Santiago Dag 42 - Reisverslag uit Hourtin-Plage, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 42 - Reisverslag uit Hourtin-Plage, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 42

Blijf op de hoogte en volg Marianne

19 Juni 2015 | Frankrijk, Hourtin-Plage

Dag 42. Vrijdag 19 Juli. Hourtin-plage Totaal 3485
Afgelopen nacht werd ik wakker uit een droom dat de fietsen weg ge-haald waren. Ga de tent uit om te kijken, en gelukkig staan ze er nog. Vanochtend ook nog. Ja Toon, anders hadden wij jou alsnog moeten bellen om ons op te halen, want zonder fietsen houd deze reis op. We fietsen de camping af en zitten gelijk weer op het fietspad. Dat is trou-wens het enige voordeel van deze vieze, dure en geniepige camping. Het fietspad slingert door wegen die we over moeten steken. Wij hebben GEEN voorrang, dus elke keer goed opletten of er niemand aan komt. Dan nemen we langs de kant even pauze voor koffie zonder iets. Daarna verder over datzelfde pad, wat steeds mooier word qua omgeving. We zoeken een bakker en gaan even van het fietspad af om die in het cen-trum van een plaatsje te vinden. We zien GEEN bakker, maar WEL een fietswinkel, die net open gaat. De eigenaar komt naar de fiets van Piet kijken en ziet wat er aan de hand is. We volgen hem naar de werkplaats en daar zet hij een nieuwe spaak in het achterwiel. Verder ziet hij dat de binnenband er "rommelig" inzit, doordat er wat slagen in dat wiel zitten. Hij smeert er vervolgens wat spul in en de band draait weer soepel rond. Kosten €10.00 Merci, Top, Grandioos zeggen wij dan. We fietsen terug naar het fietspad en daar zien we een Casino winkel. Brood, drinken en iets lekkers gaan we daar halen. Half uur later koffie........ het is nu 9.30 en we hebben 35 km gefietst. Na dit pauze moment worden de route en de omgeving steeds mooier. Echt een schitterend fietsgebied, zon komt erdoor, dus wij hebben even niets te klagen....wel fijn voor jullie, even geen gezeur om te lezen / aan te horen. We komen steeds dichter bij de kust en dan zien we in de verte een stuk van het water. Dit fietspad is overigens niet vlak want er zitten ook K... stukken in. Van omhoog en afdalen, weer omhoog en NET NIET boven komen, maar flink in de peda-len om boven te komen. Maar ja, we zijn al heel wat gewend, dus dit is peanuts! Rond de klok van 14.00 komen we langs een strand paviljoen en daar hebben ze frites! Daar hebben wij wel zin in, dat is lang geleden dat we dat op hebben. Tijdens dat heerlijke friet momentje komt er een Nederlands echtpaar met de fiets aan. Ze groeten ons en vragen waar de reis naartoe gaat. Wij vertellen dat en ze zeggen; Wauw.......Zij doen de Franse kust route van boven naar beneden en vliegen daarna weer naar huis. Het is hun eerste fietsvakantie op deze manier en ze vinden het geweldig om te doen. Ze vragen aan ons wat wij zoal gefietst heb-ben en wat een aanrader is voor volgend jaar. Daarna wensen we elkaar een voorspoedige reis en fietsen wij aan. Leuk om mensen te ontmoeten en hun verhalen te horen. We fietsen op een gegeven moment over smalle stroken beton, dat herkennen we nog van 10 jaar geleden. Om 15.30 komen we aan bij de camping van vandaag. Ook die herkennen we van 10 jaar terug. Een mooie, zeer grote en schone camping. We zoeken een mooie plaats bij het sanitair gebouw en zetten de tent op. Dan heerlijk lang douchen, wat een genot. Omdat we vanmiddag al frites op hebben, eten we vanavond soep, brood met een gebakken ei erbij. Samen met een kop koffie is dat weer genieten. Piet begint aan zijn soep en zegt ineens met zijn hand tegen zijn hoofd aan; ik zie alle-maal sterretjes! Ik kijk hem verschrikt aan en dan zie ik dat hij sterretjes vermicelli in zijn soep heeft. Ja, zo ken ik hem weer. .....grapjas! Na het eten maken we een rondje over de camping en we herkennen veel din-gen. Er staan veel gezinnen met jonge kinderen, die hoeven niet naar school. En er zijn veel "weekend" mensen die een seizoen / staanplaats hebben. In het hoekje waar wij staan zitten "oudere" mensen, dus daar passen wij wel tussen...haha. Het was vandaag een hele leuke, gezellige en fijne fiets vakantiedag. We hebben 95 km gefietst. Jammer, weer geen internet, geen post. Onze kids gesproken en die zullen een reactie plaatsen voor jullie, namens ons, op de laatste dag (woensdag)

• 20 Juni 2015 - 15:29

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Gelukkig dat alles nog steeds goed gaat met jullie. Als er een dag geen bericht is van jullie, dan maken we ons soms een beetje zorgen. Zeker na zo'n verhaal met die auto. We weten ook dat jullie niet altijd internet hebben,maar toch. Fijn dat Mandy een berichtje plaatste.
    Goed dat jullie een fietsenmaker tegen kwamen, het is toch prettiger fietsen op een fiets die in orde is.
    Het valt toch nogal mee met mankementen aan de fiets, zeker als je al zoveel km gefietst hebt.
    Wij gaan straks naar het feest van Harriette en Ton,jammer dat jullie er niet zijn.
    Maar wij maken er wel een leuk feestje van!!
    Voor nu weer groetjes uit de Biest.

• 21 Juni 2015 - 09:22

Tedrene:

Bonjour ....

Heerlijk ja om zo,n leuk positief dagverslag te lezen!
    Maar jemag ook gewoon tegen ons aanzeuren hoor ,dan ben je het maar kwijt!!!!!!!
    Schrijven is een goede remedie tegen alles heb ik weleens ondervonden ,
    dus ga er vooral meedoor.
    Fijn dat de fiets van Piet weer in orde is ...en dat hij ook nog steeds grappen maakt ...
    heerlijk toch wat humor tijdens en na het fietsen.
    En de franse kust ...heerlijk hoor om te zien en na het fietsen te wandelen daar ...
    Btje jaloers zijn we wel ......
    En mensen ontmoeten ..praatje mee maken ,of alleen maar naar kijken ..GEWELDIG
    Ook een van mijn hobbys zoals jullie weten !

Keiveel liefs en kussen XXXXXX X. XXXXXXXXXXX Rene en Ted