Santiago Dag 21 - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 21 - Reisverslag uit Villadangos del Páramo, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 21

Blijf op de hoogte en volg Marianne

29 Mei 2015 | Spanje, Villadangos del Páramo

Dag 21. Vrijdag 29 Mei. Villadangos del Paramo.
Totaal 2005 KM.
Een mooie kilometerstand vandaag he! In 2005 hebben we deze tocht ook samen gemaakt. Ik heb een foto gemaakt van de stand, mooi detail bij deze reis. ( Jammer, is een video geworden, en niet over te doen)

Afgelopen nacht heb IK heel weinig geslapen. Bijna elk uur de kerkklok horen luiden, een ezel die verderop in de wei stond liet zich ook regel-matig horen, en het was warm in de tent. Ik kon de slaap niet pakken, maar gelukkig kon Piet dat wel. Helaas, het is niet anders. Zal ik van-nacht vast weer inhalen, hoop ik! Gisteravond toen wij zaten te eten om 19.00 kwam er een ouder echtpaar met een zwaar beladen ezel de cam-ping op. Jeetje, ik had medelijden met dat dier. Ook al word en is een ezel een Pakezel / vervoermiddel, dan nog is het vreselijk om te zien. Ge-lukkig worden ze door de eigenaar naar een ander veld gestuurd, maar dan nog was het geluid vannacht goed te horen. Naast ons stond een tentje met een Nederlands echtpaar erin, maar zeggen helemaal niets, ook niet in het sanitair gebouw, en ook niet als ze langs lopen. Dan niet, denken wij....gelukkig hebben we thuis gezellige "oude" buurtjes...haha.
We staan vandaag om 06.00 op want het word wederom warm vandaag. Piet is aan dat tijdstip van opstaan gewend, want dat is ook de tijd van opstaan als hij gaat werken. Voor mij even wennen, maar dat went zo. Uur later fietsen we de camping af. Alles is dan nog in diepe rust, maar zodra we het dorpje inkomen zien we veel vroege vogels.....wandelaars die ook al op pad gaan met zelfde doel als wij; de warmte van vanmid-dag vermijden. Het is nu nog koud en we doen zelfs onze lange broek even aan. Ook de helm op voor de warmte. Is eigenlijk verplicht om continue op te hebben in Spanje. We fietsen vervolgens over vlak asfalt en de wandelaars lopen daar ook op. Zo'n 10 km op dat pad en dan wor-den we de "snelweg" N120 weer opgestuurd. Maar daar is het op dit tijdstip nog erg rustig. Gelukkig maar, is veiliger voor ons. Om 08.30 nemen we koffie met......pauze boven op een heuveltje in de zon. In het plaatsje waar we zitten komen vele wandelaars langs. Tegenover ons vertrekt een groepje Pelgrims met de mountainbike, maar ZONDER be-pakking. Dat zijn Pelgrims die fietsen van Auberge naar Auberge, en hun bagage word nagebracht. Ja, ja, zo kunnen wij het ook! Daarna fietsen we vlak verder. Het word nu al weer warm en bij volgende pauze gaat lange broek alvast uit. Half uurtje later ook windjack en dichte schoenen uit. Om 11.30 lunchen we op en mooi plekje aan een picknicktafel in de schaduw. Er staan veel bankjes en tafels en er zitten vele wandelaars te rusten. We hebben op dit moment al 65 km gefietst.....het lijkt wel of we een E-bike hebben! Gisteren haalde een boer ons fluitend in tijdens een klim. Wij keken alle twee heel raar denk ik, want de boer ging ons lachend voorbij. ......met een E-bike natuurlijk. Wat ben IK toch een bofkont he.........ik heb ALLES bij me; mijn Tom-Tom Piet, een kok, een monteur voor mijn fiets, een slaap en kletsmaatje. Ik zeg tegen Piet; Heb jij ook nog iets aan mij, of ben ik meer een ballast voor je. Nou zegt hij, wat zal ik daar nou op zeggen. Ik geniet wel van je gezellige geklets, van de warmte s'nachts, van de was en de afwas, en voor het verslag wat je maakt. Dat is een waardevol boek / herinnering voor straks als we terug zijn. Gelukkig, ben ik toch nog van nut op deze mooie reis.
Nee, zonder gekheid, we vullen elkaar perfect aan en genieten zoals het hoort te gaan / te zijn op zo'n lange en primitieve reis waarin we volledig van elkaar afhankelijk zijn. Na de lunch fietsen we verder met de wind in de rug. Dat duurt maar even want dan moeten we afslaan en hebben we de wind weer op kop. Ook goed. Dan komen we op een punt waar we een keus moeten maken. Gaan we nog 15 km fietsen en dan naar een Jeugdherberg om te overnachten, of fietsen we nog 35 km door naar een camping. Het slapen in een jeugdherberg vinden we beiden niet fijn, want dan zit er een grote kans in dat we met meerdere op de slaapzaal slapen. Dus we zijn het er over eens dat we voor de camping gaan. Dat houd in dat we nog even door de warmte heen moeten fietsen. We voe-len ons goed, dus dat moet goed komen. En dan word dat laatste stuk van de dag toch nog zwaar.....door warmte, vermoeidheid en ook nog pech met MIJN fiets. We zetten onze fiets bij een café neer om iets kouds te drinken, en krak, mijn zadel breekt af. Ik schrik ervan en Piet uiteraard ook. Ja, zegt die man van mij heel serieus; Thuis heb jij er wel eens een grapje over gemaakt, maar nu zul je het toch echt moeten doen. Ik zeg; Wat dan! Ja, fietsen zonder zadel he................hij vertrekt geen spier en is bloedserieus. k snap natuurlijk wel dat hij gemaakt moet worden, maar dat zal ter plekke moeten. We denken samen even na en vinden uiteraard een oplossing. Met Ti-resp word zadel weer aan de za-delpijn vastgemaakt en ik kan weer fietsen. We komen morgen in een grote plaats waar een fietswinkel is, dus hopelijk lossen we dan beide fietsproblemen op. Met een zadel wat een beetje los zit leg ik de laatste kilometers af naar de camping. Ligt langs onze "snelweg" de N120, en daar kunnen we morgenvroeg gelijk de route weer oppakken. In de vroe-ge avond gaan we nog even iets drinken bij de bar en dan wederom op tijd naar bed. Vandaag dus door eigen beslissing te veel gefietst;120 km!

