Santiago Dag 23 - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 23 - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 23

Blijf op de hoogte en volg Marianne

31 Mei 2015 | Spanje, Trabadelo

Dag 23. Zondag 31 Mei. Trabadelo.
Totaal 2135 KM
Afgelopen nacht zijn onze fietsen omgevallen door de extreme wind. Met gevolg: mijn spiegeltje is afgebroken. Jammer, maar ook dit is weer op te lossen. We fietsen om 07.10 de camping af en het is gelijk klimmen geblazen. Na 8 km klimmen met straffe wind op kop (hoge bomen, ber-gen vangen veel wind) komen we om 08.15 aan boven op de hoogste berg van deze Camino (1514 m) de Cruz de Ferro. WAUW wat een kick op deze vroege Zondagmorgen. Bij dit hoogste punt worden bijzondere dingen neergelegd van thuis uit meegenomen. Gisteravond hebben we samen even gekeken van wat we achter wilden laten van thuis uit. Ik zei; we kunnen jou scheerapparaat hier achterlaten, wat wil jij; vroeg ik aan Piet. Zegt Piet; ik wil jou hier achterlaten en dan pik ik je op de te-rugweg weer op ! Ik zei; Als ik er dan nog lig he! Laat uiteindelijk spie-geltje van mijn fiets hier achter. Een Engels meisje maakt een foto van ons beiden op dat mooie punt. Het is heel druk op dit moment en ieder-een wil op de foto met de paal. Piet vind het allemaal te lang duren, maar ik wil perse dat we er SAMEN opstaan. Dat is dus gelukt. Een mooi moment waarop ik me emotioneel voel worden. Hoe bijzonder is het om hier 10 jaar later weer SAMEN te staan en de tocht nogmaals te beleven, in goede gezondheid, zullen we maar zeggen. Het is mistig, koud boven maar dat deert ons niet. We doen regenjas aan voor de kou in de lange afdaling. We dalen een stukje af, klimmen weer even en dan is er ineens een terrasje. We drinken lekkere verse koffie met 2 koeken er bij. Die bar is niet meer dan een omgebouwde Beijerland caravan. Piet zegt: Dat lijkt me leuk als "baantje" als ik straks stop met werken. Zo'n barretje beheren en allerlei mensen ontmoeten met hun verhalen, dat lijkt me wel wat. Terwijl we hier zitten moeten we ook aan "Sjefke met de fiets-kar" denken. (Nu is mijn balpen leeg, hoe kan het ook anders met al die lange verhalen die ik onderweg opschrijf,haha) Al dat klimmen in Span-je dat gaat Sjefke niet redden met die kar achter zijn fiets. Jeetje, wij trappen ons al helemaal het apezuur. Zo'n 15 km verder komen we aan in de grote plaats Malinaseca. Daar nemen we een pauze. Wat was dit een spectaculaire afdaling zeg. Wederom WAUW, wat een mooie natuur, waar je klimmend niet van kunt genieten, maar afdalend en remmend wel. Om 10.00 bij de brug koffie moment. Wat een prachtige, zonnige fietsdag. GENIETEN...............100% Hierna dalen we verder af naar de grote plaats Pon Ferrada. We zien een bank en daar gaan we......pinnen! Budget van thuis af meegenomen is bijna op. Dus zekerheid voor alles. Na een half uurtje fietsen komen we aan in een klein plaatsje en gaan we lunchen. Dat brood fietst er vlot in met koffie en melk erbij. De route blijft hierna vrij vlak, ondertussen verdwijnt de zon steeds meer achter de wolken, perfect fietsweer. Wat een boffers zijn we! De camping van vandaag ligt op 70 of 95 km. We zijn niet meer eigenwijs...haha en we stoppen bij de 70 km camping. Daar komen we om 15.00 aan. Een sobe-re camping, met gratis WIFI, en erg schoon sanitair. We hebben de cam-ping wederom voor ons alleen. Tot nu is er niemand bij gekomen. Ook goed, wij vermaken ons wel met ons tweetjes. Lekker lezen, luieren, en genieten van de omgeving en de rust in dit mooie dal ergens in Spanje. Vandaag 70 km gefietst. Het was een prachtige, zonnige en gezellige fietsdag. PS; Als er geen bericht op de site komt, dan heeft dat te maken met het feit dat we GEEN WiFi hebben. Onze kids sturen we een SMSje om te laten weten dat alles oké is.

