Santiago dag 3 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago dag 3 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago dag 3

Blijf op de hoogte en volg Marianne

11 Mei 2015 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Dag 3 Maandag 11 Mei. Honnecourt - sur-Escaut.
Totaal 282 KM.
Om 8.00 vertrokken met de zon weer hoog aan de hemel. We boffen met het weer. De GPS moet even "zoeken" maar snel zitten we op de juiste weg. Kort daarna worden we naar het kanaal gestuurd en daar blijven we een half uurtje langs fietsen. Heerlijk rustig, dat bevalt deze Oma en Opa wel. Dan moeten we ineens li af en krijgen we een korte klim van 10%.....goeiemorgen zeg...die hakt erin op de vroege ochtend.
Verder blijven we in de ochtend over binnenwegen fietsen met de wind op kop. Gelukkig minder pittig dan eerste dag. We fietsen over en tussen de velden, langs dorpjes en industrie gebied. Genoeg variatie. Rond 11.15 komen we langs een café en daar gaan we naar binnen voor een bakkie. Ze hebben internet en we mogen inloggen met plaatselijke code. We bestellen 2x warme chocolademelk en dat smaakt heerlijk.
Het duurt even voordat we ingelogd zijn op onze site, maar dan worden we verrast. 29 reacties ........WAUW, GEWELDIG om te lezen ........fijn dat jullie allemaal met ons "meereizen" ......haha. Nee, zonder gein, super om te lezen wat jullie schrijven. Wij hopen dat jullie met veel plezier onze verhalen lezen. We horen graag als het te saai is of teveel tekst.....We bestellen ondertussen nog maar 2 warme chocolademelk. Want voordat wij alles geknipt en geplakt hebben en het op de site staat duurt wel even. Nooit gedacht dat ik dat nog eens op de pc zou kunnen. In totaal 1 uur later is alles gelezen en geplaatst en rekenen we af. De WiFi krijgen we gratis van die aardige mevrouw. We fietsen hierna golvend verder over de open vlaktes. Klimmen en dalen in deze mooie natuur / prachtig weer. In de middag word het warm en zoeken we zelfs bankjes in de schaduw op. We komen dwars door de grote stad Cambrai. Veel vrouwen aan het shoppen! En de mannen maar werken om de uitgaven weer terug te verdienen. We gaan elk uur even van de fiets af om te eten, drinken, snoepen, maar vooral ook om onze billen even rust te gunnen. Want die beginnen we te voelen. We zitten niet lang; zegt Piet. Ik zeg; nee, we hebben beiden geen zittend gat....even stil en dan komt ie; we doen niets anders dan zitten he, op de fiets of op de bank. Ja ja...klopt nog ook. De kilometers vliegen voorbij vandaag. Om 16.00 komen we aan op de camping die we vanmorgen "gepland" hadden. Een kleine camping, maar ze hebben WiFi en Friet met halve haan.......dat fietst er wel in. In de avond nog even een wandeling in de buurt gemaakt en weer op tijd naar bed. Vandaag 87 km gefietst.

• 11 Mei 2015 - 20:23

Wilma Hoogveld :

Waren erg benieuwd hoe het vandaag was gegaan. Heel goed dus!!
    Nu nog zorgen dat je geen blaren krijgt, lijkt me erg pijnlijk.Maar jullie zijn wel wat gewend
    Voor vannacht :welterusten en voor morgen weer een fijne fietsdag.
    Groetjes Toon en Wilma

• 11 Mei 2015 - 22:49

Patrick , Desiree En De Kids :

Hoi pap en mam

Ben blij dat het zo lekker gaat .
    Nog maar een paar km fietsen en dan zijn jullie er

• 11 Mei 2015 - 23:09

Ton En Harriette:

Wauw wat goed van jullie zeg 87 km gefietst en om 16.00 al klaar!
    Dat wordt een makkie voor jullie om eventjes op en neer naar Compostela te fietsen
    Grapje, maar dat jullie dan ook nog de energie hebben om ons een heel verhaal te vertellen
    Piet en Marianne Heel veel Succes!!

Groetjes Ton en Harriette

• 12 Mei 2015 - 12:34

Harrie En Annelie:

Hallo Piet en Marianne,

Wij zijn blij dat tot heden alles goed gaat met jullie, ga zo door met jullie verslagen van de fietsreis.
    Als jullie binnenkort met "pensioen" gaan is er altijd wel plaats bij de krant, jullie stukjes lezen plezierig!

groetjes,
    harrie en annelie

• 12 Mei 2015 - 13:49

Peter Gloudemans:

Hoi luitjes, zo te lezen is de kop er al goed af en krijgen jullie het benodigde ritme te pakken.
    Knap hoor, als oma en opa. Dat doen deze opa en oma jullie niet na.

