Santiago Dag 9 - Reisverslag uit Saint-Cyr-sur-Loire, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 9 - Reisverslag uit Saint-Cyr-sur-Loire, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 9

Blijf op de hoogte en volg Marianne

17 Mei 2015 | Frankrijk, Saint-Cyr-sur-Loire

Dag 9. Zondag 17 Mei. Saint-Cyr-sur-Loire.
Totaal 870 KM
Tonny is vandaag jarig. GEFELICITEERD meid!
We hebben afgelopen nacht heerlijk geslapen. Lekker warm, we hadden ons Thermo ondergoed aangedaan, ziet er niet uit, maar is wel lekker warm. Een echte Oma en Opa dus...haha. Om 08.00 fietsen we de camping weer af. Onderaan in het dorpje vinden we gelijk een bakker waar we brood en lekkere koek halen. De zon staat hoog aan de hemel en het beloofd een mooie en zonnige dag te worden. Volgens weers- verwachting op het camping bord. Na de bakker even klimmen om terug op de route te komen. We fietsen over heuvels met gigantisch mooi uitzicht. De dauw nog op de velden, geen kip op de weg, dat is toch intens genieten op deze mooie Zondagochtend. We zijn helemaal gewend aan het primitieve camping / actieve fiets / buiten leven. De totale vrijheid van alles wat je wel of juist niet doet, dat heeft wel iets. SUPER om het zo samen te beleven, te mogen ervaren. Om 09.30 koffie met koek op een mooi bankje in de zon. Daar Tonny even gebeld en gefeliciteerd. Leuk jou even gesproken te hebben. We fietsen daarna verder over een gelijk soort landschap. Dan komt er een sportief trim-mende dame aangelopen met "grote" borsten.....die flink op en neer........ Zegt Piet; Die is slagroom aan het kloppen!!!! Ik let daar niet zo op, maar Piet houd wel van vrouwelijk schoon. Ja, ja ik blijf lachen met mijn maatje. Om 10.45 koffie met momentje, waarna we weer vrolijk verder fietsen. Het gaat erg goed vandaag, weinig wind, met de zon en mooie omgeving, dus wat willen we nog meer. Om 11.15 komen we aan in de grote plaats Tours. Het 1e boekje naar Santiago is nu uit, nog 2 boekjes te gaan. We hebben onze jasjes uitgedaan, want het word warm. Om 12.15 willen we gaan lunchen, maar we kunnen geen bank vinden. Dus we klappen onze eigen ligstoeltjes uit en gaan daar op zitten. We zijn van alle gemakken voorzien. Terwijl we zitten te lunchen fietst er een man langs die uitbundig en enthousiast naar ons zwaait. Piet zegt; ken jij die man.......Ik zeg; ja, daar heb ik ooit gewerkt ( als grap bedoeld) Zegt Piet; was die man een klant van jou! Ik begreep het niet gelijk, maar toen viel het kwartje....Echt niet te geloven, die maat van mij. Die heeft overal wel een antwoord op en dat op een laconieke en humoristische manier. Deze reis is zeker niet saai en zwaarmoedig, met zo'n vrolijke en gezellige fietspartner. We fietsen weer door en dan wederom helemaal uit het niets een wegversperring. We moeten volgens GPS rechtdoor, maar daar loopt dwars een nieuwe in aanbouw zijnde weg overheen. De weg is afgezet met hekken en wederom met balustrades. We zetten onze fiets op de standaard en we gaan even kijken wat de mogelijkheden zijn. We zien een opening in het hekwerk en er is een trapje omhoog naar de weg. Aan de andere kant van de nieuwe weg is een soortgelijke opening met trapje naar beneden. Zoals boven omschreven zijn we er met de fiets overheen en tussendoor gegaan. En weer was er GEEN omleiding te bespeuren. Maakt niet uit, want wij zoeken het zelf wel uit als 2 avonturiers. Stuk verder zit er ineens een Pelgrim langs de weg. Hij roept; stop, stop! Wij van de fiets af en naar die man toe. Een "oudere" man zit op een steen langs de weg. Hij is helemaal alleen onderweg vanuit Londen naar Santiago. Hij heeft een ouderwetse kinderwagen bij, waar al zijn spullen inliggen. Hij zegt voor de grap; Mijn vrouw ligt hieronder te slapen..........nee hoor, ze is gehemeld........ik ben echt alleen. Hij wil nog 15 km lopen en dan op de camping neervallen. Wij hopen dat hij de camping wel gevonden heeft, want dat is ons NIET gelukt! Vanaf dat moment gaat het "mis" met ons. We zijn net een camping op 80 km voorbij gefietst, omdat het erg goed en voorspoedig gaat, hebben we besloten om de volgende te pakken, die 10 km verder ligt. Helaas, deze camping is er niet meer. Dan naar de volgende die weer 10 km verder ligt. Helaas, die is ook verdwe- nen, onvindbaar. Dan maar weer een volgende 10 km verder. Niet te geloven, maar ook die is opgeheven. Er staat in het boekje bij, dat dit een DURE camping is, maar nu is die dus opgedoekt. Dus deze camping wel gevonden, maar niet meer open. Jammer, maar wij hebben dus nog steeds GEEN SLAAPPLEK voor de nacht gevonden. Nogmaals in ons boekje gekeken, en de volgende die er staat en die ook open moet zijn (staat overigens bij die andere niet gevonden campings ook bij) ligt 30 km verder.... WIJ ZIJN ER BEIDEN HELEMAAL KLAAR MEE, Ik ben gewoon langs de kant van de weg gaan zitten, om effe bij te komen, te drinken, iets te eten....We hebben geen andere keus, dus de fiets weer op en "vrolijk" NIET DUS, verder. Op het eind van deze laatste etappe ook nog een klim van 1.5 km met 8% stijgingspercentage. Kan er ook nog wel bij. En dan eindelijk, om 19.30 komen we aan op de grote en zeer mooie camping. Heel schoon sanitair, gratis WiFi en ze hebben ook nog een restaurant. We zijn gaan douchen en eerst uit eten gegaan. Dat hebben we meer dan verdiend vinden we zelf. Daarna de tent opgezet en ingeruimd. Daarna even met de kinderen gebeld, het was erg fijn om even telefonisch contact met ze te hebben / om ze even te horen. Morgenvroeg slapen we een uurtje langer, dat moet kunnen. Achteraf gezien hadden we bij de 80 km camping moeten stoppen, maar dat is altijd makkelijk gezegd achteraf. In plaats van 10 km meer zijn het er uiteindelijk 60 meer geworden. We hebben dit echt nog nooit mee-gemaakt! Alle campings stonden gewoon in het boekje en er stond bij dat ze open waren op dit moment. NIET DUS, We hebben vandaag 140 km gefietst en dat zijn er zeker 40 teveel! Helaas, soms zit het mee, maar nu dus even niet. Morgen weer een nieuwe dag. Sorry,sorry, dat het zo'n lang verslag / zo veel tekst is, maar we moesten het echt even kwijt....en daar hebben we jullie voor haha.... Om 23.00 duiken we moe maar toch wel voldaan ons bedje in.

