Santiago Dag 52 - Reisverslag uit Doornik, België van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 52 - Reisverslag uit Doornik, België van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 52

Blijf op de hoogte en volg Marianne

29 Juni 2015 | België, Doornik

Dag 52. Maandag 29 Juni. Doornik. Totaal 4450 KM
Vannacht heerlijk geslapen en goed uitgerust staan we op tijd op. Geen verrassing vanmorgen, dus samen ochtend ritueel gedaan. We fietsen door het poortje de camping af en vervolgen onze route. We klimmen meteen weer de heuvels in, maar die zijn al minder glooiend dan giste-ren. We gaan de goeie kant op, we gaan naar huis. Om 08.00 komen we aan in de grote plaats Cambrai en daar is meteen een bakker. Tegen-over is een bank, dus genieten van koffie met hele verse koek. We slin-geren hierna door de plaats en de GPS / Tom-Tom Piet werkt nog steeds perfect. Een hele kunst om de pijl te volgen, die pas op een vrij laat mo-ment de evt afslagen aangeeft. Maar Piet is snel van reageren, en ik volg hem zoals altijd. We fietsen de plaats weer uit en gaan wederom de heu-veltjes in. Het is echt bijna vlak, we hebben een wijds uitzicht. We krij-gen honger van het fietsen en om 09.00 gaan we nogmaals ontbijten.
Hierna fietsen we verder door kleine plaatsjes, dorpjes, waar nog nie-mand wakker is lijkt wel. De zon begint erdoor te komen en dat voelen we gelijk in warmte. Dan om de hoek is een Dia Supermarkt, daar doen we boodschappen. Ze hebben GEEN gasflesje, dus dat blijft nog aan-dacht punt. Half uur later weer een iets grotere supermarkt, maar ook die heeft er geen. De mevrouw uit de winkel vraagt aan ons of we op weg zijn naar Santiago. Nee; zegt Piet, we zijn alweer op terugreis. Zegt ze; Jullie zijn vanuit Nederland naar Santiago gefietst en nu weer terug naar Nederland! Dat klopt; zegt Piet....allemaal in het Frans, en dat komt er ook nog eens vloeiend uit. Ze zegt; amai, amai, geeft ons een dikke duim omhoog. Verderop is een mooi prieel en daar stoppen we voor een drink en chocolade pauze. De ochtend verloopt verder op dezelfde ma-nier. We zien aan het wegdek en aan de huizen dat we bijna in Belgie zijn. En dat hebben we goed gezien......om 12.00 fietsen we de grens Frankrijk / Belgie over. We maken foto bij de grenspost. LEUK! Kort daarna stuurt de GPS ons naar het water en daar fietsen we nog een half uur langs. Dan komen we om 13.00 aan in de grote plaats Doornik. Daar ligt onze camping van vandaag, lekker vroeg, op tijd voordat het heet gaat worden. We weten 100% zeker dat er op de camping GEEN internet is, dus we zoeken een cafe bij de brug. Daar drinken we een glas koud spul....jullie weten wel wie wat drinkt! We zitten nog 2 km van de camping af, dus we sturen onze post nu al door. Vanmiddag gaan we wederom luieren en genieten van lezen, muziek luisteren en even niet fietsen. Uiteraard in de schaduw, want de zon hebben we al genoeg ge-zien en gevoeld. Het was vandaag een hele fijne, gezellige fietsdag. Vandaag 90 km gefietst. Het was weer intens Genieten met een Grote G!

• 29 Juni 2015 - 16:25

Toon:

Hallo samen, ja hier hou ik ook wel van een beetje 90 km fietsen en dan luieren uit de zon,
    Ja ik lig nu ook te luieren uit de zon heb vanmorgen zeker 5 uur geklust en dat is ook meer dan genoeg, nu met een lekkere koud glas cola, dit noemen jullie een fijne relax dagje fietsen, nou ik begin er niet aan, nu jullie al in België zijn wordt het een eitje van n dag morgen, nog een rustig dagje en dan woensdag als een speer naar huis, er zal dan niet veel gerust worden geen tijd meer voor, fiets ze nog lekker en tot woensdag, Gr, T. T.

• 29 Juni 2015 - 17:01

Mandy:

Jippie bijna thuis we kunnen niet wachten. Geniet nog van de laatste 2 daagjes samen en laten jullie optijd weten hoelaat jullie ongeveer
    Aankomen dan zorgen wij dat we er zijn. Dikke knuffel en kus

• 29 Juni 2015 - 20:35

Frans En Marion:

Onze vakantie zit er op, en zo als ik gauw even de laatste verslagen heb gelezen zijn jullie over een paar dagen thuis.
    Wat zijn jullie kanjers petje af voor jullie.
    Jullie droom is werkelijkheid geworden en dat nemen ze niet meer van jullie af.
    Wat zal er geknuffeld worden bij jullie thuiskomst door de grote en kleine kinderen.
    Geniet nog een paar daagjes van jullie avontuur en wel thuis.

Dikke knuffel van ons xxx

• 29 Juni 2015 - 21:04

Rene Ted :

Hoera jullie zijn in BELGIE !!!!!!!!
    Leuk landje hoor .....lekker landje ook ...ze hebben er van alles ...heel veel BIEREN ...
    maar daar houden jullie niet van !
    Maar ook lekkere KOEKEN ..en daar houden jullie wel van ,vooral PIET.
    Maar ook leuke kust .. En mooie ardennen ...etc etc
    Maar genoeg over belgie ....
    Op weh naar le pays bas ... Hollanda ... Nederland ..... Das pas MOOI .....
    Om naar toe te fietsen dan he.!,
    Maar het was voor jullie een Gezellig fietsdagje met een GROTE G !!!!!
    En het begint inderdaad te korten nu ....WOENSDAG THUIS!!!
    Prachtig .Geweldig ..!!!!
    Hoop dat ik jullie zie op woensdag is mijn oppasdag en ik heb ook nog therapie
    , en denk toch dat jullie er overdag al zijn !!!!
    Maar we zien jullie zeker HELE DIKKE KUSSEN !! Rene Ted

• 29 Juni 2015 - 21:19

Gerrit En Dini:

Hallo Marianne en Piet,
    Weer een land dichterbij! Alleen België nog "even" door!!! Wordt een makkie voor jullie met de conditie die jullie hebben opgebouwd.
    In een van de vorige reacties werd aan jullie gevraagd om wat zon en warmte mee te brengen, maar dat hoeft niet meer, hoor! Het is nu wel warm genoeg, er wordt zelfs een hittegolf verwacht deze week.
    Geniet nog een paar daagjes van elkaar, de rust, lekkere koeken en rustige campings, dan zien we elkaar binnenkort weer in Goirle. Succes hoor.

• 29 Juni 2015 - 22:25

Peter Gloudemans:

Hoi Marianne en Piet, alweer bijna thuis, wat een weerzien met de kids en kleinkinderen wordt dat woensdag? Meestal wegen de laatste loodjes het zwaarst, maar na al die beklimmingen en het hete weer dat jullie al hebben meegemaakt, zijn die twee dagen door Belgie fietsen met een hittegolf natuurlijk maar een koud kunstje.

Succes en veel plezier die laatste etappes en dan zien wij jullie weer gauw!

Groetjes,

Astrid en Peter

• 29 Juni 2015 - 22:52

Frans En Jeannette:

Hey toppers, nog maar 2 nachtjes in jullie tentje slapen en dan lekker in je eigen bedje slapen! Geniet er nog maar even van, want voor jullie er erg in hebben zit je weer in je oude ritme. Tot binnenkort.

Liefs,
    Frans en Jeannette

• 30 Juni 2015 - 10:18

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Wat geweldig,al in België. Dat land is zo klein, daar fiets je zo doorheen. En dan eindelijk Nederland weer, en met name Goirle!!Wat een goed gevoel zal dat zijn!!
    We zullen jullie verhalen gaan missen, maar wat een prestatie hebben jullie geleverd. Geniet de laatste 2 dagen nog van elkaar, want als jullie thuis zijn willen de kinderen en kleinkinderen jullie volledige aandacht. SUPER GEDAAN.
    Groetjes van Toon en Wilma