Santiago Dag 25 - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 25 - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 25

Blijf op de hoogte en volg Marianne

02 Juni 2015 | Spanje, Arzúa

Dag 25. Dinsdag 2 Juni. Arzua. Totaal 2285 KM
Ik heb GEEN foto van Piet met baard. En NEE, we weten nog niet of we terug fietsen...

Na een rustige en beiden goed geslapen nacht fietsen wij om 07.00 de camping weer af. Ja, want in de eerste ochtend uren is het heerlijk fiet-sen en hebben we geen last van de warmte. Heel ander weer dan bij jullie in Nederland dus. Jullie mogen wel een beetje van ons hebben, en wij een beetje van jullie.....stuur maar. Onze Belgische buurtjes liggen nog op bed en worden direct verwend met een ontbijt. Daarna kunnen ze relaxed wegfietsen en word hun "zooitje" weer lekker opgeruimd en verplaatst naar de volgende camping. Dat is een luxe fietsvakantie. Een GOUDEN Belg ja, die zijn zeker zorgzaam en behulpzaam. Dat mag ge-zegd worden, we spreken uit ervaring he! Wij zouden ons "schuldig" voe-len als iemand dat allemaal voor ons zou doen. Wij zijn echte Doe Het Zelfers. Nadat we de camping afgefietst zijn zitten we binnen 500 m weer op de juiste weg. Ook GOUD waard trouwens die Tom-Tom Piet van mij. Het eerste uur in de ochtend met klimmen en dalen vallen MIJ zwaar. De klimmetjes van gisteren moeten er eerst nog uit. Heb ik trou-wens al een paar dagen, maar vergeten te melden. Om 08.30 vinden we een bankje in de zon en genieten we intens van koffie met GROTE koek!
Ze hadden geen kleintjes, haha. Hierna beginnen we aan een klim van 12 km, met een stijgingspercentage van max 10%. Dat is weer even KEI-HARD werken op deze vakantiedag. Boven pakken we een zonnig terras-je met koffie en chocolade. Die grote koek is allang weer verbrand hoor.
Daarna volgt een heel mooi stukje fietsen over het wandelpad. Mijn Tom-Tom heeft deze afslag gemist en komt er na een klim en afdaling achter dat we verkeerd gaan. Och ja, een klimmetje meer of minder maakt ook niet meer uit op zo'n tocht. We fietsen langs en tussen de wandelaars. Prachtig gezicht al die wandelaars in verschillende kleuren, uit verschil-lende landen en verschillende talen sprekend. Er stopt regelmatig een auto langs de kant van de weg die beladen is met bepakking. Er komt een man uit en die voorziet verschillende wandelaars van eten, drinken. Het lijkt wel Avondvierdaagse, daar word ook geregeld wat uitgedeeld onderweg. Op een volgend terras komen we een Nederlands echtpaar tegen wat we nog niet gezien hebben. Ze komen uit Galder en zijn ver-trokken op 6 Mei. Ze waren van plan om ook te kamperen, maar hebben alle kampeerspullen na een paar dagen opgestuurd naar huis, want von-den het te zwaar om mee te nemen. Kan, ieder zijn ding. Het gaat goed vandaag, maar het is wel pittig tijdens het vele klimmen. IK dacht van-ochtend voor het eerst sinds we onderweg zijn; DIT MOET IK TOCH NIET NOG EEN KEER WILLEN!!!! Terugreis.................Ja, zeer moeilijke momenten soms tijdens een lange of steile klim. Dan komen we op een mooi plekje voor de lunch. Het is nu 12.00 en we hebben honger. Om 13.30 hebben we 2e lunchmoment en komt het Nederlands stel naast ons op een ander bankje zitten. Gezellig om mensen uit eigen land te ontmoeten en wat bij te kletsen. Wederom een gezellig stel, echte Bra-banders. Vanaf nu is het nog ongeveer 20 km tot we bij de Auberge zijn waar we in de tuin gaan slapen. Nog even volhouden dus. Deze laatste kilometers van de dag heeft Piet, door de warmte en vermoeidheid, zelfs geen puf meer om mij voorbij te komen in een klim. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik nog teveel kracht en energie heb, dat ik te snel voor hem ga, zou zo maar kunnen he! Nee hoor, we zijn er beiden weer hele-maal klaar mee voor vandaag. We hebben wel klimmend in de middag 2 mannen met bepakking uit Italië ingehaald. Die zaten er helemaal door-heen. Iedereen die we tegen komen met bepakking rijd langzaam, is moe, heeft last van de warmte en zoekt regelmatig verkoeling op een terras of schaduw. Wij zijn niet de enige die met het einddoel in zicht, er genoeg van hebben / er klaar mee zijn. Om 15.15 komen we aan bij de Auberge waar we gaan slapen. We zetten onze tent op, gaan dan eerst een lekker koud glas Cola / Sinas drinken. Dat is lekker zeg.....wederom genieten! En de vermoeidheid stroomt uit ons lijf. Dan gaan we heerlijk lang douchen in dit zeer schone sanitair gebouw. Het is bijna gloed nieuw dit complex. Piet gaat lekker op tijd koken, we eten lekker Hollands: Kippensoep, aardappelen, groente, gekruide gehaktballen, en als toetje een lekker ijsje. In de avond gaan we koffie drinken in de bar, daarna weer heerlijk op tijd ons tentje in. Een zware, maar toch ook wel mooie dag. Vandaag 80 km gefietst. Morgen nog ongeveer 45 km en dan zijn we in Santiago de Compostella .................

