Santiago Dag 35 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 35 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 35

Blijf op de hoogte en volg Marianne

12 Juni 2015 | Spanje, Burgos

Dag 35. Vrijdag 12 Juni. Burgos Totaal 2870 KM
Vannacht op een hele rustige camping geslapen. Die lag pal langs de route, das mooi. Gisteravond hebben we nog nog een uurtje gewandeld naar het centrum, maar dat stelde niet veel voor. Het was daar Kermis maar ja, we hebben onze kanjers niet bij, dus niets aan. Nee, zonder gein, er was nog geen cafe te vinden. Het restaurant van de camping was ook niet open, dus saaie boel hier. Er was een groot feest gister-avond in de plaats, en daar hebben wij alleen het vuurwerk van mee-gekregen. Na een goeie nacht weer om 07.00 op pad. Kijken wat van-daag de dag weer brengt. Hopelijk droog weer en een gunstige windrichting. We zullen het voelen...haha De route van vandaag begint met klimmen, dalen. Geweldig mooi landschap, helemaal in het groen. Echt genieten op dit vroege tijdstip. De lucht is zwaar bewolkt, maar het is droog. Daar zijn we al blij mee. Piet heeft het erg koud, ik vind het frisjes, maar heerlijk fietsweer. Ja, ik ben warmbloedig he........zoals de meeste vrouwen! Het fietsen gaat lekker, en het waait nog niet. Om 08.30 zitten we al in het cafe. We zijn echte cafe gangers geworden, wie had dat nog eens ooit van ONS gedacht. Na dit .......moment gaat het nog steeds goed. Gelukkig maar. We vervolgen de route en die gaat de perfecte kant op....we gaan richting de zon / blauwe lucht. Achter ons is de lucht bijna pikzwart....we fietsen dus tussen de buien door. We zullen het verdienen! De route stuurt ons het sintel / wandelpad op. We fietsen licht glooiend naar beneden en de wandelaars komen ons tegemoet. We roepen vele malen; BOIN CAMINO! Wat GOEIE REIS betekend. Een paar fietsers met bepakking komen ons tegemoet en ook die groeten ons en wij hun. Om 09.45 stoppen we wederom bij een cafe. Een Belgisch echt-paar met bepakking stopt hier ook, komend vanaf Belgie. Ze kijken ons aan, zeggen helemaal niets, terwijl wij als eerste; Goeie dag zeggen? Dan niet he, hoeft niet hoor. Ligt niet aan het feit dat het Belgen zijn hoor, maar aan het type mens. Niet onze type's dus, dat blijkt wel. Na deze heerlijke pauze fietsen we lekker door. Het gaat nog steeds SUPER De zon lijkt er door te willen komen, maar dat lukt niet echt. Wij hebben enorm geluk, we fietsen echt tussen de buien door. Op vele plaatsen is het goed nat, dus kort ervoor heeft het daar dan geregend. Om 11.30 nemen we een 1e lunchpauze en ruim een uur later de 2e lunch. Onder-weg doen we boodschapjes voor het avondeten en uiteraard iets lekkers voor onderweg. De route van vandaag was in de ochtend soms een klim en daarna afdaling. Naarmate de dag vordert dalen we meer af dan dat we klimmen.........we beseffen nog steeds heel goed dat we op de heen-reis gewoon GIGANTISCH veel geklommen hebben. Tot nu toe is de te-rugweg "een eitje".......haha...wij blij dat we niet met het vliegtuig terug zijn gegaan. We zijn er natuurlijk nog lang niet, moeten de Pyreneeën nog over. Maar kids en Kanjers....jullie (schoon) ouders / Oma en Opa gaan het redden. In de middag zetten we onze fiets ondersteuning aan (wind vol in de rug) en dat is heeeeeeerlijk! Wat een verschil met giste-ren zeg, ongelooflijk. De kilometers vliegen voorbij en voor we er erg in hebben zitten we in de plaats waar de camping is. Helaas.......camping opgeheven, niet te vinden. We weten dat er in Burgos zo wie zo een mooie camping is, en die ligt vanaf dat punt 15 km verder. Met wind in de rug moet dat kunnen, vinden we. We nemen pauze, drinken sap en we eten samen een bakje kersen leeg.....mmmmmmm, ook dat fietst erin. Het gaat nog steeds KEI-GOED. Die laatste kilometers gaan ietsje langzamer, maar om 17.15 komen we aan bij de camping in Burgos. Hier staan we dus nu voor de 3e keer. De lucht ziet er grijs en dreigend uit dus we zetten gelijk de tent op. Piet gaat meteen koken, want we hebben honger gekregen. Ik ga daarna afwassen en dan samen naar het restaurant voor een bakske koffie en nog een glaasje fris. Uiteraard weer op tijd naar bed. We hebben vandaag.....durf het bijna niet in te toetsen 130 km gefietst, we zijn beiden NIET MOE, maar nog "fris" en vrolijk. ECHT WAAR HOOR! Zo ziet de dag van vandaag er totaal anders uit dan de dag van gisteren. Het was vandaag een heerlijke, fijne en zeer gezel-lige fiets vakantiedag!

