Santiago Dag 50 - Reisverslag uit Chiry-Ourscamp, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 50 - Reisverslag uit Chiry-Ourscamp, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 50

Blijf op de hoogte en volg Marianne

27 Juni 2015 | Frankrijk, Chiry-Ourscamp

Dag 50. Zaterdag 27 Juni. Chiry-Ourscamp.
Totaal 4280 KM
SUPER FIJNE DAG! Begin maar gelijk met dit mooie feit. Want het valt voor thuis ook niet mee om emotie te lezen en er niets mee te kunnen!Dan even antwoord op jou vraag Toon; onze "tent-verhalen" die wou jij niet weten. Maar meestal is het MS.....Meteen Slapen......haha, meer willen we er niet over kwijt!

We hebben beiden ERG GOED GESLAPEN. Was ook nodig, na de zware emotionele dag en slechte nacht van gisteren. We werden vanmorgen om 05.45 wakker en we zijn gelijk opgestaan. Wat schetst onze verba-zing ......de buurtjes zijn al weg! Zo, dat zijn nog vroegere vogels dan wij. We hebben helemaal niets gehoord, dus zij hebben het heel zachtjes gedaan en wij lagen nog in "coma". We fietsen 3 kwartier later van de camping af en de weg is voor ons meteen afdalend. Mooi begin van deze nieuwe dag. Het is zwaar bewolkt maar echt niet koud. Na een half uur fietsen gaat onze jack uit, de pet op, dat beloofd nog wat te worden. We klimmen pittig in de ochtend, maar daar hebben we nu beiden geen moeite mee. Na deze goeie nacht zijn onze lichamelijke accu's weer hele-maal opgeladen. Op een gegeven moment moeten we voor de route li af, maar dat gaat niet want daar liggen 2 grote keien op het pad die de weg versperren. Dat was op heenreis onze hindernis waar we toen beide fietsen overheen hebben getild. Ook foto gemaakt! Dat was toen een hele steile klim van zeker 18% over een pad van grint. We gaan nu NIET dat padje in, want onze fietsen zijn niet meer te tillen. Het lijkt voor ons soms wel of er betonblokken inzitten, zo zwaar voelt het aan. We fietsen afdalend ruim 1 kilometer naar beneden en dan komen we aan bij de kerk waar het dood-lopende padje begint. De route blijft golvend, we dalen af naar plaatsjes en we klimmen er aan de andere kant weer uit. Open velden, door de bossen, langs het water, er zit vandaag veel varia-tie in de route. Daarbij hebben we de nu al stevige wind vol in de poe-perd, dus boffen! WE GENIETEN WEER INTENS, zoals het hoort te zijn tijdens een vakantie. Rond 10.30 laten we de laatste grote bergen achter ons. We maken een foto om dit mooie moment vast te leggen. Het is niet zo dat we nu helemaal geen heuveltjes meer krijgen, maar de hele grote "jongens" die zijn we nu kwijt. Echt klaar mee! Om 11.00 zien we een picknicktafel en gaan we lunchen. We hebben nu al 60 km gefietst. De route verloopt verder over groen / geel en licht glooiend landschap.
Wederom door bossen, li om en re om en dan komen we afdalend aan in de grote plaats Compiegne. We fietsen langs een fiets winkel en daar gaat Piet even naar binnen. Zijn achterrem en mijn voorrem kunnen we helemaal in knijpen tot aan de handgreep, dus die remmen niet meer zo-als ze horen te remmen. Maar helaas, de monteur van de winkel kan er helemaal niets mee......zegt hij!!! Dan houd het op he! Het is maar goed dat de grote bergen achter ons liggen, want anders hadden we nog een groot probleem gekregen. Met de wind vol in de rug vliegen we over de wegen. We dalen af naar het water, we fietsen langs het water en we gaan weer terug naar de open velden. Heel gevarieerd dus. Om 13.30 nemen we een 2e lunch moment. We nemen er melk bij, maar die spu-gen we beiden meteen weer uit......zuur...ba ba! Dan maar sinaasappel-sap, dat smaakt ook goed. We hebben er nu 95 km opzitten en het is nog 10 km naar de camping van vandaag. We hadden een camping op 80 km op voorhand, voor als we moe zouden zijn, maar daar zijn we voorbij gefietst. Het gaat super, mooi wegdek, wind in de rug, morgen kan het zo weer tegenzitten. We profiteren dus maar van de positieve omstandigheden van vandaag. Ruim een half uur later komen we in de plaats waar de camping moet liggen. We hebben op heenreis erg moe-ten zoeken naar deze camping......en raar maar waar....dat moeten we nu weer. We komen van de andere kant nu en de camping staat NIET AANGEGEVEN, dus lekker zelf uitzoeken, nu weer. Te ver gefietst, weer terug, over de brug, dan zien we een kasteel liggen en weten we het beiden weer. Die kant moeten we op, daar omhoog, en ergens om de hoek ligt de camping. Een half uur later, 5 km verder (omgereden) zijn we eindelijk bij de voor ons bekende camping. De receptie is dicht, dus we zoeken zelf een plek. We weten de weg hier. We gaan NIET op het-zelfde plekje staan, want dat vonden we beiden geen fijn plekje. Later gaan we terug naar de receptie om ons uiteraard te melden. We gaan vanavond UIT ETEN, want ze hebben hier frites met vis! Tent opgezet, daarna eerst een kop soep, want daar hebben we zin in. Heerlijk lang douchen, ook dat is genieten na dat zwoegen en zweten van vandaag. We hebben vandaag 110 km gefietst...en we zijn beiden NIET moe. Wat een verschil met gisteren zeg, toen waren we total löss na 80 km.....dat zegt genoeg over waar het aan ligt; Route, Warmte, Wind zijn energie vreters. Weer een dagje dichter bij huis, nog rond de 350 km te gaan, de laatste loodjes! Zoals we al eerder zeiden; Het was een Super Leuke en Fijne fietsdag vandaag. Luuk; GEFELICITEERD met je zwemdiploma jongen! Je bent een KANJER! Dikke kus van ons, en volgende week krijg je een cadeautje . XX