• 02 Juni 2015 - 18:40

Tedrene :

Hoi kanjers ..... Wat een tocht he .... Met hele zware dagen waarin het afzien was ...
    maar ook prachtige dagen ..uitzichten ...mensen ,wat een ongelooflijke prestatie ,
    Maar ik ben een dag te vroeg met al die woorden .
    Nog 45 km en dan zijn jullie in santiago ....de eindbestemming .
    En ook al komen jullie niet op de fiets terug ...het blijft onbeschrijflijk knap
    Wat jullie gedaan hebben . Niet veel mensen van die leeftijd die dat na kunnen zeggen
    Niet dat jullie oud zijn hoor ....maar piep is ook anders .
    En vooral zijn er ook niet heel veel mannen die hetzelfde kunnen als jij marian!!!!!!!!
    Al is Piet zijn prestatie ook geweldig he ...fietsen .. Je vrouw oppeppen..(0f is het andersom)
    Ook nog koken ...en samen met marian zorgen vooralle andere dingen die gedaan moeten worden .
    Een hele fijne nacht samen en morgen genieten van het ritje naar santiago.

Liefs en xxxxxxxxxx Ted Rene

• 02 Juni 2015 - 19:23

Toon En Tonny:

Hoi Marianne en Piet

De laatste loodjes wegen het zwaarst he!
    Dat geldt bij iedere zware uitdaging dus hou vol he.
    Jullie zijn er bijna.
    Maar toch wat lezen we nu ineens.........
    Gaan jullie misschien niet terug fietsen!
    Of zijn jullie jaloers op die Belgen die zonder bepakking fietsen?
    Maar het zijn niet alleen Belgen die zo lief zijn om de rommel op
    te ruimen en alles naar de volgende overnachting te brengen.
    Ik heb hier ook nog een heel lieve schat die naar Spanje wil
    rijden en jullie op de terugweg wil begeleiden met jullie bagage!
    Dus als jullie morgen aankomen in Santiago en daar een paar
    daagjes hebben uitgerust dan denk er maar eens rustig over na.
    Heel veel fietsplezier morgen want morgen komt de beloning
    van 26 dagen fietsen en afzien.

Groetjes Toon Tonny

• 02 Juni 2015 - 19:30

Marianne Ketelaars:

Dat is KEI LIEF Toon, maar ALS we terugfietsen is dat wederom op eigen kracht....
    DANKJEWEL voor dit voorstel, en we weten dat jij dat ook echt zou willen doen voor ons.
    Liefs Piet en Marianne XXX

• 02 Juni 2015 - 19:41

Wilhelmien:

Hoi lieve, stoere luitjes,

Ik denk zomaar, dat jullie op dit moment heel veel positieve maitjes moeten gaan ontvangen. Want wat knap dat jullie er bijna zijn en zoals het spreekwoord luid de laatste loodjes wegen het zwaarst. Dus nog even volhouden, eet nog maar eens zo'n lekkere koek en verwen jezelf eens extra, dan kunnen jullie dit samen prima vol brengen.
    Ik ben in gedachte bij jullie en ik denk niet alleen ik, maar ook jullie kids en dat lieve kleine grut, jullie vrienden en familie en niet te vergeten Marianne je meiden van ons clubje.
    Kan niets anders schrijven, wat een prestatie die vele kilometers fietsen, jullie mooie verhalen die jullie met ons delen en morgen jullie eind doel .
    Wens jullie morgen een onbeschrijfelijk mooie dag toe geniet van alle mooie en bijzondere momenten, lees morgen graag hoe alles verlopen is.
    Toi, toi,toi en een dikke knuffel vanuit hier, groetjes Wilhelmien

