Santiago Dag 47 - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 47 - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 47

Blijf op de hoogte en volg Marianne

24 Juni 2015 | Frankrijk, Châteaudun

Dag 47. Woensdag 24 Juni. Chateaudun.
Totaal 3990 KM.
IK heb afgelopen nacht heel weinig geslapen. Kon de slaap niet pakken en was uit wakker. Waarschijnlijk door de sterke koffie van gisteravond. Ik heb zelfs om 01.45, toen we naar de wc gingen, de was opgevouwen die in de "de huiskamer" hing. Zegt genoeg he! Daarna ben ik wel in slaap gevallen, dus dat heeft geholpen....haha Vanmorgen toch weer fris en fruitig op en klaar voor een nieuwe dag. We hebben besloten dat we toch dezelfde route terug pakken als de heenreis, dus NIET langs Parijs. We fietsen ongeveer 9 km terug naar de route, dan volgen we de GPS weer. De zon staat hoog aan de hemel, maar het is nog frisjes. Beloofd weer een mooie dag te worden. Om 09.00 komen we aan in de grote plaats Chateau Renault. Daar op het plein is een bakker en ernaast een cafe. Dus koeken en koffie op nagenoeg dezelfde plek. In het cafe heb-ben ze WIFI dus we zetten de dag van gisteren op de site. We kijken weer uit naar de reacties daarop. Want jullie geen post, maar wij ook niet. Onderweg komt een Nederlands echtpaar met bepakking ons tege-moet. Die hebben nog een zwaar traject voor de boeg.......voor ons is dit laatste deel een "eitje"! Als het goed is dan fietsen we vandaag naar de camping van de heenreis en daar hebben ze wel WIFI. We stoppen om het uur voor koffie of eetpauze. We zijn hongerig vandaag. Nergens een bankje te bekennen, dus gewoon op een vuilniszak in het gras zitten.Wel op een veilige plek uiteraard. Terwijl we verder fietsen komen 3 Neder-landse mannen met bepakking ons tegemoet en begroeten ons vrolijk. Ze fietsen ver uit elkaar terwijl ze aan het klimmen zijn. Zegt Piet; Denk dat het toch het beste is als je met je eigen vrouw deze reis maakt, want die ken je door en door......Bij een vriend of fietsmaat moet je dat maar afwachten, en kijken wat voor tempo de ander heeft. Daarna zegt hij; Ik ben NIET jaloers op die mannen, ik vind het wel mooi zo. Heel fijn om te horen, want ik denk daar precies hetzelfde over. Later komen we nog een Nederlands koppel met bepakking tegen. Ook die hebben nog een lange weg te gaan. Even later komen we bij dezelfde wegversperring als bij de heenreis. Dat hekwerk over een zeer slechte brug bij het spoor. Wederom GEEN omleiding gezien, dus we stappen af en kijken of we er op dezelfde manier over kunnen als bij de heen reis. NIET DUS! Alles is nog beter vergrendeld met sloten deze keer. Ze hebben waarschijnlijk gedacht; Die 2 slopers uit Goirle gaan dit niet nog een keer open breken.
Wij dus terug en via richting naar de GPS route de weg weer gezocht. En bedankt! Om 12.00 pauze op een bankje tegenover gemeentehuis. Heerlijk uitzicht en vooral leuk om te zien wat er allemaal voorbij loopt. Piet kijkt zijn ogen uit naar de mooie dames die pauze hebben. Ja, dan komt ie thuis toch minder voordelig uit, met Oma! Maar dat geld natuur-lijk voor mij ook he. We fietsen over een brug en dan volgen we de route over heuvellandschap, door bossen, langs het water, door plaats-jes groot en klein. Het blijft een prachtige route, en ook nog schitterend weer. We boffen toch maar. In de middag word het warmer en krijgen we meer last van onze billen. Regelmatig eraf en even rust geven. Om-dat we naar de camping willen die we van heen reis kennen, "moeten" we vandaag 110 km fietsen. We hebben vanochtend afgesproken dat we zouden kijken hoe het ging, en als het niet meer zou gaan, dan stoppen we eerder. Er liggen vandaag vele campings op de route dus komt goed. Omdat het toch voorspoedig en goed gaat met ons beiden fietsen we dus tot de favoriete camping. Om 15.00 nemen we iets kouds te drinken in een cafe en dan is het nog 10 km.
Even lekker in de schaduw genieten van drinken, schaduw en rust. En uiteraard wegen die laatste loodjes ontiegelijk zwaar....het zweet gust van onze koppie's af, we krijgen het niet bij gedronken. Maar dan zijn we eindelijk in de plaats Chateaudun en daar is de camping. We weten hem nog vlekkeloos te vinden. Zelfde vriendelijke beheerder die ons wederom een Santiago stempel op de rekening geeft. We gaan op het-zelfde plekje staan vlakbij het sanitair gebouw. Er is net ook een Duitse jongen met bepakking aangekomen en even daarna komt er nog een andere man met bepakking. Het is drukker op de camping dan vorige keer. Maakt niet uit, maar wel gezelliger. Piet gaat op tijd koken want we hebben honger. Gelijk koffie daarna, zodat ik er vannacht geen last van heb. Dan lekker lang douchen en daar knappen we beiden van op. Na het douchen gaan we beiden lekker lezen. Er staan Nederlandse boeken in de kast, net zoals de vorige keer. Dat heb ik wel gemist, want die zijn niet te koop hier. Het was vandaag een heerlijke fietsdag, met een pittig eindje. En 110 km gefietst.

