Santiago Dag 45 - Reisverslag uit Ingrandes, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 45 - Reisverslag uit Ingrandes, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 45

Blijf op de hoogte en volg Marianne

22 Juni 2015 | Frankrijk, Ingrandes

Dag 45. Maandag 22 Juni. Ingrandes. Totaal 3780 KM
Het is vandaag feest! Ons Faye is jarig, word 6 jaar. Gefeliciteerd lieve meid, fijne verjaardag op school, thuis. Dikke kus Oma en Opa XX

Vannacht alleen geslapen op deze camping. Er is verder niemand meer bijgekomen. Het was trouwens ook een GRATIS overnachting, want we hebben geen beheerder gezien. De man die ons gisteren begeleid heeft naar deze camping vroeg aan mij of we de Camino naar Santiago fiet-sen. Ik zei; JA. Daardoor mochten we waarschijnlijk gratis overnachten. Heel mooi, nog steeds echte Pelgrims dus. Als we de camping af fietsen dan zitten we meteen op de goeie weg. De plaatselijke bakker is al open en daar haal ik brood en......... We fietsen zonnig weg, met nog wel ons windjack aan. Het beloofd weer een mooie dag te worden. De route is vrij vlak en we fietsen vrolijk over het mooie en groene heuvellandschap. Genieten ten top en inderdaad, "vingers in de neus"! Om 08.00 uur 1e koffie pauze. Patrick, Faye en Desiree gesproken, en ze een fijne dag gewenst. Wel vroeg he Dees..........maar ja, met 3 kids, waarvan er twee naar school moeten ben je toch op tijd wakker en druk bezig. Hierna fietsen we door en word het licht golvend. Nog steeds prachtige route. Dan komen we in een iets groter plaatsje en kopen we melk, en drinken voor onderweg. Er valt weinig te melden op dit stuk van de route, het verloopt zeer vlot en soepel. Om 09.00 nemen we weer koffie pauze en doen we onze windjack uit. Het word warm! Met de pet op fietsen we verder. En dan moeten onze vingers toch echt weer uit de neus, want vanuit het niets is het weer zeer heuvelachtig. Jeetje, pittig, hard werken op deze vrije Maandagmorgen. Maar ook daar komen we overheen na-tuurlijk. Vergeleken bij de Pyreneeën is dit natuurlijk niets. Maar ja, als je niets meer gewend bent de afgelopen dagen, dan mogen ze er zeker wel weer zijn. Het is heerlijk weer, en we fietsen nog steeds door zeer rustige plaatsjes. Bij een rotonde is een overdekt, in de schaduw staant bankje, en daar gaan we even zitten. Jeetje, zitten, we doen niets an-ders dan zitten. Is het niet op de fiets dan wel in het gras, op een steen of een bankje. Om 11.30 komen we aan in de grote plaats Poitiers en daar komen we terug op de route van de heenreis. We herkennen gelijk het parkje waar we geluncht hebben en we zien de benzinepomp met Vival winkel waar we boodschappen hebben gedaan. Daar gaan we nu weer boodschapjes doen voor vanavond. Buiten de drukte zoeken we een plaatsje in het gras om te lunchen. Bovenop een heuvel met uitzicht over Poitiers. We zien de Futuroscoop van veraf en hierlangs is een cam-ping waar we 10 jaar geleden overnacht hebben. We gaan nu nog een stukje verder, want het gaat goed. We hebben het weer en de wind mee. In het centrum was mijn Tom-Tom Piet even de weg kwijt. Klein stukje verkeerd en toen omdraaien en terug. Toen merkte we dat we de wind tegen hadden, en weer op de route mee dus. Bij de rotonde stond een hele grote paal en Piet zei; VOOR de paal li, dus dat doe ik want ik luister ALTIJD naar Piet.........haha, maar om de paal heen kwamen de auto's mij vol tegemoet.....wij reden dus tegen het verkeer in......foutje
Sommige automobilisten toeterden, sommigen staken handen omhoog zo van : wat doen die fietsers op dit stuk, maar er waren ook auto's die rustig reden en ons gewoon weer de juiste weg op lieten gaan. Sorry, sorry, wij weten het even niet. Komt goed. Hierna weet de GPS de route weer, en volg ik mijn Tom-Tom Piet. Het word warm en zeer drukkend weer, dus op tijd eraf om te eten en drinken. Moet uiteraard onderweg ook weer aangevuld worden, dus winkel in om voorraad te halen. We eten, drinken, en snoepen heel wat af deze weken. Maar we verbranden ook veel, dus compensatie. Dan komen we om 14.30 aan in de plaats waar de camping is, waar die NIET meer is dus! Wij zoeken, vragen, maar helaas, GEEN camping meer te vinden. We hebben er nu al 90 km opzitten, en de volgende camping ligt 14 km verder. We balen er beiden van, maar hier doen we niets aan. Even pauze, wat drinken en kijken of we nog een andere optie / overnachtingsmogelijkheid hebben. Die heb-ben we niet, dus door met de fiets. Hoe drukkend en warm het ook is, we hebben even geen andere keus. De weg is vlak of afdalend, we heb-ben de wind in de rug, dus binnen no time zitten we bij de volgende camping. Die staat zeer slecht aangegeven, dus wederom zoeken. En dan komen we aan op een binnenhof van een Chateau / Kasteel. Ziet er erg mooi en gastvrij uit. We lopen naar binnen bij de receptie en daar zit een aardige Fransman die perfect Engels spreekt. We krijgen een plaats toegewezen op het veld en daar zetten we gelijk de tent op. Dan gaan we eerst douchen en dan..........ZWEMMEN! Het water is 30 graden, dus heerlijk. Wat een genot zeg, na al die kilometers fietsen. Er is ook een jacuzzi bij, dus ook daar maken we gebruik van. Alle vermoeidheid en ergernis over de camping die er niet was is verdwenen. Dit is weer in-tens genieten. Om 18.00 gaat Piet koken en ik doe de afwas daarna weer. In de avond lopen we nog even naar het centrum om iets te drinken. Het was vandaag een fijne maar ook wel lange fietsdag, door-dat die ene camping er niet was. Vandaag 105 km gefietst.

