Santiago Dag 14 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 14 - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Marianne

22 Mei 2015 | Frankrijk, Moustey

Dag 14. Vrijdag 22 Mei. Dax. Totaal 1355 KM
Vannacht heerlijk geslapen in ons tentje. Vanochtend lekker warm bin-nen aangekleed, ontbijt met kop koffie op, en koffie voor onderweg ge-zet. Het minst leuke moment van de dag is het opstaan om 07.00. Wij horen jullie ALLEMAAL al denken; waarom niet om 08.00 / 09.00 op staan! Wij liggen elke avond om 22.00 op bed en tot 07.00 in de och-tend is dat 9 uur slapen. En dat vinden wij lang genoeg. Verder zijn we alle twee ochtend mensen, en de uurtjes tot 14.00 zijn het fijnst om te fietsen. En dan zijn we lekker op tijd op de camping. Klinkt allemaal logisch he! ALLE opladers, telefoons, I-pad etc zijn opgeladen, de was is droog, want die had ik binnen op een rek gehangen, dus we kunnen op pad voor een nieuwe dag. We fietsen met een stralende zon hoog aan de hemel deze gezellige camping af. Was weer een fijne locatie, vinden we beiden. We fietsen even door wat plaatsjes en dan duiken we de bossen weer in. Dit zijn vlakke wegen, wat natuurlijk wel even lekker fietsen is, maar qua natuur zijn deze wegen erg "saai". Eindeloos lange wegen en dan af en toe een kruising met een andere weg. Om 10.00 komen we aan in een plaatsje waar een fietswinkel is. ( staat vermeld in het boekje) nou ja, winkel......het is een werkplaats waar reparaties worden gedaan. Een van de monteurs spreekt Engels. Hij kijkt naar ons "probleem" en zegt; NEE heb ik niet, is ander systeem hier dan in Nederland. Ja, dat weten wij ook wel. Onze fietsen zijn van 1998, dus 17 jaar "oud". Dit systeem moet toch onderhand ook wel in Frankrijk be-kend zijn! Niet dus. Valt ons toch tegen Gerrit, dat jij dat revetje niet even komt brengen............grapje! Bedankt voor je gezellige reactie betreffende dit feit. Helaas, we zoeken verder. Fietsbroeken hebben ze in die werkplaats natuurlijk ook niet. We doen even bij de Spar bood-schappen voor vandaag, daarna fietsen we verder. Het gaat KEI-GOED vanochtend. De kilometers schieten vooruit. Niet zo moeilijk met vlakke weg en de wind in de rug. Dus lekker genieten en profiteren van deze feiten. Om 11.00 nemen we koffie op een open en zonnig plekje langs deze bomen weg. De route vervolgt zoals die was; af en toe omhoog naar een plaatsje, en weer afdalen naar de vlakke weg. En dan krijgt Piet ineens weer een lekke band......balen, balen. We zoeken gelijk een goede en vaste plek zonder gras etc, om de band te maken. Piet plakt hem meteen. Er zit een heel klein steentje in de buitenland en dat drukt door naar de binnenband. Maar Piet is niet alleen een ervaren fietser, banden plakken kan hij ook als de beste. Dus zo weer gepiept en we kunnen verder. We komen even later langs een Vival winkel en ik ga kijken of ze daar een ijsje hebben. Hebben ze wel als 4 verpakt, maar geen losse ijsjes. Dus ik neem er vier en we eten er ieder twee op....niet zo'n probleem voor ons hoor. Daarna fietsen we verder voor de laatste kilometers. We willen vandaag naar DAX fietsen, want daar hebben ze een hele grote sport / fietswinkel. Daar hebben ze zeker een fietsbroek, misschien ook wel tentstokken en heeeeeel misschien een revetje. We komen om 16.15 aan bij deze zeer grote winkel in DAX. We vinden een fietsbroek, en we zien een klein tentje, wat dezelfde tentstokken heeft als onze tent. Dus we kopen het hele tentje voor €15.00 euro. Kunnen we geen bult aan vallen. Revetje hebben ze helaas niet. Maar, er zijn nu 2 van de 3 problemen opgelost. Mooi toch. Daarna fietsen we door naar de camping waar we gaan overnachten. Leuke en mooie camping, schoon sanitair, gratis Wifi en dat allemaal voor €10.00 euro. Het was vandaag een hele fijne, mooie fietsdag, met mooi weer, vlakke wegen, wind in de rug en ook nog goedkope camping........wat willen we nog meer. Op tijd naar bed! Vandaag 115 KM gefietst.....

• 22 Mei 2015 - 21:20

Wilhelmien:

Hoi,hoi,

Zie je wel dat een kaarsje werkt, denkbeeldig dan,ha,ha.
    Want we hebben geen kaarsjes bij ons.
    Maar er zijn in ieder geval weer problemen opgelost.
    Slaap lekker en morgen gezond weer op.

Groetjes Wilhelmien

• 22 Mei 2015 - 22:21

Dini En Gerrit:

Fijn dat (bijna) alles goed, gezellig en voorspoedig verloopt.
    Maar met lekker weer en de wind in de rug moet dat voor jullie als ervaren fietsers geen probleem zijn. Geniet van alles en voor morgen....fiets ze (weer)!

• 22 Mei 2015 - 22:52

TedRene:

Hello again.....

Wat een fijne dag vandaag voor jullie lezen we..
    Wel fijn hoor als alles voor de wind gaat.(op een lekke band na)
    En een flinke afstand gefietst.
    Zo komen jullie wel heel snel op de plaats van bestemming ..haha
    Maar kun je of een midweek in santiago blijven ...of
    Het wat rustiger aandoen .....maar dat zit er niet in denken we.

In ieder geval nog veel van deze mooie dagen !
    Ps was het trouwens gelukt met dat nieuwe tentstokje
    Of hebben jullie in de nieuwe tent geslapen??????

Liefs Rene Ted

• 23 Mei 2015 - 01:14

Ton En Jetje:

Dat revuetje is nu het grootste probleem, maar kun je niet ongeveer uitrekenen, waar je over een paar dagen zit en daar het revuetje door Gerrit naar toe laten sturen ?.
    Hebben jullie toch ook ooit met je paspoorten laten doen??
    Ons Brigitte was vanmorgen bij mij op de koffie en die vond het ook zo leuk, wat jullie allemaal meemaken en mensen ontmoeten.
    We zouden bijna mee fietsen, maar niet echt!?
    Jullie fietsen gemiddeld bijna 100 km en het gaat nu als een speer, want je fietst nu meer dan 100km.
    Gelukkig dat je een fietsbroek hebt kunnen kopen Marianne en volgens mij als jullie dadelijk je geplande reis erop hebt zitten, mogen er ook wel nieuwe fietsen komen toch??
    Jullie liggen nu allang in diepe rust, maar heb ik op de bank gehad en ben daarom nu weer wakker.
    Veel succes en hopelijk morgen een brevetje. Dan zijn alle problemen weer opgelost!

• 23 Mei 2015 - 07:49

Harrie En Annelie:

Hallo Piet en Marianne,

Geweldig dat jullie al zover zijn en bijna alles naar jullie wensen verloopt.
    Piet, je zult er geen probleem mee hebben maar bij de belastingdienst gaan er 5000 mensen eruit,
    deze mensen worden voor zover mogelijk geplaatst bij andere Rijksdiensten.
    De plaats DAX ken ik van het vliegprogramma van de postduivenvereniging en is door de lucht bijna 1000 km.
    Voor enkele van mijn duiven was dit te ver en zijn daar gebleven, misschien zie je daar nakomelingen?
    Wij wensen jullie natuurlijk weer veel fietsplezier en hopen dat je snel een revetje zult vinden.

groetjes,

Harrie en Annelie

• 23 Mei 2015 - 20:22

Toon En Tonny:

Hoi Marianne en Piet

Wij zitten nog een weekje op Rhodos maar Toon heeft nu al zin
    om met de camper naar Frankrijk tot rijden om het revuetje te
    komen brengen.
    Het is hier trouwens wel heel mooi weer.
    We wisten alleen niet dat heel de dag op een strandstoel liggen
    ook erg vermoeiend is!
    Dan kun je beter iedere dag 80 kilometer fietsen!
    Hopelijk gaat jullie reis voorspoedig verder. Succes in ieder geval.

Groetjes Toon Tonny