• 27 Juni 2015 - 20:03

Wilhelmien:

Hoi kanjers,

Wat fijn weer om te lezen dat de dag weer voorspoedig is verlopen.
    Dit zal de komende dagen zo blijven denk ik, want als julie eenmaal de weg naar huis ruiken gaat het nog fijner en sneller.
    Dan kreeg je weer kracht om die laatste loodjes te volbrengen.
    Maar diep respect voor jullie zoals jullie deze weken doorgekomen zijn en ook al jullie belevenissen met ons gedeeld hebben, fijn dat we mee mochten genieten.
    Hopelijk mogen we dit nog een paar dagen.
    Geniet nog met z'n tweetjes van de kilometers die nog gemaakt moeten worden voor Goirle weer in zicht komt.
    En weet dat deze ervaring nooit meer weg gaat, iedereen die mee heeft mogen genieten is onnoemelijk trots op jullie beide.
    Nog veilige kilometers en geniet nog even, groetjes Wilhelmien

• 27 Juni 2015 - 20:22

Reneted:

HEERLIJK....... Om zo,n fijn fietsdag verslag te lezen !!!,
    Maar dat wensen wij jullie ook toe tot thuis ...fijne fietsdagen.
    Lekker vroeg op lezen we ....maar dat waren wij ook hier ....om 06.15 wakker en een kwartier later eruit . Yannick logeerde bij ons.
    En die had heerlijk heel de nacht door geslapen ...en mag dan best (voor onze doen)
    wat vroeg wakker worden!!!!!

Heerlijk als bijna alles meezit ....het weer ..de wind ...lekkere lunch onderweg ..
    Wat kleine dingetjes daar gelaten ..zure melk.. Rotsen.. Zoeken naar camping ....
    En de remmen zijn op , en dat is niet handig op de fiets ....dus heel voorzichtig tot ze gemaakt zijn . Hier is het zomers en dat blijft komende week zo, dus kunnen jullie bij aankomst niet alleen genieten van the family maar ook van de nederlandse zon .

Voor morgen een fijne veilige zonnige dag ...take care
    Xxx xxx rene Ted

• 27 Juni 2015 - 23:26

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Wat geweldig om te lezen dat jullie vandaag een fijne dag hebben gehad. Die hadden jullie ook wel verdiend. Op zo'n dag kunnen jullie dus probleemloos meer dan 100 km fietsen. Kijken jullie maar uit met s
    lecht functionerende remmen,het is niet de bedoeling dat er de laatste dagen nog ongelukken gebeuren.
    Het weer blijft de komende dagen goed, prettig om op een zonnige dag straks thuis te komen.
    Maar eerst morgen nog een laatste zondag fietsen,doe rustig aan en geniet ervan.
    Groetjes van ons.