Geniet van de route!

• 12 Mei 2015 - 16:35

Wilhelmien:

Hoi, hoi, wat een mooie verhalen!!!!!!
    Fijn dat het goed gaat en leuk om te lezen dat jullie ook onderweg gesprekken hebben met passanten over de reis die jullie nu maken, bijzonder.
    Jullie hebben al behoorlijk wat kilometers in de benen, er er gaan er nog vele volgen.
    Blijf genieten, kijk uit naar de verhalen die komen gaan.

Groetjes Wilhelmien.

• 12 Mei 2015 - 16:53

Astrid Gloudemans :

Zoals ik verwacht had genoeg tekst on te lezen nu al!

• 12 Mei 2015 - 18:19

Gerrit En Dini:

Kijk, 87 km, dat lijkt op een normale etappe zou ik zeggen. Dat jullie nogal wat tegenwind zouden hebben hadden we lichtelijk in onze gedachten, maar we gunnen je toch ook wel een dag met alleen maar wind mee!
    Dat je ook in franse café's tegenwoordig in kunt loggen met wifi verrast me eigenlijk wel een beetje.
    Genoeg geklets: doorfietsen, want een goed begin.................
    Succes met de volgende dagen, en blijf vooral genieten en lachen.

• 12 Mei 2015 - 18:41

Teddy Rene :

Ha kanjers ..... Een supergoed begin van jullie lange tocht !!,
    Maar nwe hadden niets anders verwacht ...als het weer meezit ( en zo blijft) dan is het
    Genieten inderdaad .
    Zijn de fietspaden een btje beter dan 10 jaar geleden ???
    Of ligt alles er nog hetzelfde bij?
    In ieder geval friet + haan + chocolademelk en snoep ...lijkt mij niet slecht om op te fietsen
    ...

Suc6 voor de volgende dag

• 12 Mei 2015 - 18:44

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Hopelijk vandaag weer een fijne fietsdag? Het weer werkt gelukkig ook goed mee.
    Niet teveel last van de billen? Voor morgen weer een gezellige dag.
    Groetjes Toon en Wilma.

• 12 Mei 2015 - 19:15

Ad En Bea:

Piet en Marianne,

Geweldig hoe julllie het doen. Erg leuke verhalen bovendien.
    Wij blijven jullie volgen. Veel fietsplezier.

• 12 Mei 2015 - 20:15

Toon En Tonny:

Hoi Marianne en Piet
    Een heel voorspoedige reis tot nu toe zo te lezen.
    Hele leuke verslagen en ook hele leuke reacties van
    al die volgers.
    Dit mag zo nog wel even duren voor ons dan!
    Ga zo door en blijf vooral genieten.
    Groetjes Toon Tonny

• 12 Mei 2015 - 20:21

Frans En Marion:

Hoi Piet en Marianne,

Fijn om te lezen dat het goed gaat.
    En ik lees je verhalen met heel veel plezier,wij blijven jullie volgen.
    Heel veel fietsplezier.
    Groetjes.....

• 12 Mei 2015 - 22:28

Frans En Jeannette:

Hey toppers

• 12 Mei 2015 - 22:33

Frans En Jeannette:

Tweede poging, zonder smileys!

Hey toppers,

Verrassend te lezen dat jullie een cafeetje bezoeken. Gelukkig verloopt jullie avontuur tot nu toe zonder problemen. Hoe is het trouwens met de kaak van Piet? Nog pijnlijk?

Geniet van het fietsen, de omgeving en van elkaar!

• 13 Mei 2015 - 07:22

Nick:

Mama leest de verhalen voor
    Maar ik heb selectietraining gehad
    We missen jullie
    Luuk heeft bandje A gehaald
    XXX MAYKE NICK LUUK

• 13 Mei 2015 - 18:44

Teddy Rene :

Ja ,,,goede vraag hierboven van frans en jeannette....
    HOE IS HET MET DE KAAK?
    Hopelijk beter en minder dik ....
    Dan ben je toch een stuk KNAPPER PIETJE !!!!!

Xxx

• 26 Mei 2015 - 19:17

Jack En Yvonne:

Hoi Piet en Marianne petje af hoor. We hoorde van Dini dat jullie een logbook bij hielden. Melissa is bevallen van een jongen Sjoert. Geniet van alles wat je ziet.