Santiago Dag 44 - Reisverslag uit Lezay, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 44 - Reisverslag uit Lezay, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 44

Blijf op de hoogte en volg Marianne

21 Juni 2015 | Frankrijk, Lezay

Dag 44 Zondag 21 Juni. Lezay. Totaal 3675
Een zeer rustige nacht, waarin we nergens last van hadden. We fietsen de camping af naar de rotonde en daar zitten we op de route. We mer-ken meteen dat het landschap heuvelachtiger word. We gaan flink op en neer wat klimmen / dalen betreft. Heel mooi om te fietsen, maar zeker ook even wennen aan dat geklim. De beenspieren moeten weer flink aan de slag, en dat is wennen. Dit stuk Frankrijk / dit gebied zijn een beetje de "naweeën" van de Pyreneeën. NEE, ik ben niet bevallen...al voelt de onderkant soms wel zo...haha....Om 08.30 komen we door een grotere plaats en daar is zowaar een winkeltje. Staat niet in het boekje aange-geven. We kopen brood en uiteraard 2 grote koeken, want dat is lang geleden dat we die op hebben. We fietsen verder en krijgen af en toe een fikse klim op ons padje..........gevolgd door een prachtige afdaling.
We fietsen in kort tenue en IK heb ook al een aantal dagen mijn sanda-len aan. Piet kan niet fietsen met sandalen, dus die heeft warme voeten!
De lucht was vanochtend bij het opstaan stralend blauw, maar nu begint er wat bewolking te komen...........zijn we blij mee, al snappen we dat dit voor jullie raar is. We zagen gisteravond op de weer voorspelling Nederland / Goirle dat het bij jullie gewoon slecht weer is. Sorry, sorry, wij willen wel wat warmte aan jullie kwijt, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Om 09.45 hebben we wederom koffie pauze en dat doen we op een bankje in de bushalte. Hierna word de route vlakker en is het net of we al in Nederland zitten. DAT ZOU MOOI ZIJN! Aan de ene kant willen we morgen thuis zijn. Zoals Mandy al schrijft; Het gemis is groot!!!!! Aan de andere kant willen we nog wel even genieten van dit mooie, vrije en relaxte buitenleven. Het fietsen gaat goed, we hebben even geen last van de wind en we fietsen steeds vlakker. Gewoon genieten dus en ons verheugen op het weerzien met de 4 grote kids en onze 6 kleine kanjers.
Onderweg fietsen we door kleine plaatsjes waar nog geen cafe te vinden is. Het lijken voor ons "uitgestorven" plaatsjes waar niemand nog woont. Rolluiken dicht, geen mens op straat en we hebben zelfs GEEN fietser gezien vandaag, niet een! Na de lunch blijft het vrij vlak, maar we wor-den toch beiden moe van het omschakelen naar weer af en toe een klim. Om 13.30 komen we aan in de plaats waar de camping is die we voor vannacht "uitgezocht" hebben. We hebben nu 85 km gefietst en dat is mooi voor vandaag. Na zoeken en vragen komen we daar aan. Het is pittig afdalen naar deze camping, en dat is heel fijn zo op het eind van de rit. Maar, dan zien we wat voor een camping het is. Smerig, echt vies en er staat helemaal niemand. Wij snappen wel waarom. Zelfs geen receptie te zien. Echt een gemeente camping, waar nauwelijks naar omgekeken word. Ik voel me altijd vies als ik de hele ochtend gefietst, en gezweet heb, maar van dit sanitair gaan WE GEEN gebruik maken. We drinken iets, we eten iets en we besluiten naar de volgende camping te fietsen. Ook al is dat 15 km verder, en zijn we beiden moe! Die laat-ste kilometers gaan wat moeizamer, maar uiteindelijk komen we toch aan bij de volgende camping. We zijn een camping bord aan het zoeken en dan fietst er een man langs. Die fietst met ons mee en wijst ons de weg. Heel aardig en attent! Blijkt dat dit een soortgelijke camping is, maar HEEL SCHOON. Ook een gemeente camping waar niemand staat, maar dat deert ons niet. We klappen onze stoeltjes uit en nemen iets te drinken. Even time out! Ik ga daarna even lekker liggen en val gelijk in slaap. Piet dut een beetje in zijn stoeltje. Ja, zo doen Oma's en Opa's dat he. Later zetten we de tent op en gaat Piet koken, ik afwassen daarna en dan lekker douchen. Dan maken we een wandeling naar het dorp op zoek naar een cafe, want we hebben op deze camping GEEN internet.
In het plaatselijk cafe bestellen we cola en sinas en gelukkig hebben ze internet. Het was vandaag een hele fijne fietsdag met wat scherpe randjes / heuveltjes erin. Omdat we de eerste camping te vies vonden, hebben we meer kilometers gefietst dan uiteindelijk onze planning was. Totaal vandaag op 100 km.

• 21 Juni 2015 - 21:49

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Geweldig weer 100 km gefietst, het kan niet op. Jullie zijn zo weer thuis!!Dan hebben jullie nog een aantal vrije dagen voor jullie weer moeten gaan werken, heerlijk toch? Kunnen jullie nog wat gaan fietsen!!
    Gisteren een gezellig feestje gehad van Harriette en Ton, jammer dat jullie er niet waren. Wij hebben een leuke avond gehad met Marlene en Gerard. Nog een kraamvrouw gesproken,haar dochter is nu 15.
    Volgens haar was ik niet veel veranderend. Maar als ik in de spiegel kijk zie ik toch wel rimpels komen.
    Jullie zullen wel een gespierd lichaam hebben na al die km fietsen, zelfs na die vele koeken zullen jullie niet veel in gewicht aan zijn gekomen denk ik zomaar. Voor morgen weer een fijne fietsdag,en voor nu groetjes van Toon en Wilma.

• 21 Juni 2015 - 23:25

ReneTed:

Goedeavond ....
    Al liggen jullie natuurlijk allang in bed ..en lezen dit morgen pas .
    Ik ben nog wel op ...Rene is ook al naar boven ...morgen werken op de hei ...
    Als het niet te hard regent...wat wel voorspelt is .
    Vanmiddag was het nog wel wat zonnig hoor .
    . Jullie hadden gelukkig weer een fijne fietsdag ...wat klimmetjes in het toch redelijk vlakke gebied . En een Zonnetje om jullie te verwarmen ,HEERLIJK HOOR.
    Ook typisch voor frankrijk als het warm is lijkt het wel of er niemand buiten is ,en iedereen
    achter de rolluiken zit.
    En gelijk dat je die vieze camping overslaat hoor ..dan maar een stukje verder fietsen.
    Rene was met ivo en scooby vanavond naar een dierenarts gegaan ...hij had een wond in zijn bek ...stok opgevangen die iemand op de hei gooide...flinke rekening van verdoving hechting
    En medicijnen .... Maar je kunt het niet zelf he !!!, Morgen herfstachtig hier ..BALEN
    Maar jullie wensen wij een mooie zonnige fietsdag.xxx xxx Rene Ted

• 21 Juni 2015 - 23:28

Patrick, Desiree, Faye, Lilly En Cody:

Wat een mooie verhalen wederom om te lezen. Regelmatig vergeet ik een dag te lezen, of een paar... Maar daarna een aantal verslagen na elkaar lezen is ook erg leuk. Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat! Nog steeds. Humor op zijn tijd. Goede en slechte campings. Klimmen en dalen. Jullie maken het allemaal mee. Maar dat kan ook biet anders tijdens zo'n tocht. Het is mooi om te lezen dat jullie er samen voor gaan en dat jullie zoveel aan elkaar hebben.
    Hier gaat alles prima. Het weer was wat minder zoals jullie al wisten maar we vermaken ons wel. Vandaag was het vaderdag dus via deze weg wil ik piet toch nog een fijne vaderdag wensen. Het is nu tijdens het typen 23.26uur dus ik ben nog op tijd. ;-)

Vandaag het huis versiert en traktatie gemaakt voor op school morgen. Onze grote meid wordt 6!! Wat een feest! We gaan genieten en vieren het gewoon nog een keer als jullie weer terug zijn.

Ga zo door en tot snel maar weer.
    XXX van ons

• 22 Juni 2015 - 18:54

Toon En Tonny:

Hallo fietsers

Dat gaat maar door.
    Ik dacht dat jullie het op de terugweg rustiger aan zouden doen, maar
    volgens mij gaat de terugreis nog sneller dan de heenreis.
    Dat is in de meeste gevallen met de auto wel zo, maar ja die wordt niet moe he!
    Goed dat jullie alweer zover zijn dat jullie droom om heen en terug te
    fietsen wel gaat uitkomen. Het zal nu toch niet meer fout gaan he.
    Danielle en Angeliek gaan volgende week overhuizen en dan heeft
    Toon geen tijd meer om jullie te komen halen.
    Druk Druk Druk dan kom ik op de 3de of 4de plaats en jullie ergens op
    plek 9 of 10. Het is maar dat je het weet!
    Nog 2 weekjes en dan hebben jullie het erop zitten.
    Dat is wel jammer voor al die volgers maar misschien kun je straks
    thuis ook gewoon doorgaan met verslagjes maken.
    Zou wel leuk zijn.
    Fiets ze nog en veel plezier.

Groetjes Toon Tonny