Santiago Dag 48 - Reisverslag uit Condé-sur-Vesgre, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 48 - Reisverslag uit Condé-sur-Vesgre, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 48

Blijf op de hoogte en volg Marianne

25 Juni 2015 | Frankrijk, Condé-sur-Vesgre

Dag 48. Donderdag 25 Juni. Conde-s-Vesgre.
Totaal 4080 KM
Gisteravond hebben we nog een uurtje op een bankje in de schaduw gezeten. Onze tent stond nl in de volle zon en het was in de tent een sauna! Toen we de tent opgezet hebben was het daar schaduw, maar we hebben vergeten te kijken hoe de zon draait. Terwijl we daar heerlijk zaten te kletsen, de dag te evalueren, kwam de Nederlandse man die ook op fietstocht was naar ons toe. Hij vroeg waar de reis heenging en wij zeiden; naar huis! Hij was vanuit Hilversum op doorreis naar Mar-seille en hoopt daar volgende week Zaterdag aan te komen. En dan gaat hij met de trein terug naar huis. We hebben een klein half uurtje zitten kletsen over fiets ervaringen uit het verleden, leuk om te horen van elkaar. Maar uiteraard ook weer op tijd ons bed in. IK kon mijn ogen niet meer open houden, viel om van de slaap.

Afgelopen nacht als een blok geslapen, niets gehoord, gezien of gedaan. Alleen maar slapen, slapen, slapen. Heerlijk uitgerust wakker vanmorgen Kan er weer tegenaan. De zon staat vanochtend al weer hoog aan de hemel als we opstaan. Beloofd weer een mooie dag te worden. We fiet-sen de camping af en het is even zoeken waar we heen moeten. De cam-ping ligt nl 2 km van de route af, dus die moeten we zo wie zo terug. En
daarna volgen we de GPS pijl en die stuurt ons over de N10.....soort van snelweg! Er is GEEN vluchtstrook, we moeten op witte weg streep aan de zijkant fietsen. Re naast ons is gras, het is een tweebaansweg waar vele vrachtwagens rijden. DOODENG en LEVENSGEVAARLIJK dus. Na een half uur hebben we de mogelijkheid om via een binnendoor weg naar dezelfde plaats te fietsen als de route aangeeft. Piet vraagt aan mij; fietsen we nog 5 km zo door of gaan we via deze binnenweg verder. Ik zeg; ERAF hier, ik ben nog niet levensmoe om me hier van de weg af te laten rijden. Die binnenweg is een paar kilometer meer, maar rustig, veilig en mooier fietsen. En dan is het 07.30 en geeft mijn kilometer teller de stand 4000 KM aan. Nog ongeveer 650 km..... en dan zijn weer thuis........wauw.....onze laatste fietsweek gaat in.

Na 15 minuten komen we aan in de grotere plaats Bonneval en daar is een bakker. Dus ik heb brood en iets lekkers voor bij de koffie geregeld. We komen daarna geen bank tegen, dus we nemen pauze in de scha-duw op onze vuilniszak. De koeken die ik gekocht heb zijn zo groot, dat we besluiten om een halve te nemen. Dan hebben we straks nog ieder een halve. Ik geef daarvan nog een stuk aan Piet, want krijg hem niet op. Piet die heeft daar geen moeite mee, dat is een snoepkont eerste klas. Het is nu 08.00 en we hebben al 20 km op de teller staan. Na deze pauze volgt de route over groen / geel landschap met tarwe velden. Daar fietsen wij tussendoor. Boeren hebben de sproeiers al aan staan, het beloofd een warme dag te worden. We genieten beiden intens van dit prachtige licht glooiende landschap. Het enige waar we "last" van hebben zijn hele kleine dondervliegjes. We zitten helemaal onder: ogen, oren, neusgaten, haren, shirt etc etc. Soms fietsen we, zonder dat we er erg in hebben, dwars door een vliegend nest heen. Ba, ba. Het kriebelt en jeukt. Hebben we trouwens al 2 dagen last van, maar was ik verge-ten te vertellen. Maar ja, jullie hoeven nou ook weer NIET ALLES te we-ten he....hahaha De GPS, mijn Tom-Tom Piet geeft nog steeds keurig de route aan. Heerlijk, zo'n gezellige en vrolijke fiets navigator die ALLES kan, weet, voor me doet! We fietsen vanaf de eerste pauze in kort tenue met de pet op. Om 09.30 koffie pauze met de andere helft van de grote koek, waarvan ik weer een stuk aan Piet geef. Daarna kunnen we er even tegenaan. We fietsen door kleine plaatsjes en na een klein uurtje weer pauze; ananassap met chocolade......mmmmmmmm. Terwijl wij in de schaduw tegen het muurtje zitten komt er een Nederlands echtpaar met bepakking van dezelfde kant af als waar wij vandaan komen. Dus ook op terugreis. We groeten elkaar hartelijk en we zien aan hun uit-straling dat ze ook blij zijn dat de route steeds vlakker word. Daarna komt ons nog een Nederlands koppel richting Santiago tegemoet. Ook die groeten ons vrolijk...........nog wel.......ze weten niet wat ze nog te klimmen krijgen. Om 11.00 komen we aan in de grote plaats Chartres.
Daar is het druk, chaotisch, warm, dus wegwezen hier. Er is hier ergens een Intermarche waar we op heenreis een gasflesje hebben gekocht. Een gasfles hebben we nu weer een nodig, want elke dag een 3 gangen menu kost een hoop gas, dus we zoeken de winkel. Die lag van de route af en we zijn daar toen een klein stukje voor om gereden. Helaas, we kunnen de winkel niet vinden. Maar ja, waarschijnlijk / hopelijk komen we nog meer winkeltjes tegen, want we hebben nog geen boodschap-pen gedaan vandaag. Komt vast goed. De piepkleine dorpjes die we hierna passeren hebben geen winkel, zelfs geen cafe, waar we iets kouds kunnen drinken. En onze voorraad tassen zijn toch echt zo goed als leeg. We hebben GEEN drinken, nootjes, etc meer, alleen nog water in onze bidons. Om 14.30 komen we aan op de voor ons "bekende" camping. Tijdens de heenreis hebben we hier ook gestaan, naast de familie van Limpt uit Goirle. Er is hier GEEN restaurant, geen bar, en ook geen winkel. Wat nu! De mevrouw van de receptie zegt dat er in het dorp, waar wij dus net vandaan komen, wel een kleine supermarkt is, die wat te eten en drinken heeft. Hebben we niet gezien! We zetten onze tent op en dan nemen we een kop soep met stuk stokbrood wat we nog hebben. Daarna fietst mijn LIEVE VENTJE terug naar het dorp om eten en drinken te halen voor ons. (5 km retour) wat is het toch een LIEVE SCHAT. Ik bof al 38.5 jaar met mijn "ALLES" in een man, die van ALLE markten thuis is. DANKJEWEL jongen! Na een half uur komt hij terug met drinken, Nassi en zelfs 4 chocolade toetjes met slagroom. Heerlijk, dat gaat er allemaal in straks. IK kook vandaag en doe uiter-aard ook de afwas. Daarna gaan we douchen en lekker genieten van NIKS doen. Ik ga lezen, Piet luistert naar muziek, en kijkt de route voor morgen door. We staan op bijna hetzelfde plekje als bij de heenreis. Het was een heerlijke fietsdag. Vrij vlakke wegen, wind in de rug en voor de warmte waren we op de camping. We hebben vandaag 100 km gefietst.

  • 26 Juni 2015 - 16:21

    Tedrene :

    Bonjour mes amis ......

    4080 km..........wat een afstand !!!!
    En dat op de fiets ,ik vind het de auto al een heel EIND!
    Alleen de sterken kunnen zoiets en daar horen jullie vast en zeker bij.

    Maar even over jullie verslag......heerlijk geslapen ....fijn is dat !
    Dat kan ik niet altijd zeggen hoor ,maar ik beweeg ook niet zoveel nu .....mijn zus is op vakantie ,en dat is mijn loopmaatje.
    Jasper ook op vak en die is van het uurtje lopen na het eten etc etc
    Maar ik dwaal af zie ik ...rene ligt met yannick op een dekentje te spelen .....
    Weer terug bij jullie verhaal ....jeetje wat gevaarlijk zo,n weg met hard rijders ....
    Dat die fransen geen behoorlijke fietspaden aanleggen voor al die santiago en andere fietsers
    Maar jullie hebben het er weer goed af gebracht ..gelukkig .
    Weer wat leuke gesprekken met mede avonturiers ..altijd gezellig !en marian wat voor koeken hadden jullie ,dat jij die niet alleen op kon???? Echt zo ontzettend groot?
    En wat krijgt piet van jou toch veel complimenten !!, en pluimen etc .
    Jammer dat Piet geen stukjes schrijft ...benieuwd wat hij over jou zou schrijven ,
    Want jij bent ook een lieverd hoor!!

    Dat was het weer voor deze keer . Groetjes en xxxxxxxxxx rene ted




  • 26 Juni 2015 - 17:26

    Mandy:

    Heerlijk weer een verslag te lezen
    Wat mis ik jullie zeg met de dag dat het dichter
    Bij komt. Maar het einde is in zicht.
    Luuk mag morgen op voor zijn zwemdiploma
    En nick heeft vandaag zijn nieuwe slaapkamer gemaakt
    Door toon gehad echt kei gaaf dat zul je volgende week
    Wel zien.
    Tot snel xxxx ons

  • 26 Juni 2015 - 17:36

    Harrie & Annelie:

    Hallo luitjes,

    Idd 4080 km, wat een afstand !
    Wij denken dat wij in ons leven deze kilometers nog niet halen !
    Ook zij wij er zeer van gecharmeerd dat jullie in de fietstas de zon meebrengen, want vanaf volgende week woensdag zijn er ook hier tropische dagen.
    Men spreekt zelfs van een heuse hittegolf.
    Blijf voorzichtig in het verkeer en wij hopen dat jullie volgende week heelhuids thuis komen.

    liefs
    Harrie & Annelie

  • 26 Juni 2015 - 18:19

    Toon:

    Hallo gevaren op de weg,
    Gevaren op de weg heeft 2 kanten nu, het zijn altijd die auto s die zo gevaarlijk rijden of, het zijn altijd die fietsers die hier in de weg rijden, nou ken ik jullie al een heeeel klein beetje dus denk ik ook dat het die klote auto s zijn die in de weg rijden, nou hoor ik van mandy dat ze jullie mist dus ik zou maar niet te veel om rijden ,kost allemaal tijd en dagen, nou lees ik ook dat we niet alles mogen weten maar, wat ik eigenlijk wel zou willen weten is, dat dat tentje van jullie wel heel lekker slaapt , ligt dat nou aan dat tentje of gaan jullie wat , later slapen, ja je kan natuurlijk niet altijd meteen in slaap vallen, snap je, zou wel heerlijk zijn, nou nog veel fietsplezier en doe voorzichtig en wij verwachten jullie volgende week weer thuis, Gr, Toon, Tonny

  • 26 Juni 2015 - 19:39

    Yvonne En Jack:

    Hoi Piet en Marianne,
    Wij wensen jullie nog veel fiets plezier maar vooral veilige km.
    Hier word het ook mooi weer zegt PIET de weerman. ik ben nu een pauw eten aan het geven.
    Heel veel groetjes ook van Ria Ton Marianne .

  • 27 Juni 2015 - 16:08

    Caminofrans:

    Test

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 18364

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 19 Juli 2015

Fietsvakantie naar Santiago. Heen en terug

Landen bezocht: