Santiago Dag 8 - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 8 - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Marianne

16 Mei 2015 | Frankrijk, Château-Renault

Dag 8 Zaterdag 16 Mei Chateau-Renault.
Totaal 735 KM
Sorry,sorry, ik had zelf op ons verslag een reactie gegeven op de vraag hoe het gaat met de kaak van Piet. Maar zag dat de reactie er niet op stond. Het gaat goed met Piet. Nagenoeg geen last meer van zijn kaak. Antibiotica heeft zijn werk goed gedaan. Het was erg koud afgelopen nacht. We moesten ook nog alle twee naar de wc......
Maar het sanitair gebouw was gelukkig achter onze tent. Daar houden we altijd wel rekening mee. Op 08.10 fietsten we deze camping weer af. De GPS was even de weg kwijt, maar gelukkig had mijn Tom Tom Piet de juiste weg snel weer gevonden. Route verloopt even met flink klimmen en dalen, daarna weer een tijdje vlak. Het zonnetje schijn minimaal, de bewolking krijgt de overhand. We zullen zien wat deze nieuwe dag weer voor ons in petto heeft. Rond 10.30 komen we bij een kleine Proxi supermarkt. Ze hebben alles wat we nodig hebben. We fietsen verder met helaas de wind vol op kop, tegen dus...Landschap golft meer vandaag, en dat voelen we in de benen. De vele, soms pittige klimmetjes en de wind vol op kop kosten ons veel energie. Regelmatig stop om bij te tanken met eten drinken etc. De lucht is dreigend en er valt soms wat miezer regen. En dan komt het "probleem" van vandaag. We fietsen over een rustige weg en dan staat er ineens uit het niets een geel bord dat aangeeft dat er over 200 meter een wegversperring is en dat we er niet door kunnen. We hebben vanmorgen al eerder zo'n bord gezien en dat genegeerd, waar we uiteindelijk gewoon langs konden met de fiets. Dus ook dit bord negeren we en we fietsen door volgens onze route. Er is een brug over het spoor afgesloten met grote hekwerken. We stappen af om te kijken of we er om heen kunnen. Niet dus. Piet schuift het hek opzij, maar een dikke paal zit dwars door de leuning van de brug heen en die gaat er niet uit. Piet zegt; we tillen onze fiets er een voor een over, nadat hij eerst aan het andere eind van de brug had gekeken of we daar op dezelfde manier uit konden. Die was makkelijker open te maken. Zo gezegd, zo gedaan.....fietsen met totale bepakking eraan erover heen getild. Hekwerken weer terug gezet en klaar waren Piet en Marianne.....Het was een hele klim om boven op deze weg te komen, en we hadden beiden geen zin om verder om te rijden en de weg te zoeken. In Nederland staat bij wegversperring duidelijk een omleiding aangegeven, maar hier in Frankrijk mag je het allemaal zelf uitzoeken. Na dit gedoe zijn we een bankje gaan zoeken voor de lunch. Hebben we wel verdiend. De wind is vandaag koud en zeker bij een afdaling is het windjack hoog dicht en beetje kou kleumen. Bij het klimmen krijgen we het dan gelukkig weer warm. De middag verloopt verder rustig en om 15.30 komen we aan bij de camping. Op deze camping hebben we 10 jaar geleden ook gestaan. We herkennen trouwens regelmatig plekjes onderweg waar we toen gezeten hebben of langs gereden zijn. Het is wederom een sobere camping waar echt niets te beleven is. Ze hebben ook geen WiFi helaas. We zetten onze tent op naast sanitair gebouw, voor geval we vannacht weer moeten... Lekker op ons gemakje onze dingetjes gedaan, daarna douchen, eten, afwassen en nog even een blokje gewandeld in de omgeving. Daarna lekker bakje koffie en nog even lezen / kletsen. Het andere echtpaar wat we gisteren onderweg tegen kwamen kwam een paar uurtjes later ook op deze camping staan. Vandaag 80 km gefietst.

• 18 Mei 2015 - 13:54

Ted Rene :

Hoi PIET en MARIAN.....
    fijn dat met de kaak van piet alles in orde is ....het fietsen is al zwaar genoeg ,
    Als je dan ook nog ergens last van hebt ...das niet fijn .
    Ja nou een zere bips (kont) hoord bij het fietsen en wat zware benen ook denk ik!
    NOG IETS....... DOEN JULLIE WEL VOORZICHTIG....
    Van die rare capriolen lees ik ..
    Over rotsblokken met de fiets ,en nu weer over hekken etc ,het moet niet gekker worden .

Suc6 verder en take care !