  • 29 Mei 2015 - 20:02

    Gerrit En Dini:

    Eens fietsten wij ook langs een snelweg -in Engeland- nog aan de linkerkant ook, dus als je goed uitkijkt kom je daar ook wel doorheen. Gewoon fietsen en zeker zijn van jezelf. Is gewoon niet prettig maar je moet/wilt toch verder?? En anders las je toch een pauzedag in........ heb je alle tijd om op je gemak dat zadel te repareren. Succes met de laatste km's naar SdC.

  • 29 Mei 2015 - 21:19

    Frans En Marion:

    Leuke foto's kom je vaak van die slangen tegen ?
    Jullie zijn al goed verkleurd.
    Ik hoop dat je morgen een nieuw zadel kan kopen en ander pak je het zadel van Piet toch ...

    Nou wij wensen jullie een goede nacht en morgen weer een fijne fietsdag.

    Veel liefs Frans en Marion

  • 30 Mei 2015 - 07:13

    Toon En Tonny:

    Hoi Marianne en Piet

    Jullie gaan als een speer. Bijna 100 km. per dag.
    En dan iedere dag die gezellige verslagen knap hoor.
    Wij zijn ook weer thuis uit Rhodos. Hebben het ook
    heel erg leuk gehad en vonden het ook heel apart om
    Ton en Trudie daar tegen te komen.
    Avondje gezellig zitten kletsen want Ton wilde ook wel
    stoppen met werken maar had nog heel veel vragen.
    Nu Toon niet met de camper naar Spanje hoeft gaat hij
    maar een nieuwe slaapkamer maken voor jullie kleinzoon
    Nick. Bed Kast en Buro van steigerhout. Dat is weer een mooie
    klus voor mijn Vutter. Vindt hij net zo mooi als 100 km.
    fietsen per dag.
    Fietsen jullie maar weer gezellig verder samen en tot de
    volgende keer.

