Santiago Dag 46 - Reisverslag uit Nazelles-Négron, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 46 - Reisverslag uit Nazelles-Négron, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 46

Blijf op de hoogte en volg Marianne

23 Juni 2015 | Frankrijk, Nazelles-Négron

Dag 46. Dinsdag 23 Juni. Nazelles-Negron
Totaal 3880 KM
Vandaag is Sjoerd jarig! Gefeliciteerd jongen, fijne dag met gezinnetje en familie. Na een rustige nacht weer op tijd on route. We fietsen dalend de camping af en gaan richting de GPS route. Na 5 km zitten we op de juiste weg. We hebben nog geen ontbijt op, dus hopelijk vinden we snel een bakker. Verschillende plaatsjes gehad, 30 km gefietst en dan stopt er een rijdende bakker. Die komt voor ons op het juiste moment. We ne- men brood en verderop staat een bankje in de zon en daar gaan we ont-bijten. Het is nu 08.00, dus mooi op tijd. We vervolgen de weg en die is heuvelachtig, soms pittig klimmen. Daarbij hebben we nu al de wind op kop, dus dat beloofd wat te worden voor vandaag. IK heb het zwaar tijdens klimmen met wind vol op kop en denk; Jeetje, wanneer houd dit op, er komt geen eind aan lijkt wel. Om 09.15 komen we in een grotere plaats en daar is een bakker. We nemen wat we nodig hebben. Op het plein is een cafe en daar gaan we een bakkie doen. Heerlijk, we zijn er echt aan toe. Na dit koffiemomentje gaat het beter. Ik weet niet wat er in de koffie zat, maar het heeft me wel een oppepper gegeven. Daarbij word het landschap minder heuvelachtig, rijd ik achter Piet, dus uit de wind. En dan opeens schiet er een jong hertje over de weg en zo de tarwe velden in. Wauw, wat mooi om te zien. We zien het hertje steeds spron-gen maken in de tarwe en zo zijn weg vervolgen. SCHITTEREND! We fietsen rustig door en genieten van de omgeving. IK ook weer, dus dat is mooi. Om 11.15 stoppen we langs de weg voor een drink, eetmoment. We hebben er dan al bijna 60 km opzitten. Het gaat voorspoedig en dat voelt goed. We fietsen in kort tenue met de pet op. We komen in een iets grotere plaats en daar is een grote Simply supermarkt. Daar doen we grote boodschappen want de voorraad is op. Buiten de drukte zoe-ken we een bankje en vinden een picknicktafel bij een cafe wat dicht is.
Er komt een vrouw aangefietst en die vraagt waar we vandaan komen. Wij vertellen dat en ze zegt; zo, een hele onderneming. ZEKER WETEN! Zij wil volgend jaar naar Santiago gaan vanuit Frankrijk, en vraagt of het te doen is, terwijl ze mij aankijkt. Ik zeg; Hele mooie reis met ZWARE momenten erin. Oké ; zegt ze en wenst ons een voorspoedige voort-zetting van de reis. Daarna fietsen we slingerend door straatjes en zelfs tegen het verkeer in.......maar ja, de GPS "zegt" dat we erin moeten. Dan komen wij uit een straat waar we wel in mogen en komt er een scooter aan met volle snelheid, die ONS voorrang moet verlenen, maar dat niet meer kan. Wij remmen af en steken die straat over. Komt er ineens van re een auto de hoek om gescheurd, toetert als een gek als hij ons over ziet steken. Nou, nou, iets meer respect voor "ouderen" zou wel mogen, denken we dan. Hij nam ook geen gas terug en reed bijna toeterend mij van mijn fiets af. Ik had bijna mijn .....vinger opgestoken. Maar ook dit overleven we weer. Nog steeds goed beschermd door ons Engeltje, Boedha en Geluks poppetje. Om 13.00 fietsen we Tours in en volgen we de route zoals die aangegeven word door GPS. Dwars door de drukke stad, goed opletten, zeker voor Piet die de pijl van de GPS volgt. Voor mij is het "een eitje" ik hoef alleen Piet maar te volgen. Maar ja, dat doe ik al ruim 38 jaar dus, geen probleem mee....haha We herken-nen veel dingen onderweg, waar we gezeten hebben, over de brug waar we op heenreis een foto hebben gemaakt etc. Er zijn 3 boekjes naar Santiago, en die moeten wij heen en terug rijden, dus 6 boekjes. We be-ginnen nu aan het laatste boekje, nummer 6. Onze laatste etappe rijden we in, wat een fijn gevoel geeft dat. Nederland / Goirle WE KOMEN ERAAN! En dan ineens roept Piet; We gaan van de route af, we hadden daar re omhoog gemoeten. Oké, omdraaien dan. We fietsen de straat in die gestaag omhoog loopt, de bocht re om, nog steiler, en nogmaals naar re de bocht om en SUPER steil........Volgens Piet zeker 22% en dat over 200 m. We komen uitgeput boven aan. Piet zegt; Kan me hier niets van herinneren. Waarop ik zeg; Nee, we waren beneden voordat we er erg in hadden. Aan de andere kant dalen we daarna natuurlijk ook af, maar dat loopt geleidelijk. Dat was toen onze klim bij heenreis. Als we het centrum van Tours uit zijn gaan we lunchen aan de waterkant. Het is dan 14.00 en we hebben er ruim 80 km opzitten. Het gaat nog steeds goed. Daarna gaan we beiden van het padje af...............we volgen de verkeerde GPS track......die gaat langs Parijs! Piet heeft per ongeluk de verkeerde track in de GPS gedaan, en daar komen we nu achter, want we kunnen de camping niet vinden. We zoeken een veilige plek om te stoppen en kijken dan op de kaart in het boekje waar we zitten en hoe we weer op de goeie weg komen. Piet maakt het niet zo veel uit, die wil ook wel via Parijs terug, ik ga liever dezelfde Santiago route terug naar huis. We zien dat er in de plaats hier vlakbij ook een camping is, en daar gaan we naar toe. Kunnen we daar nog eens rustig kijken wat we mor-gen doen. Zo gezegd, zo gedaan. Het is een municipal /gemeente cam-ping. Er staan 2 Franse caravans. We staan dus niet alleen en dat vinden we beiden heel prettig. Tent opgezet, koken, eten, afwas ritueel en we zijn weer klaar met "werken"! Er staat hier een wasmachine en daar staat bij dat we die GRATIS mogen gebruiken. Dat gaan we dus doen. Ik stop er ALLE vuile was in, dus wit en bont door elkaar. Moet kunnen met die vakantie / oudere kleding, die toch al veel te lijden heeft gehad. Er is hier ook een soort van "huiskamer" met tafel, stoelen en boekenkast erin.
Hier gaan we in de avond zitten lezen, koffie drinken, kletsen! In de avond zoeken we nog een cafe om dit op de site te zetten, maar helaas geen cafe gevonden. Het was vandaag een pittige ochtend (voor mij althans) maar de middag was super. Mooi weer, niet te veel zon, de wind werd minder, en minder heuveltjes. Vandaag 100 km gefietst. Als alles zo voorspoedig blijft gaan zijn we VOLGENDE WEEK WOENSDAG THUIS!. We kijken er beiden naar uit!

• 24 Juni 2015 - 18:27

Reneted:

Hee...... Wat lezen we nu .... Volgende week woensdag misschien thuis!!!!
    Voor MANDY,s. Verjaardag ... Dat is mooi , zal ze net als pat Dees' Marc en de kleinnkids blij
    Mee zijn!!!!!!
    En wij met z,n allen .. Alle schrijvers op deze blog .. Familie .. Vrienden etc
    Maar dit was weer een spannend verslag ... Met bijna ongelukken
    waar die geluid poppetjes etc al niet goed voor zijn !!!
    En dat het allemaal goed afloopt met die gevaarlijke capriolen!
    Maar uiteindelijk een geslaagde dag weer met een flink aantal
    Kilometers .....
    Hier is het eindelijk wat beter aan het worden .... Dus als
    Jullie terug komen kunnen hopelijk na genieten en uitrusten in een
    ZONNETJE.
    Heel veel liefs René Ted

• 24 Juni 2015 - 18:29

Ted :

Gelukspoppetjes bedoel ik dus he !!!