Santiago Dag 20 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 20 - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 20

Blijf op de hoogte en volg Marianne

28 Mei 2015 | Spanje, Carrión de los Condes

Dag 20. Donderdag 28 Mei. Carrion De Los Condes
Totaal 1885 KM
We zijn gisteravond om 20.30 naar bed gegaan en als een blok in slaap gevallen tot vanochtend 06.55. Hadden we beiden nodig denk ik. Och-tend ritueel en om 08.00 weer op weg. Er stond nog een man met be-pakking naast ons en 2 mannen met hetzelfde doel als wij; Santiago. Toen wij vertrokken sliepen de mannen nog. Vanaf de camping, die bij een park ligt, worden we via de GPS dwars door de grote stad Burgos gestuurd. Daarna klimmen we omhoog uit het dal en volgt de route over de heuvels. De zon staat hoog aan de hemel maar de temperatuur is nog wat frisjes. We komen even later in een klein plaatsje en daar is een kleine Spar winkel bij de benzinepomp. Daar brood gekocht, ze hebben helaas geen koek! Maar wij gelukkig nog wel in onze tas, want koffie ZONDER koekske, dat gaat hem niet worden bij Piet he.........Om 09.15 koffie pauze met.......We zitten op een mooi bankje in de zon, we heb-ben geweldig uitzicht. Wat is het weer genieten samen op dat bankske
Van daaruit even een SMS berichtje naar onze kids gestuurd. Het is stil vanuit thuis!!!! De route vervolgd over een vlak en grijs sintelpad. Mooi stuk, maar de kwaliteit van de weg had beter gekund. Na dit fietspad word het weer heuvelachtiger en komen er wat klimmetjes op en neer. We komen 2 echtparen tegen op de fiets. Een Duits stel wat we ook op de eerste bergetappe tegen kwamen, en een Nederlands stel wat we nog niet eerder gezien hebben. We hebben even staan buurten met dat Nederlandse stel. Ze zijn 28 April vertrokken uit Nederland en hebben bij de Spaanse grens hun tent en kampeerspullen terug gestuurd.......ze vonden het te koud in de tent en dat zware spul wilden ze niet verder mee nemen in heuvelachtig Spanje. Ja, dat kan ook natuurlijk. Ze gingen vanaf de grens overnachten in hotels, jeugdherberg of Auberge. Wij hebben het ook koud gehad, maar daar hebben we onze Thermo spullen voor mee genomen. Ieder zijn ding, zullen we maar zeggen. Wij nemen pauze en zij fietsen door. Na 2 ZEER PITTIGE klimmen is het weer koffie pauze. Op tijd even van die fiets af. Het gaat zeer voorspoedig vandaag en dat is fijn. De eerste camping die we tegen komen vandaag ligt op 100 km vanaf onze overnachting. Op 80 km ligt een jeugd herberg, dat is ook een optie, als we er klaar mee zijn. Dat zien we wel als we op dat punt zitten. Dat is het mooie, we hebben geen vaste plannen, zien wel hoever we komen. Later fietsen we een bord voorbij; Santiago de Com-postella 514 KM we komen in de buurt! We zien vandaag weer zeer veel wandelaars, echt veel meer dan 10 jaar geleden. We fietsen heerlijk relaxed over schitterende wegen, mooi uitzicht, warm weer. Korte broek, kort shirt en knaloranje pet op voor de zon. We heb-ben de wind tegen, maar dan ineens stuurt de GPS ons naar li en krijgen we de wind vol in de rug. DANKJEWEL! Om 12.00 lunchen we boven op een heuvel aan een picknicktafel. We hebben nu 55 km gefietst. Het gaat super vandaag. Het landschap en de wegen blijven daarna hetzelfde. Prachtige omgeving / uitzicht, en geweldig mooi weer. Wat is het toch relaxed leven in Spanje, en in Frankrijk ook al. In vergelijking met de hectiek en stress in Nederland. Daar moet alles, hier hoeft helemaal niets lijkt het wel. Overdag zie je geen mens op straat en zijn alle luiken dicht. Overal rust, rust, rust. Wij hebben ons 2e huisje al gevonden hier in Spanje.....lekker rustig zonder kids......GRAPJE hoor, we missen ze, groot en klein. Om 14.00 nemen we pauze, drinken we een literpak jus en eten we een grote zak chips leeg. Wat we verbranden aan energie en vocht houden we zo weer op peil.....haha. We zitten op een bankje in de schaduw en we kijken uit op een kerk met heel veel ooievaars op het dak. We tellen er van hier af al 12. Prachtig om te zien. We fietsen ver-der naar het plaatsje waar de jeugdherberg is. Het gaat nog goed met ons beiden en we besluiten om nog 18 km door te fietsen naar de cam-ping. Dat is meer ons stekkie vinden we. Als we daar aan komen herken-nen we meteen het plaatsje en ook de camping. Hier hebben we 10 jaar geleden ook gestaan. We boeken 1 nachtje en de jonge beheerder spreekt goed Engels. Later blijkt dat hij met zijn ouders deze camping runt sinds 2 jaar. We zetten tent op, en we gaan douchen. Daarna gaan we lekker uit eten. Frietjes, kroket, gemixte salade, drinken erbij, als toetje nog koffie na, en we kunnen er weer tegen. We zitten lekker op het terras, en dat is ook wel fijn en lekker hoog zitten. Nog even WIFI aan en alles op de site zetten. Als de verhalen te lang, eentonig, saai worden, dan horen wij het graag he. Vandaag 100 KM gefietst. Het was een hele fijne en gezellige fietsdag.

• 28 Mei 2015 - 20:02

Marianne Ketelaars:

Hallo allemaal; We
    We gaan vanaf nu proberen om de foto's per dag erbij te plaatsen.
    Alles op zijn tijd he, want hoe dit allemaal weer werkt is ook weer een gepuzzel, haha
    Liefs ons XXX

• 28 Mei 2015 - 21:22

Mandy:

Hoi mam en pap natuurlijk
    Nee hoor jou verhalen zijn niet te lang of te saai
    Zit elke dag te wachten tot je er weer iets hebt opgezet
    En ja vanaf goirle wat stil maar wij hebben het zoals
    Je zelf zei druk druk druk met gewoon werken
    Sporten van de kids enz enz maar dat wil niet zeggen
    Dat we niet met onze gedachten bij jullie zijn hoor
    We missen jullie enorm maar 1 voordeel is wel lekker
    9 weken 2 auto's hihi.
    We houden van jullie dikke kus van ons 5 e

• 28 Mei 2015 - 21:46

Peter En Ans:

Hoi Piet en Marianne,
    Super leuk om jullie verslag te lezen.
    Ook wij vinden je verhalen niet te lang hoor Marianne.
    Echt geweldig wat julie doen.
    Geniet ervan dan genieten wij mee.
    Liefs Peter en Ans

• 28 Mei 2015 - 22:32

Frans En Marion:

Hoi Piet en Marianne,

Super leuk om zo op te hoogte te blijven van jullie bijzondere reis,
    en jou verhalen zijn echt niet saai hoor.
    Ga zo door en vooral blijven genieten samen.

Dikke knuffel XXX

• 28 Mei 2015 - 23:28

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Ook voor ons zijn jullie verhalen niet te lang, integendeel, wij genieten er elke dag van.
    Vanavond nog een bijscholing gehad, voor extra punten, weet je nog wel?Denken jullie nog wel eens aan het werk, of zijn jullie daar helemaal niet mee bezig? Bij Thebe is het nu best rustig, dus je kan lekker door fietsen naar Santiago!!
    Geniet nog lekker van de reis en van elkaar, en ga vooral zo door met jullie belevenissen aan ons doorgeven.
    Groetjes uit de Biest.

• 28 Mei 2015 - 23:38

Rene Ted :

Hoi fietsende vakantiegangers!!!!

Het gaat steeds beter lijkt het wel ....fijn om zoveel positief nieuws te lezen .
    Heerlijk om dat zo samen te doen ... Alles : fietsen ..klimmen ..elkaar oppeppen ...
    Samen in een tentje dicht tegen elkaar als het koud is!!
    Maar ook samen op een bankje genieten van het uitzicht en koffie met GROTE KOEKEN
    Ik zie jullie al zitten!!! Ha ha
    En ...het is zeker relaxed in frankrijk / spanje ..... Fijne landen om op vakantie te gaan
    Maar wonen ??? Ver weg van kids fam. Al je vertrouwde dingen ..... ???
    Weet niet of ik dat zou kunnen , maar op vakantie , ja hoor HEERLIJK.

Zo .... Liefs en smak smak smak !!!!!!!

• 29 Mei 2015 - 07:42

Ton En Jetje:

Hoi Piet enn Marianne,

Ook ik vind de verhalen echt heel leuk beschreven Marianne en wat fietsen jullie hard zeg met klimmen en pauzes en dan toch 55km in 4 uren.Ton heeft geen tijd om de verhalen te lezen, want moet veel en hard werken hahah!
    En ben het met Ted eens leuke landen om op vakantie te gaan, maar niet om te wonen.
    En als je hier door Esbeek fietst is ook meestal rustig of de school moet net beginnen of eindigen!
    Als het markt is do. Middag is het ook heel druk hahaha!
    Een stille wenk aan de kinderen, dat jullie te weinig horen, maar die hebben geen vakantie he dus druk druk! Zaterdag gaan we met Toon en Wilma wandelen en als het kan een paar keer op terrasjes zitten, maar met wandelen in de natuur kom je die meestal niet zoveel tegen?
    Nou nog een dagje of 4 en dat zijn jullie wel in Compostella!
    Lekker dat jullie beide zo fijn geslapen hebben en blijf zo doorgaan zou ik zeggen want wat een CONDITIE zeg !!

Veel liefs van ons

• 29 Mei 2015 - 18:26

Anky:

hoi marianne en piet veel plezier en je maakt veel mee zo en ziet super veel zeg
    geniet ervan gr anky

• 29 Mei 2015 - 19:37

Jack En Yvonne Van Amelsfort 29 Mei:

Hoi Marian en Piet,
    Leuk om de verslagen te lezen. Petje af voor jullie, hier regent het, Ik wil even laten weten dat Judith en Dirk een prachtige zoon hebben gekregen de naam is Tim.
    De kraamverzorgster heet Sasha ze kende jouw jij was haar stage begeleidster. Maar de rest hoor je wel op ons damesavondje, Ik wens jullie nog heel veel veiliger km

• 29 Mei 2015 - 20:35

Marianne Ketelaars:

Hallo Jack en Yvonne;
    GEFELICITEERD met jullie kleinzoon Tim.
    Feliciteer Judith en Dirk ook van ons.
    DANKJEWEL voor jullie berichtje op deze site.
    Groetjes Piet en Marianne