• 12 Juni 2015 - 20:15

Nick:

Ik ben naar de kapper geweest en heb nu heel
    Mooi haar.
    We moeten af van de camping zondag maar dan nog
    Maar 5 weekjes en hebben we vakantie en zijn
    Jullie weer thuis. Kus van nick

• 12 Juni 2015 - 20:53

Wilhelmien:

Hallo Kanjers,

Wat fijn dat het vandaag mee heeft gezeten en wat een kilometers hebben jullie gemaakt!
    Super hoor! Hopelijk morgen weer zo'n dag, dan schiet het weer lekker op richting huis.
    Nog even een nieuwtje Marianne, Anky heeft vandaag een huis gekocht, liet ze via watts-app weten, niet naast haar moeder maar in de wijk waar ze nu woont. Hopelijk wordt ze daar weer gelukkig met haar gezinnetje. Verder gewoon het werk en momenteel vrij en een vrij weekend er achter aan, dus 5 dagen vrij, weet niet wat me overkomt.
    Wens jullie heel veel mooi weer ene wind in de rug.
    Blijven schrijven hoor meisje, kijk er iedere avond naar uit.

Groetjes en veilige kilometers, Wilhelmien

• 12 Juni 2015 - 20:59

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Wat fijn dat jullie ook "fietsondersteuning "hebben. Alleen is bij ons soms de accu leeg, en bij jullie zit de ondersteuning soms aan de verkeerde kant. Maar wat goed zeg, zoveel km alweer gefietst!!Fijn om met lekker weer te fietsen, met regen lijkt me toch minder gezellig.
    Morgen weer een fijne fietsdag,en wat minder km is ook prima hoor.
    Voor nu weer groetjes uit de Biest.

• 12 Juni 2015 - 22:21

Frans En Marion:

Hoi Piet en Marianne,

Fijn om te lezen dat jullie de juiste beslissing hebben genomen om toch terug te gaan per fiets, en heerlijk als het een dag zo mee zit.
    En die cafe bezoekjes zijn wij inderdaad niet gewend van jullie.

Wij vertrekken volgende week op vakantie maar wij pakken toch maar het vliegtuig, ieder zijn ding zoals jij dat altijd zo mooi zegt.
    Wij hopen dat jullie nog vele van die mooie dagen dat het mee zit mogen krijgen
    en als het waait dan de wind in de rug.

Succes kanjers jullie droom wordt werkelijkheid !!