• 22 Juni 2015 - 19:50

Peter Gloudemans:

Hoi luitjes, we blijven jullie uiteraard op de voet volgen. Lekker dat het zo opschiet met de kilometers en ondertussen regelmatig momenten samen genieten. Je kunt straks een boek uitgeven over jullie Santiago ervaringen. Provinciale met Faye en goed blijven opletten onderweg!

Peter

• 22 Juni 2015 - 20:59

Tedrene:

Hoi.... Allereerst gefeliciteerd met jullie kleindochter.
    Heerlijk fietsdagje weer ...alleen kleinfoutje ...tegen het verkeer in fietsen is niet echt handig
    Zullen de automobilisten ook wel gedacht phebben ,
    Maar wel een lange fietstocht vandaag ....ja die fransen he ,doeken zomaar de campings op zonder wat te zeggen !!!!,
    Maar dan kom je daarna wel erg luxe uit .....in een soort kasteeltje met zwembad ,
    Echt vakantie hoor .....en daar al dat lekkers nog bij ....GENIETEN!!!!!!! Maar het jullie
    verdienen het ook wel hoor.
    Hier was het in de middag weer wat regenachtig .... En morgen ook buien.
    Vanaf woensdag schijnt het weer wat beter te worden ,we hopen het .
    Annet en sjef zijn ook in frankrijk ...beaune , en hebben ook lekker weer .

Dat was het weer ,...... Kus kus Rene Ted

• 22 Juni 2015 - 21:12

Patrick, Desiree, Faye, Lilly En Cody:

Hoi vakantiegangers!
    Mooi verslag weer. Vervelen om te lezen dat als je er doorheen zit je toch nog verder moet fietsen omdat de camping er niet meer is. Maar het heeft zo moeten zijn. Bij een kasteel met zwembad en jacuzzi! Dat is boffen of niet!!? En genieten na een vermoeiende dag. Je krijgt wat je verdient ;-)
    Hier was het een gezellige maar regenachtige dag. We hebben aan Faye gevraagd wat ze wil voor haar verjaardag. In eerste instantie wilde ze een cavia!! Maar nadat ik had uitgelegd dat die ook poepen en dat de kooi schoonmaken ook bij zo'n beestje horen wilde ze toch liever een pop. Haha. Ze mocht vandaag ook kiezen wat ze wilde eten. Waar andere kindjes waarschijnlijk voor frietjes of pannenkoeken gaan wilde Faye graag boontjes met gekookte aardappel en gehaktbal!! Geweldig!! Daarna bij de Mac een ijsje gehaald. Die had ze verdient ;-).

Fijne avond nog. En tot snel maar weer.

Dikke kus van ons

JULLIE ALLEMAAL X

• 23 Juni 2015 - 21:53

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Wat heerlijk zeg, een zwembad!!Hebben jullie wel verdiend na een lange dag fietsen.
    Lekker van genieten. Van Mandy begrepen we dat jullie geen Internet hebben. Gelukkig gaat het nog steeds goed, kunnen jullie morgen misschien weer de post uit Nederland lezen.
    Hier is het nog steeds fris, regenachtig en geen zon. Hopelijk eind van de week wat beter weer.
    Kunnen wij ook weer eens gaan fietsen!!
    Voor nu weer de groetjes van ons.

• 23 Juni 2015 - 22:16

Tedrene :

Mandy dank voor het berichtje ....

Hoi vakantiegangers/fietsers .... Jammer geen verhaal vandaag .
    Hoop wel dat jullie een fijne zonnige goede fietsdag hadden .
    Maar dat lezen weer wel als jullie weer internet hebben!!!!
    En hopelijk is dat wel voordat jullie ineens in goirle op de nieuwkerksedijk staan ..haha

Groetjes Rene Ted