• 02 Juni 2015 - 20:44

Mandy:

Wat zijn jullie snel zeg morgen al op de plaats van bestemming
    Nick zegt mama dan zijn ze thuis met mijn verjaardag hihi.
    Nou wij zijn super trots op jullie en ga vanaf morgen maar eens
    Lekker genieten van jullie wel verdiende vakantie en dan moeten jullie
    Maar kijken of jullie terug fietsen of opgehaald willen worden door toon.
    Als Toon jullie kant op komt kom ik gezellig mee hihi.
    We spreken elkaar snel weer.
    Dikke kus en knuffel van ons 5 e
    We houden van jullie xxx

• 02 Juni 2015 - 21:13

Frans En Marion:

Hoi Piet en Marianne,

Wat een knappe prestatie nog maar 45 km te gaan en of jullie nu fietsend
    of op een andere manier naar huis komen..... petje af voor jullie.
    Jullie mogen trots op je zelf zijn !!!!!

Dikke knuffel xxxx

• 02 Juni 2015 - 22:11

Wilma Hoogveld :

Hoi Piet en Marianne, wat goed zeg, morgen al in Santiago!!Dat is echt supersnel!!
    Geniet van deze dag, jullie kunnen het op je gemak doen, op tijd koffie met een lekkere koek, en heerlijk al de avonturen en mooie momenten nog eens samen beleven.
    Daarna rustig bedenken hoe jullie naar huis gaan. Wij hebben genoten van jullie verhalen.
    Petje af!!
    Groetjes van Toon en Wilma.

• 03 Juni 2015 - 07:30

Frans En Jeannette:

Hey KANJERS,
    Als jullie dit lezen zijn jullie al in Santiago! Geweldig, Fantastisch, Diepe buiging, Trompetgeschal, Applaus, Staande ovatie, Bewondering ............ Nu paar dagen op adem komen en genieten van elkaar en de omgeving.
    Liefs, Frans en Jeannette

• 03 Juni 2015 - 12:37

Mandy:

Hoi pap en mam
    Fijn dat jullie vanmorgen even belde dat
    Jullie waren aangekomen op plaats van bestemming hihi
    Wil je me alleen nooit meer zo laten schrikken door op
    Het werk te bellen dacht dat er weet niet wat was gebeurt.
    Sorry dus dat ik wat kortaf was aan de telefoon maar
    Je belt echt nooit naar het werk dus vandaar.
    Geniet lekker van de rust en van elkaar en dan horen we
    Wel als jullie eruit zijn hoe en wanneer we jullie weer
    Gaan terug zien.
    Dikke knuffel van ons 5e xxxx

• 03 Juni 2015 - 16:49

Tedrene:

HOERA???GOED AANGEKOMEN LEES IK HIERBOVEN!!!!!!!

GEWELDIGE PRESTATIE!!!

MAAR HAD HET WEL VERWACHT DAT JULLIE HET SAMEN ZOUDEN REDDEN!!!!

TWEE KANJERS ...DOORZETTERS ...NOOIT OPGEVEN...

EN SAMEN KUNNEN JULLIE ALLES AAN !!!!!!!

GENIET VAN JULLIE PRESTATIE ....RUST LEKKER EVEN UIT ...

EN DAN HOREN OF LEZEN WE WEL HOE HET VERDER GAAT !!!

DIKKE KNUFFEL VAN ONS ...RENE&TEDXXX. XXX

• 03 Juni 2015 - 19:59

Ton En Jetje:

Hoi Kanjers, maar ook ontiegelijk eigenwijs Sorry!
    Jullie zijn oud en(eigen)WIJS genoeg, maar al kies je ervoor, dat Toon jullie bagage meebrengt dan is het toch nog op eigen kracht!
    Het is inderdaad heel wat Om met bepakking naar Compostella te fietsen, maar ook zonder bepakking!
    Marianne denk na, want nu mis je je kinders Al en dan duurt het nog langer voor ze je weer ziet? Plus als jij schrijft, dat je het helemaal hebt gehad. Dan kun je wel zeggen, dat het zo is!
    Kun je trouwens niet de helft terug fietsen en dan de beste helft! Met niet zoveel klimmen?
    Als jullie niet terug fietsen, dan kun je ook nog op ons feest zijn?
    De uitnodiging ligt Al thuis, maar daar zal Piet het niet voor doen, maar Piet ben zuinig op je vrouwtje, want zo een vind je nooit meer!!
    Rust lekker uit, dat heb je wel verdiend!