    Groetjes Toon Tonny

  • 30 Mei 2015 - 20:29

    ReneTed:

    Jeetje ....wat een spannend verslagje .....met een EZEL..SLANG...ZADELPEN ..
    En eeeeeeeeen GRAPJAS van een MAN.
    Dat laatste is typisch piet .....droge uitspraken ....die man weet niet half hoe grappig
    dat hij soms is.
    En wat gaat het perfect met het fietsen ....op wat ongemakken na (zadelpen dus ..wind regen
    Snelwegen met snelle auto,s etc)
    Maar zouden er veel ECHTparen dit zo kunnen samen in goede harmonie.
    Jullie zijn gewoon een gouden koppel!!
    Had jullie al gefeliciteerd met jullie zoon (sms) en toen vermelde ik dat het Rotweer
    Was .....was het ook ...maar s,middags was het heerlijk zonnig hoor!!!!
    Dus fijn voor de jarige ....feestje ...op de camping hoorde we.
    Om nog ff op de afgebroken zadelpen terug te komen .....toch niet te zwaar
    geworden marian met al die heerlijke koeken ....haha .
    Zal wel niet jullie komen eerder kei-slank terug denk ik.
    Zal ik (ted) ook maar gaan fietsen ...ik krijg er hier nog ons af!!!!!!!!
    Nog heel veel lol en fietsplezier samen en take care .
    Xxx xxx xxx xxx rene & ted

  • 30 Mei 2015 - 22:43

    Wilma Hoogveld :

    Hoi Marianne en Piet,
    Jullie gaan wel als een speer zeg!!Hopelijk wel snel met een nieuw zadel. Nu nog even een fietswinkel op zoeken,want dit fietst ook niet erg prettig.
    Wij zijn vandaag gaan wandelen met Harriette en Ton, erg gezellig. Daarna lekker gegeten,en nu weer thuis.
    Volgende week weer werken, maar daar zijn jullie nog niet mee bezig natuurlijk.
    Morgen weer een fijne fietsdag, wij lezen wel hoe het met jullie gegaan is.
    Groetjes uit de Biest.

  • 31 Mei 2015 - 09:10

    Ton En Harriette:

    Zat met spanning naar je verslag van afgelopen zaterdag uit te kijken, maar staat er nog niet op ! Geen WiFi zeker of druk met andere dingen een nieuw zadel vinden ??
    Gelukkig voor jou Marianne ben je toch ook nuttig HAha!
    Jij Piet maar de hemel in prijzen en Piet zo dreug dat hij jou toch ook wel belangrijk vindt!
    Maar wij kennen hem!
    Hij kan niet zonder jou, want welke vrouw kan en durft deze tocht aan??
    Ik zeker niet!
    Maar wij hebben zaterdag met Toon en Wilma heerlijk gewandeld en geregeld lekker gezeten en gegeten en gedronken!
    Wel jullie zijn er bijna hiep hiep Hoera en ja ook gefeliciteerd met De verjaardag van Patrick!!
    Tot schrijfs maar weer !!!

  • 31 Mei 2015 - 18:08

    Bart&Corry:

    Pffff. Marianne en Piet.
    Wij nemen ons petje of is het
    fietshelm af voor jullie. Wat een
    onderneming zeg. Wat dat zadel
    betreft, Piet had ook van fiets kunnen
    wisselen. Maar of hij dat fijn zou
    vinden?! Lieve mensen geniet
    van alles maar vooral van elkaar.
    Liefs van ons vanuit de camper.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 18271

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 19 Juli 2015

Fietsvakantie naar Santiago. Heen en terug

Landen bezocht: