Santiago Dag 51 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 51 - Reisverslag uit Honnecourt-sur-Escaut, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 51

Blijf op de hoogte en volg Marianne

28 Juni 2015 | Frankrijk, Honnecourt-sur-Escaut

Dag 51. Zondag 28 Juni. Honnecourt-sur-Escaut
Totaal 4360 KM
Afgelopen nacht was het wederom bal.....groot feest op het plein wat achter de camping ligt. Hoe krijgen we de campings uitgezocht he!
Harde muziek (wel goeie muziek) zelfs afsluitend met vuurwerk. We werden bijna onze tent uitgeschoten, zo voelde en hoorde het aan. Dus kort nachtje! Toch staan we vanochtend weer op tijd op om de warmte voor te zijn, en nogmaals feest.......de voorband van Piet staat leeg! Ik zeg vrolijk; blijf ik nog een half uurtje liggen! Grapje natuurlijk, dat kan echt niet. Piet plakt de band en ik doe ons ochtend ritueel in mijn eentje. Dan gaan we samen ontbijten met een kopje thee erbij en zijn we klaar voor deze nieuwe dag. De lucht is bewolkt en af en toe probeert de zon er doorheen te komen. De route is heuvelachtig, door plaatsjes, langs het water, dus gelijk als gisteren. Om 08.30 willen we pauzeren met koffie en wat zien we.....een bakker! Net op tijd dus. Ik koop bij die bakker ook melk en drinken, want we weten niet wanneer de volgende winkel komt. En het is Zondag, dus alleen grote winkels open. De route blijft gelijk. Van de velden naar het water en weer terug. Om 10.00 ko-men we aan in de grote plaats St Quentin. Daar ergens aan de water-kant eten we een broodje met melk erbij. Onderweg trouwens nog een keer de band verwisselt, want stond weer leeg. Piet blijft klooien met die achterband, hij wil er ook niet echt goed in. Alles 3 dubbel gecontro-leerd, maar niets te vinden in de buitenband wat het probleem steeds weer veroorzaakt. Na de lunch fietsen we verder en het word goed warm. Als we over de open vlaktes fietsen zweten we als lekkende kranen. Het word tijd dat we van de fiets af gaan, want het is niet te doen in deze hitte. De wind hebben we mee, dat geeft af en toe een vleugje verkoeling. Terwijl we door de grote plaats fietsen zie ik een Intermarche aangegeven staan op 100 m li. Daar gaan we heen voor de rest van de boodschapjes van vandaag. Het is toch wat he, ELKE DAG boodschappen doen! Maar zonder voedsel, geen brandstof in ons lijf. En dan houd het fietsavontuur op. Ze hebben GEEN gasflesje, dus binnen-kort kunnen we niet meer zelf koken. Dan gaan we gewoon uit eten, koffie drinken, meer terrasjes pakken......wat de meeste mensen nor-maal gesproken al doen in hun vakantie. Wij blijven die "zelfdoeners"
Nogmaals niks mis mee, en ieder doet wat bij hem of haar past. De kilometers schieten weer op vandaag en om 13.15 komen we aan op de camping van vandaag. Een sobere camping, zelfde plekje als weken terug en de kerkklok in het zicht. Als we ons niet vergissen dan slaat deze tot 22.00 en begint hij om 06.00 weer. In onze "lege" middag gaat Piet de binnenbanden plakken en ik ga mijn boekje uitlezen. Heb nog 1 boekje over en dat lees ik de komende dagen ook nog uit. Verder lekker luieren en genieten van schaduw en rust. Drankje erbij, wie doet ons wat! Ik heb nog een klein uurtje geslapen op het matje in de schaduw want mijn ogen vielen dicht tijdens het lezen. En dat is uiteraard niet handig als je aan het lezen bent...haha In de vroege avond gaan we nog wat drinken bij de bar en de post versturen. Het was vandaag een fijne dag, alleen jammer van de lekke banden, balen. Vandaag 80 km gefietst.

• 28 Juni 2015 - 21:28

Rene Ted:

Hallo ......
    Merci voor het verslag!
    Ik zit naar bevallingen te kijken ...op tv dan he .. Is in afrika !!,
    Het is een reeks van programmas uit verschillende landen , zou interesant zijn voor jou ,
    Maar jij/jullie hebben andere bezigheden ,,
    Normaal is een feestje en vuurwerk leuk ...kun je dansen HEERLIJK.... Maar ja als je op
    tijd naar bed gaat en op tijd er weer uit is het wat minder gezellig .
    Maar vroeg op pad weer nadat de band geplakt is en er toch een heerlijk fietsdagje van gemaakt weer.
    Hier was het vandaag wat drukkend weer ...de zon kwam er niet echt door.
    Komende week moeten wij ook iedere dag om 7 uur op ......ze komen de kozijnen vervangen
    en drie deuren (van het hele huis) gaat wel weekje duren denk ik .
    Niet fijn ...heel de week volk over de vloer ..... Maar ja ,daarna hopelijk mooier etc
    Verder niet zoveel nieuws hier .....
    Dus goede fietsdag morgen met lekker fietsweer ..niet te warm dus .
    XXX XXX Rene Ted

• 28 Juni 2015 - 21:37

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,wat vervelend met die lekke banden telkens. Voor de volgende fietsvakantie eerst maar nieuwe banden erop leggen. En wat maakt het uit dat jullie geen gasflesje meer hebben:jullie zijn over een paar dagen alweer thuis!!Lekker gewoon koken in jullie eigen keuken,en boodschappen doen voor een hele week,en dan ook nog gewoon in Goirle. Wat willen jullie nog meer?
    Nu nog even een paar dagen door fietsen,soms nog even wat afzien, en dan lekker thuis bij kinderen en kleinkinderen en weer lekker slapen in jullie eigen bed.
    Voor morgen weer een fijne fietsdag,en voor nu groetjes van ons.

• 28 Juni 2015 - 22:02

Patrick, Desiree, Faye, Lilly En Cody:

Pap en mam,

Mooie verslagen weer om te lezen. Ik heb er helaas niet iedere dag tijd voor, maar meerdere verslagen lezen op 1 dag is ook geen probleem ;-).
    Wij zijn dit weekend wederom weer lekker naar de camping geweest. Wat een weertje hebben we hier!! Het is erg warm en wij doen dan gewoon lekker helemaal niks! En dan is het al zweten... Laat staan dat je even 80 (of meer) kilometer gaat fietsen! Maar jullie weten waar je het voor doet (om thuis te komen... Haha). En vooral waarom jullie het doen. Genieten met de grote G. Lekker niks moet en alles mag. Samen. Wat een geschenk.
    Nog een paar dagen volhouden en dan zijn jullie weer thuis! Aan de verslagen te lezen kunnen jullie daar niet op wachten! En wij ook niet.
    Nog even volhouden en door zetten en voor jullie het weten zijn jullie weer thuis. De rust van het thuis zijn. Nog lekker een paar dagen niksen voor het gewone leven weer begint. Genieten van het goede weer en je lijf weer rust gunnen, want dat heeft er de afgelopen weken niet in gezeten. Maar dat wisten jullie al voordat jullie aan deze tocht begonnen. Rest mij te zeggen: tot snel

Dikke kus van ons allemaal

• 29 Juni 2015 - 09:50

Astrid :

Home sweet home is in aantocht! Wat een avontuur hebben jullie gehad. Het zit er bijna op nog effe doortrappen op die piep band Piet thuis zul je wel ontdekken wat er nou eigenlijk aan de hand was. Lieve groet Astrid