• 12 Juni 2015 - 22:27

Patrick, Desiree, Faye, Lilly En Cody :

Pap en mam,

Mooi verhaal om te lezen wederom! 130km!! Wauw! Eitje met wind in de rug! Whahaha. Grapje natuurlijk ;-). Een voorbeeldige dag zullen we maar zeggen. Zo nog een aantal en dan zijn jullie zo thuis.
    Hier gaat alles goed. Vandaag studiedag van de dames, dus lekker druk gehad thuis. En wat een weer! Lekker zonnig maar niet overdreven heet. Toch veel binnen gezeten. Teveel zon is ook niks. En jullie halen we qua tint toch niet in, poepie bruin zeker jullie?!
    Ook een hoofdstuk afgesloten hier, ik heb de box weggehaald. Wat een ruimte ineens! Maar toch wel raar. Kleine kindjes worden veel te snel groot. :'-(. Maar dat hoort er nou eenmaal bij.
    De avond4daagse is goed gegaan. De dames hebben goed hun best gedaan. Vandaag vroegen ze weer of ze moesten lopen. Maar dat hoefde natuurlijk niet. Wie weet volgend jaar weer. Dan kan Cody ook meelopen. Hihi.

Tot snel weer.
    Dikke kus van ons

• 12 Juni 2015 - 23:06

Tedrene:

Hoi .......
    Fijne fietstocht vandaag .. Maar 130 KILOMETER..... Daar doe ik een hele week over!!!!!!!!!!
    Verschil moet er zijn he daarom is de wereld en alle mensen daarin zo leuk!
    Het is hier soms ook winderig merkten we deze morgen op de fiets .
    Maar voor een klein stukske is dat niet erg he .
    Maar het weer was weer oke hier en de stevige onweersbuien die " beloofd" waren
    gingen aan ons voorbij .... Zelfs maar een beetje regen gevallen .
    Piet wel goed warm houden he als hij het zo koud heeft (in jullie tentje s,nachts)

• 13 Juni 2015 - 00:43

Ton En Jetje:

Hoi Piet en Marianne
    Het is alweer een paar daagjes geleden, dat ik heb geschreven!
    Ik lees wel bijna elke dag jullie verslag en het blijft leuk om te lezen!
    Wij hebben het deze week druk gehad het was elke avond wat!
    Maar wel. Leuk, want gisteren bij Tuur een borrel gaan drinken, want die was geslaagd voor de havo gelukkig!
    Jammer genoeg is hij niet aangenomen op de rock academie
    Vandaag is mijn broer jarig en ook weer op de borrel!
    Maar inderdaad Marianne, dat jij aan de rode wijn hebt gezeten?
    Ik dacht, dat jij die niet lustte, want ik krijg bij jullie altijd het restant mee.
    En dan nog 130km gefietst zeg!,wauw ik geloof niet dat ik dat ooit heb gefietst in 1 dag.
    We hebben woensdag ons feest helemaal geregeld het aantal gasten doorgegeven en er heeft zich niemand afgemeld!
    Jullie ook niet, maar als je nu elke dag 130km. Fietst haal je het nog niet denk?.
    Maar Ton wilde jullie niet van de lijst halen en zei als ze niet komen eet ik Piet zijn Biefje wel op hahah!,
    Nou ben blij voor jullie, dat het zo goed gaat, want eerlijk gezegd had ik er wel een hard hoofd in en jullie zijn er natuurlijk nog niet, maar ik zie het wel gebeuren, dat het jullie gaat lukken.
    Jullie liggen alweer in diepe rust en ik ga nu ook slapen
    Veel FIETSPLEZIER nog en hopelijk lekker weer!

Groetjes Ton en Jetje

• 13 Juni 2015 - 08:43

Harrie En Annelie:

Hallo Piet en Marianne,

Het is leuk te lezen dat de terugreis over het algemeen goed en vlot verloopt.
    Nu Marianne aan de wijn is begonnen, kan straks Annelie niet meer achterblijven, Jeanette en Bea zijn er namelijk niet vies van.
    En Piet wil jij de pijpen van je fietsbroek een paar keer omslaan, nu zijn het het echte wielrennersbenen, dan ziet het er straks voor de meisjes beter uit.
    Wij hopen dat jullie nog veel plezier beleven aan de terugreis.

groetjes,

Harrie en Annelie