Santiago dag 6 - Reisverslag uit Condé-sur-Vesgre, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago dag 6 - Reisverslag uit Condé-sur-Vesgre, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago dag 6

Blijf op de hoogte en volg Marianne

14 Mei 2015 | Frankrijk, Condé-sur-Vesgre

Dag 6 Donderdag 14 Mei Conde-sur-Vesgre.
Totaal 545 KM.
Het is vandaag Hemelvaartdag. De winkels zijn maar tot 12.30 open, dus op tijd boodschappen doen. Vannacht erg goed geslapen. Kerkklok was heel in de verte vaag te horen. Mooi zo. Gisteravond, toen wij net in ons tentje lagen begon het flink te regenen. Wij lagen lekker droog en onze tent lekt gelukkig niet. Vanmorgen was de tent weer droog. Om 08.00 weer on route. De lucht is grijs, maar het is gelukkig droog. Onze gezellige buurtjes uit Goirle nemen de tijd in de ochtend, en dat is prima. Fijn dat een ieder doet wat het beste bij hem / haar past. En bijzonder dat we elkaar tegen komen op dezelfde camping / dezelfde reis. We wensen elkaar een goeie reis en misschien komen we elkaar nog eens tegen. We fietsen de camping af een stukje naar beneden en we zitten gelijk weer op de juiste route. Die stuurt ons door golvend landschap en met de dikke grijze lucht ziet het er dreigend uit. Dat gaan we niet droog houden vandaag. We stoppen bij de 1e bakker en nemen stokbrood en een lekkere koek voor bij de koffie. Om 09.15 eerste koffiepauze. Het zonnetje doet een poging om er door te komen, maar het lukt niet. En dan word de route erg heuvelachtig. Er staan ver-schillende klimmetjes in het boek vermeld, en die komen we dus ook echt tegen. Maar ook weer met afdalingen. Het blijft de hele ochtend flink en stevig klimmen / dalen. Klim van 5 km met stukken van 9% erin is heftig. Maar ja, we hebben geen keus en gaan er gewoon hard en heel rustig tegen aan op deze Hemelvaartdag. Beneden komen we aan in de plaats Gargenville. Daar nemen we een 2e koffie moment om even bij te komen van al het klimmen. Het is nu 11.00, we hebben 37 km gefietst. We fietsen langs een grote Carré -Four winkel en die is open tot 12.30. Daar gaan we even "grote" boodschappen doen, want we hebben bijna niets meer. Daarna staat er een klim van 4 km aangegeven en die nemen we eerst. In het plaatsje waar we dan aankomen een bank gezocht om te lunchen. Dat fietst er wel in. In de middag blijft het pittig klimmen. Soms echt even zuchten en dan gewoon weer doorgaan en volhouden. Een goeie training voor straks als het "echte" werk gaat beginnen. De Pyreneeën over. En dan begint het te miezeren.......en wat harder te regenen.......we zien op dat moment een overkapt bushokje, en daar gaan we schuilen. Het begint flink te waaien, zelfs stormachtig, maar wij zitten gelukkig droog. We zitten daar een half uur, en het ziet er niet naar uit dat het snel droog word. Dus regenpakken aan en erdoor heen. Naarmate we fietsen, met volle wind op kop, word het droger. Onze camping van vandaag ligt op 5 km afstand, dus dat komt goed.
We volgen even later het bord van de aangegeven camping, en die zou langs het water liggen........maar de weg loopt omhoog! Na 3 km komen we aan bij deze camping en het is dan 16.00. Ze hebben wel WiFi en het is de eerste 10 minuten gratis. Daarna kan het alleen met Visakaart. En die hebben wij niet! We gaan een poging doen om verslag van vandaag en gisteren erop te zetten, maar of dat in 10 minuten lukt is de vraag, we zijn daar niet zo goed in. Tent opzetten, douchen, eten en daarna gaan we het proberen. We krijgen buurtjes, Walter en Paula van Limpt uit Goirle. GEZELLIG.........hetzelfde traject gefietst als wij vandaag. Voor ons een korte dag met 76 km op de teller. Genoeg voor vandaag.
Het was een pittige dag, met donker weer en frisse tegenwind. Hopelijk morgen weer wat zonniger en warmer.

• 14 Mei 2015 - 21:41

Nick:

Zit elke dag te wachten op
    Nieuws van julie xxx nick

• 15 Mei 2015 - 12:50

Wilma Hoogveld :

Hoi Piet en Marianne,
    Fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat. Van de billen geen last meer gehad?
    Vervelend dat het soms regent, maar daarna de zon is wel weer prettig. Fiets rustig verder,
    Wij vinden het leuk om jullie berichtjes te lezen. Groetjes Toon en Wilma

• 15 Mei 2015 - 17:07

Peter Gloudemans:

Hoi Marianne en Piet,

Goed en leuk om te lezen dat jullie gestaag Frankrijk doorkruisen. We hebben gisteren met ons Berkel-Enschots clubke een recreatieve fietstocht gereden en regelmatig aan jullie gedacht. Als het een keer zwaar tegenzit denk dan maar aan al jullie supporters hier in NL.

Groetjes en voorspoedige vervolgreis,

Peter

• 18 Mei 2015 - 13:45

Rene Ted :

Bonjour .....

Al weer en behoorlijk tochtje ..... Jammer dat het weer wat tegenzit .
    En nog wel twee tegelijk en WIND en REGEN .... Niet leuk !!!!
    Maar jullie kunnen alles aan denk ik weleens ...zo stoer om dit te doen !!!!!!!M!
    En inderdaad marianne een goede training voor de echte hoge bergen brrr pfff .
    Gezellig dat de van limptjes ook weer aan kwamen waaien ..HaHa!
    Gezellig denk als fietsers onder elkaar .

Alle goeds xxx rene ted