntje? Misschien had je daarom wel pap in je benen.
    Fijn dat jullie het iets rustiger aan doen, en nog steeds samen genieten. Hou vol(maar dat zal wel lukken).
    Groetjes Toon en Wilma

• 12 Juni 2015 - 10:12

Tedrene :

Hoi piet en marian
    Wat lezen we nu!!!!!! Marian aan de drank !!!!! Moet niet gekker worden .
    Straks lezen we ook nog dat piet aan het bier zit ?.haha !!!!!
    En zo,n leuke italiaan aan je tafel ....mooi uitzicht denk ik zo ...weer eens wat anders dan bomen ..wegen ..fietsers etc etc.
    Maar alle gekheid op een stokje .... Wind is niet fijn op de kop !!!!!
    Ook hier in ons redelijk vlakke landje vind ik het niet prettig .
    Wel beloofd het hier weer heel warm te worden net als vorige week vrijdag ,
    Met als afsluiting onweer natuurlijk.

Fijne fietsdagen weer en lekker op tijd stoppen als het te zwaar wordt !
    Lieve groeten uit goirle en smak smak .
    Voor ieder een !!!!!
    Rene Ted