• 31 Mei 2015 - 19:49

Yvonne Van Amelsfort:

Ik verheug me elke avond om jullie verslag te lezen, geniet ervan. Nog heel veel veilige km en Piet je eigen niet scheren dat is gemak alleen voor marianne kriebelt het wel. O Marian Kevin en Melissa hebben 25 mei ook een zoon gekregen Sjoerd Kees, En nog gefeliciteerd met jullie Patrick

• 31 Mei 2015 - 21:07

Patrick, Desiree, Faye, Lilly En Cody:

Pap en mam,
    Wat een mooie verhalen weer. Excuses dat we niet zo vaak reageren op jullie verhalen. Het is niet dat we dat niet willen. En dat we jullie niet missen of aan willen moedigen op jullie ontzettend mooie tocht, maar meer omdat het voor ons niet vanzelfsprekend is om iedere dag er even voor te gaan zitten om een reactie te plaatsen. Maar we missen jullie zeker wel en denken vaak aan jullie. Hoe zou het gaan? Hoever zouden ze zijn? Gaat alles nog goed? Wat voor weer is het nu in Spanje? Enzovoorts... Na een aantal dagen de verslagen niet te hebben gelezen nu weer helemaal bij ;-)
    Flink wat meegemaakt. Tja Marianne wat kan ik zeggen over een afgebroken zadelpen... Iedere dag een koekske... Haha. Grapje natuurlijk ;-)

Jullie hebben de tijd van je leven en zijn een ontzettend mooie herinnering aan het maken. Die van 10 jaar geleden zit nog in jullie geheugen (jullie herkennen onderweg veel punten die jullie tegen komen). En deze is nog specialer. Toch weer 10 jaar levenservaring erbij! Ik, zeg maar wij doen het jullie niet na! Petje af.

Geniet van de tocht en van elkaar. We zullen proberen iets vaker te reageren. En kijken uit naar het volgende verslag.

Veel liefs van ons xx

• 01 Juni 2015 - 09:36

Hennie 't Lam:

Hoi Marianne en Piet,

Tis maar goed dat jullie zoveel fietsen! Anders kwamen jullie tonnetjesrond terug door al die koeken, haha.
    Maar serieus, geweldig de verhalen en die prestatie en dat het zo goed gaat. Iedere keer weer leuk om te lezen, ga zo door zou ik zeggen! ;)

groetjes Hennie

• 01 Juni 2015 - 09:38

Suzanne Bruijns:

Marianne, hoe kun jij nog tijd over hebben om te lezen en te luieren als je iedere dag weer zo'n leuk en lang verhaal op papier (of internet) zet? Hartstikke leuk en een mooie herinnering voor jullie en jullie kinders!
    Leuk, die foto van jullie tweeën!
    Wederom; petje af en succes met de laatste kilometers tot Santiago!!
    Groetjes van ons vijven

• 02 Juni 2015 - 11:49

TedRene :

Hoi ..... P-en-M..........
    Weer een dag vol fiets en ander plezier ??!! Ja toch!!
    Allereerst fijn dat het alleen maar kleine dingetjes zijn die kapot gaan , voor jullie misschien toch heel vervelend maar een spiegeltje kun je wel weer kopen en de baard kun je
    gewoon laten STAAN!
    Allang blij dat het met jullie goed gaat en dat jullie genieten .....nu maar ook straks thuis
    en als jullie straks echt oud zijn kun je altijd nog die spannende verhalen vertellen !!!
    Leuk dat er ook steeds foto,s bijstaan ...krijgen we toch beter een idee wat jullie
    omgeving nu is , en dat is indrukwekkend!!

Lieve groeten XXX XXX Rene Ted