• 24 Juni 2015 - 19:39

Mandy:

Hoi pap en mam
    Wat fijn om weer te lezen hoe het met jullie gegaan
    Is deze dagen want is toch altijd leuker en uitgebreider dan
    Een sms met het gaat goed met ons hihi
    We zijn de dagen aan het aftellen dat jullie weer terug zijn maar geniet
    Er nog maar even lekker van samen want eenmaal
    Terug begint het normale leven weer met druk druk en druk.
    Dus blijf nog maar lekker een weekje genieten. We houden van jullie
    Dikke kus van ons xxx

• 24 Juni 2015 - 20:01

Wilhelmien:

Hoi Marianne en Piet,

Wat een koppel zijn jullie toch! En wat leuk om te lezen dat Piet het fijn vindt om met jouw op pad te zijn Marianne, wat mooi!
    En wat gaat het weer snel met de kilometers en dan dat spannende verhaal van gisteren, WILLEN JULLIE À.U.B. ZORGEN DAT JULLIE HEELHUIDS TERUGKOMEN!
    Kijk uit en wordt niet de overmoedig want we willen jullie weer in levend en wel weer terug zien.
    Heb vanavond twee verhalen gelezen want ben een dagje en nachtje weg geweest, dus nu bij thuiskomst gelijk even gekeken wat jullie belevenissen waren.
    Heb nu even vrij.
    Wens jullie nog veel veilige kilometers en blijf genieten tot het laatste moment.
    Groetjes en een dikke knuffel vanuit hier, Wilhelmien

• 24 Juni 2015 - 20:44

Peter Gloudemans:

Hoi Marianne en Piet,

Ze blijven leuk om 's avonds te lezen, die reisavonturen van jullie.
    Astrid en ik zouden er op dezelfde manier van kunnen genieten samen, alleen nooit zoveel kilometers fietsen, chapeau hoor!

Ons Lieke heeft eindelijk haar Propedeuse gehaald, dus hoewel ze verder prima cijfers scoort aan het einde van haar 2de jaar, was dat wel een 'must' om verder te mogen. Kortom die gaat goed gemutst de zomervakantie tegemoet en daarna richting San Francisco. Verder was Sjoerd gisteren jarig en dat hij heeft hij heerlijk samen met zijn gezinnetje op vakantie in Turkije gevierd.
    Ralf is alle dagen aan het werken bij het bedrijf van Sjoerd van Franka, dus hier gaat alles zijn gangetje.

Fiets ze lekker en veilig door die laatste ongeveer 600 kilometer, dan zijn jullie begin volgende week alweer thuis. Wat zullen de kids en kleinkinderen blij zijn om jullie weer te zien!

Groetjes,

Astrid en Peter

• 24 Juni 2015 - 21:54

Reneted:

Bon soir ...... Ca va ???

Verder op zijn nederlands maar gaat toch een stuk sneller
    Lekker fietsdagje weer ..zon ..... Jonge dames om naar te kijken voor piet !!!
    Maar jij schrijft ook iets over langsfietsende mannen .. Waren die ook het bekijken waard marian??
    Daar hoor ik niets over !! Ook wel fijn om allemaal tegenliggers te zien die al die hoge zware beklimmingen nog moeten fietsen ,en jullie die al achter de rug hebben .
    En ook fijn om al die complimenten van jou piet te horen ....
    Hier gaat het wat het weer betreft de goede kant op ....boven de 20 graden ......
    We hopen dat het wat langer aan houd deze keer .
    Verder alles oke hier ... Met de borrenfamily!

Nog een fijne fietsdag morgen .
    Knuffel knuffel xxxxxx rene ted

• 24 Juni 2015 - 22:13

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet, wat geweldig dat het zo goed gaat. En dat jullie ook nog "oog"hebben voor andere vrouwen en mannen. Zo lang het maar bij kijken blijft is er niks aan de hand.
    En wat goed : volgende week alweer thuis. Maar wel op een veilige manier, want als je soms jullie verhalen leest, het blijft oppassen natuurlijk. Ook wij zullen jullie verhalen gaan missen, maar gelukkig hebben we nog een week. Geniet morgen weer van een fijne fietsdag.
    Voor nu, groetjes van Toon en Wilma.

• 25 Juni 2015 - 19:24

Mandy:

NET TELEFOONTJE GEHAD VAN ONS PAP
    EN MAM
    ALLES WEER GOED MAAR WEDEROM GEEN INTERNET
    DUS MORGEN WEER 2 VERSLAGEN.
    GROETJES AAN IEDEREEN.

• 25 Juni 2015 - 20:50

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Van Mandy begrepen we dat jullie geen internet hadden. Jammer, maar we verheugen ons al op twee verhalen morgen.Hopelijk is het vandaag goed gegaan, en niet teveel spannende dingen meegemaakt. Jullie zijn al dicht bij België, dus dan duurt het niet zolang meer voor jullie de Nederlandse grens passeren.
    Wij kunnen ons voorstellen dat dat wel erg speciaal zal zijn!!Maar morgen eerst nog een fijne fietsdag, met als het goed is weer mooi weer.
    Voor nu groetjes van ons.