• 18 Mei 2015 - 14:05

Ted Rene :

Amai amai ....zeggen de belgen , wat een dag weer ...met een mooi zoniig begin
    En wat nare dingen op het eind !
    Leuk wel al die ontmoetingen met " vreemde" mensen met hun eigen verhaal!!!!
    Maar om daar nou daar 140 km voor te gaan FIETSEN ..op EEN DAG!!!!
    Dat fiets ik in een week nog niet ...en ik doe toch zo goed als alles op de fiets.
    Maar verschil moet er zijn toch ! De een is hier goed in een ander daar ..
    En als je doet wat je leuk vind gaat het ook het beste !!!

Knap gedaan weer....
    Ik ga zometeen ook weer op de fiets naar tilburg en terug ....km of 10 ???
    En ook hier is het aan het waaien op het moment dat ik dit typ maandag 18 mei !!

Liefs en groetjes en twee dikke knuffels van mij en van mijn maatje xx

• 18 Mei 2015 - 14:41

Toon En Tonny:

Hoi Marianne en Piet
    Dat jullie daar allemaal nog tijd voor hebben zeg.
    140 kilometer fietsen hele lange verslagen maken
    en ook nog tijd hebben om mij te bellen!
    Wij zijn klaar voor vertrek naar Rhodos.
    Lekker met het vliegtuig en lekker in een mooi
    hotel met zwembad. Dat bevalt ons toch beter dan
    dat fietsen en tentje van jullie.
    Maar ja verschil moet er zijn he!
    Fietsen jullie maar lekker verder want zo het lezen
    genieten jullie daar meer van.
    Groetjes van ons.

• 18 Mei 2015 - 20:45

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Wat gezellig is het om thuis, na een dagje werken jullie verslag te lezen. Het regent nu hier en dan denken we aan jullie in jullie tentje!! Knap hoor.
    Groetjes uit de Biest.

• 19 Mei 2015 - 07:29

Ton En Harriette:

Hoi Piet en Marianne,
    Wij houden het met Ted!
    Het is werkelijk ongelooflijk, wat jullie allemaal aandurven fietsen met zware bepakkingen over rotsblokken sjouwen en zo maar ergens doorgaan, wat eigenlijk afgesloten is, maar gelukkig zijn jullie nog steeds veilig aangekomen!
    Blijf wel voorzichtig, want wij, maar zeker jullie (klein)kinderen willen jullie wel veilig terug zien!
    En 140 km fietsen?? Wauw ongelooflijk en kon je dan. Niet ergens bij particulieren slapen of nog beter in een lekker warm hotelletje met bad en luxe.
    Maar jullie zijn dan voor jullie doen al lux UIT ETEN geweest.
    Jullie genieten op jullie manier, maar wij zouden liever met Toon en Tonnie naar Rhodos gaan.
    Wel leuk die verslagen van jou MARIANNE en wat ben jij een DOORZETTER ongelooflijk
    Blij, dat Piet zijn oude humor weer terug heeft!
    Het doet jullie GOED! Samen!
    Let goed op! En fiets gezellig verder!

Lieve groetjes Ton en Jetje

• 19 Mei 2015 - 12:40

Wilhelmien:

Hoi Marianne en Piet,

Als ik jullie verslagen zo lees dan zit het niet altijd mee, ben blij dat wij rustig in ons tentje op de camping zitten. Maar wat een doorzettingsvermogen , complimenten hoor. Kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Wilhelmien

• 19 Mei 2015 - 17:23

Hennie 't Lam:

Hoi Marianne en Piet.

Echt leuk die verhalen van jullie, zo beleef je het ook een beetje mee!
    Volgen jullie het nieuws uit Nederland een beetje?
    Er was net nog een bericht dat 5000 mensen bij de belastingdienst eruit moeten!
    Goed dat Piet al aan het afbouwen is.
    Nog heel veel fietsplezier en mooie verhalen.

Hennie

• 19 Mei 2015 - 18:25

Christel:

Lieve Piet en Marianne,

Wat leuk om jullie avontuur te lezen!!!!
    Ik reageer niet elke keer hoor maar het is een genot om jullie avontuur te volgen.
    En Marianne wat kun je toch goed schrijven....

Zet hem op hé
    Groetjes Christel