Santiago Dag 11 - Reisverslag uit Montignac, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 11 - Reisverslag uit Montignac, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 11

Blijf op de hoogte en volg Marianne

19 Mei 2015 | Frankrijk, Montignac

Dag 11 Dinsdag 19 Mei Montignac Totaal 1060
Na een goeie nacht op deze zeer rustige camping fietsen we om 08.00 uur weer aan. De zon schijnt alweer vrolijk voor ons, dus goed begin van deze nieuwe, en avontuurlijke dag. Ja, want het is elke dag maar af-wachten wat voor wegen, wat voor weer / wind / regen en wat voor een obstakel dat we tegenkomen. Tot nu toe geen berg te steil of te hoog en geen obstakel wat niet op te lossen was. Om 09.15 koffie met verse koek van de warme bakker. Daarna weer vrolijk verder. Het is nog steeds intens genieten. De zon verdwijnt regelmatig achter dikke grijze wolken, het ziet er dreigend uit! En de wind....daar zal ik het maar niet meer over hebben....die blijft ons lastig tegenwerken. Soms krijgen we een hele pittige klim, maar ook 1 hele lange afdaling gehad. Dan komen we in een plaatsje waar een heel klein winkeltje is. We kopen daar het hoognodige. Daarna volgt weer een pittige klim met 8% stijgingspercen-tage. Bovenaan is een kerk met een beschut bankje waar we een 1e lunch moment nemen. Piet zegt; mijn fietsbroek is al droog, die doe ik in mijn tas. ( we hebben ieder 2 fietsbroeken bij ) Ik zeg; dat kan ik ook wel doen.......NIET DUS! Ik ben mijn 2e fietsbroek kwijt. Die heb ik bij de vorige pauze los achter op mijn fiets gelegd, zodat die kon drogen in het zonnetje. Ben alleen vergeten de broek weer onder de snelbinder te doen, toen we weg fietsten.....balen, balen, en nog eens balen! Hopelijk komen we vandaag een grote winkel tegen, kan ik een nieuwe kopen. Het is " gelukkig" wel mijn slechtste broek, per ongeluk van thuis uit 1 slechte meegenomen. Maar dan nog.....helaas, het zij zo, ook hier moet ik mee dealen. Grote kans dat de broek die ik aan heb morgenvroeg niet droog is, en dan moet ik hem vochtig aan....zal niet echt tof zitten. We fietsen verder en komen om 12.30 aan bij de eerste camping op de route. We hebben nu 50 km gefietst. Het is erg donker weer en we besluiten om de volgende camping te pakken. Die ligt wel 55 km verder, maar dat wisten we gisteravond ook al. We hebben toen afgesproken dat we zouden kijken hoe het ging, en dan besluiten om te stoppen of de 2e camping te pakken. Het gaat erg goed en voorspoedig, dus we besluiten samen om te camping 55 km verder te pakken. Om 13.00 staat de kilometerteller op 1000 km. Nog.......kilometers te gaan!
Het eerste stuk daarna gaat nog goed, maar dan word het pittiger klim-men en de wind werkt nog krachtiger tegen. Er zit niets anders op dan door te gaan. We gaan er met regelmaat af om even pauze moment te pakken. Naarmate de middag verstrijkt word het steeds zwaarder fiet-sen. We drinken cola, we eten pinda's en chocolade om onze lichame-lijke energie op peil te houden. Beetje regen, maar geen regenjas nodig gehad. Dan komen we bij de camping aan die in ons boekje staat. Poort is dicht en er is geen mens te bekennen. Hebben wij weer; zeggen we. Boekje erbij gepakt, er staat GEEN tel nummer vermeld bij deze camping dus we kunnen niet bellen. De volgende camping op de lijst ligt 3.5 km verder. Tuurlijk, hoe kan het ook anders. Wij daar naartoe gefietst, en ja hoor, die is open en heel gezellig. Het is een Nederlands echtpaar wat de camping runt, en ze hebben ook een soort van huis-kamer en keuken waar we gebruik van mogen maken. SUPER, de dag is weer goed. Tent opgezet, ik douchen en mijn broek uitwassen, zodat die meteen kan drogen. Piet heeft heerlijk gekookt, en ik daarna weer afgewassen. De eigenaar van de camping regelt stokbrood en 2 heerlijke koeken voor morgenochtend. Wat willen we nog meer! De koffie en thee zijn gratis, en de frisdrank is €1.00. We hebben in de avond nog lekker zitten lezen, bakje koffie gedronken en zijn om 22.00 naar bed gegaan. Vandaag dus iets meer kilometers gefietst dan dat we gepland hadden. Totaal van-daag 120 km. Leuke dag met "pittig zwaar" stukje aan het eind van de middag. We hebben besloten dat we morgen max 70 / 75 km fietsen.

  • 20 Mei 2015 - 07:52

    Ton En Jetje:

    Hoi Piet en Marianne,
    Jullie liggen al ver voor op schema met die campings die dicht zijn, maar alleen maar goed!
    Ben benieuwd of jullie inderdaad vandaag maar.... 70 of 75 km fietsen??
    Hoor mij maar 75km. Die fietsen wij niet dikwijls meer en zeker niet dagen achter elkaar, maar Ton die zei Oh die voelen hun kont niet meer, want er zit al zoveel EELT op !!
    Hahah!
    Fiets ze weer!

    Groetjes Ton en Jetje

  • 20 Mei 2015 - 07:53

    Mandy Marc Mayke Nick Luuk:

    Wat zijn wij trots op jullie zeg, zo super gaaf wat jullie nu samen aan het doen zijn.wij doen het jullie niet na.
    Het is fijn om te lezen hoe het jullie vergaat en als jullie geen wifi hebben om dan een smsje te krijgen zodat ik toch weet dat alles goed is met jullie.
    Ga zo door samen.
    We missen jullie
    Dikke knuffel en kus van ons

  • 20 Mei 2015 - 14:30

    Frans En Marion:

    Geweldig hoe jullie alle obstakels oplossen en samen er weer voor gaan.
    Petje af voor jullie, wij doen het jullie niet na.

    Dikke knuffel XXX


  • 20 Mei 2015 - 23:03

    Rene Ted:

    120 kilometer ... Das toch niet normaal meer .......
    Van piet snap ik het we maar voor jou marian ....je bent voortaan bijna een " marianne VOS!!
    Wat ontzettend knap!!!!ook voor jou hoor Pietje ,ook een kanjer!
    En ik lees dat jij bijna iedere dag kookt.... Wat lief !!! Topvent toch !!!
    Wel heftig trouwens als je denkt bij een camping te en... hij is er wel maar DICHT ?
    BALEN....
    Spannend ja , hoe de volgende dag weer gaat verlopen... Dat is hier toch wat saaier
    Alleen vandaag was voor ons als kersverse opa en oma een heerlijke dag ....
    We mochten op Yannick passen ,heerlijk vrolijk ventje is het.... Lekker knuffelen ,samen "brabbelen" en wandelen .....

    Suc6 weer .... En kus kus

    Rene &Ted

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 18370

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 19 Juli 2015

Fietsvakantie naar Santiago. Heen en terug

Landen bezocht: