Santiago Dag 43 - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 43 - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 43

Blijf op de hoogte en volg Marianne

20 Juni 2015 | Frankrijk, Saintes

Dag 43. Zaterdag 20 juni. Saintes Totaal 3575 KM
Vanochtend zijn we vroeg (06.30) op pad gegaan, omdat we vandaag de overtocht met de boot hebben. Die vertrekt om 10.25 en dat is voor ons nog 50 km fietsen vanaf de camping. We gaan niet haasten........maar we proberen die wel te halen anders word het 12.00 de volgende boot. We fietsen even terug naar het fietspad en dat blijven we de hele och-tend volgen. Het slingert enorm van li maar re, met een minimaal heu-veltje er tussendoor. Heerlijk fietsen op deze vroege ochtend. We stop-pen 2 keer voor eigen koffie pauze, en om onze billen even rust te gun-nen. Zoals jullie ons al kennen zijn we uiteraard dik op tijd bij de boot. (09.45) Na 15 minuten wachten mogen we erop en gaan we koffie drin-ken binnen. Ze hebben GEEN WiFi op de boot, we proberen het straks bij een cafe. Anders denken jullie nog dat er iets met ons aan de hand is. En dat is gelukkig niet het geval. Om 11.00 fietsen we van de boot af en gaan we via binnen door weg terug naar de route van de heenreis. We fietsen langs een L-Clerc winkel die elektrische apparaten verkoopt en we proberen of we daar toevallig internet hebben. JA hoor, we heb-ben geluk. We loggen in en sturen van daaruit de verslagen van Donder-dag en Vrijdag door. We zien dat we 13 berichtjes hebben..wauw...maar die bekijken we later. Nu weer de fiets op, want het word warm. Route is zoals die was voordat we de kustroute namen. Heuvelachtig, groen, prachtig om te fietsen. We zijn beiden een beetje "klaar" met het fiets-pad rijden. Mooi, maar moet geen dagen duren. Af en toe stoppen we om te eten, drinken, snoepen. Het gaat goed! De kilometers vliegen voorbij en voor we er erg in hebben komen we aan in de plaats waar de camping is. Een grote plaats, heel toeristisch en de camping ligt aan het water. We herkennen die gelijk van 10 jaar terug. We zoeken een mooi plekje en daarna even lekker zitten niksen. Heerlijk lang douchen en we zijn fris en energiek. Na het eten lopen we het centrum in van deze plaats om nog wat boodschapjes voor morgenochtend te halen. Want zoals we op de route zien is er de eerste 40 km GEEN winkel. Na het wandelen nog een bakkie koffie, iets fris en we gaan ons nestje weer op tijd in. Dat vroeg vertrekken, zo rond de klok van 07.00 dat bevalt ons goed. We liggen toch op tijd in bed dus ook op tijd eruit. Dan zijn we op de camping voordat het echt warm word. Want de uurtjes na 14.00 die hakken erin. Die voorkomen we op deze manier. Het was vandaag een hele zonnige, gezellige fietsdag. De overtocht met de boot was een aangename afwisseling. Qua kilometers was het ongeveer 5 km. Piet had zijn GPS aan laten staan en die had een verschil van 5 km met mijn teller op de fiets. We hebben vandaag 90 km gefietst.

• 20 Juni 2015 - 20:39

Mandy:

Hoi papa en mama wat fijn om te lezen dat jullie nog steeds zo
    Genieten van de reis en van elkaar na al zoveel kilometers.
    Het komt nu steeds dichter bij dat we elkaar weer gewoon in levende
    Lijven dingen kunnen vertellen en elkaar weer even lekker kunnen knuffelen.
    Wat missen wij jullie zeg, dit was hopelijk 1 keer want hoe knap
    Ik het ook van jullie vind en hoezeer ik jullie dit ook gun ik kan jullie echt niet
    Nog een keer 8 weken missen hoor.
    Hou van jullie dikke kus van ons xxx

• 20 Juni 2015 - 20:50

Wilhelmien:

Hoi, hoi.

Wat fijn om jullie verhalen weer te lezen!
    Jullie gaan weer als een speer, jullie genieten weer van alles wat jullie onderweg tegenkomen. Fijn hoor!
    Het is weer als in het begin koffie met lekkere........
    Op tijd boodschapjes voor de volgende dag en lekker in jullie tentje slapen, geen hotel of iets dergelijks.
    Fiets weer gerepareerd dus veilig op weg, Piet.
    En wat leuk dat er weer foto's bij staan.
    Blijf lekker genieten en morgen gezond weer op!
    Hier gaat het zijn gangetje en weer gezellig aan het werk bij de baby'tjes, nog even dan mag je ook weer Marianne, dus geniet nog even van deze tocht.

Groetjes Wilhelmien

• 20 Juni 2015 - 21:07

Gerrit En Dini:

Nou Marianne, als ik goed tussen de regels doorlees dan was het vandaag met twee vingers in de neus vergeleken met een week geleden. Dus echt genieten op de fiets samen! Groeten en tot ziens op 1 juli want dan zullen jullie wel terug zijn in dit tempo??

• 20 Juni 2015 - 22:58

Piet Brekelmans:

Ik volg jullie pas kort maar vindt het ontzettend knap wat jullie tot nogtoe gepresteerd hebben. Petje af . Groetjes Piet

• 21 Juni 2015 - 09:02

Mandy:

Fijne vaderdag papa xxx

• 21 Juni 2015 - 09:36

Tedrene :

Hoi vakantievierendefietsers!!,

Heerlijk ja echt een fietsdag met Genieten met een GROTE G!
    En dat is ook wel heerlijk .we lezen ook dat het prachtig weer is in frankrijk .
    Hier valt het maar tegen gisteren ging het wel gelukkig , wij hadden de fietsdag met ons
    Sosclubke .... Naar chaam .... Stukske mar he ...met ook nog een terrasje tussendoor .
    Maar wel gezellig .... Lunchen bij de steengroeve en een partijtje midgetgolf
    En met de dames kun je wel veel lachen.
    Rene is gaan biljarten s,middags met frans swolfs ....was ook gezellig .
    Vandaag (Als ik dit schrijf ) is het vaderdag ...dus piet laat je maar eens lekker verwennen
    door marianne nu de kids niet in de buurt zijn!!!!

Nog veel fiets en ander plezier en probeer de zon goed diep in jullie tas te stoppen
    En neem die aub mee naar nederland .

Liefs Rene & Ted

• 21 Juni 2015 - 13:11

Ans De Witt:

Hee Piet en Marianne,

Wat heerlijk om elke dag zo samen te kunnen fietsen.
    Ook voor ons want wij zijn elke dag weer benieuwd naar jullie belevenissen.
    Wij genieten mee met jullie reis.
    Nog veel fietsplezier gewenst.

Groetjes van Peter en Ans