Santiago Dag 10 - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago Dag 10 - Reisverslag uit Château-Renault, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Marianne

18 Mei 2015 | Frankrijk, Château-Renault

Dag 10 Maandag 18 Mei. Chateau-Renault. Totaal 940 KM.
We hebben vannacht alle twee in "coma" gelegen. Wat waren we moe gisteravond. Er stond vannacht nog een Nederlands echtpaar naast ons op de camping. Die fietsen naar de Pyreneeën en gaan van daaruit via Lourdes weer terug naar huis. Ze willen graag een fietstocht maken van huis uit en ook weer terugfietsen naar huis. Dat willen wij dus ook! Of dat er echt van gaat komen is nog de vraag. Dat zien we nog wel!

Na deze goeie nacht weer uitgerust een nieuwe dag in. We starten alleen al slecht. We hebben geen brood meer voor het ontbijt! Hopelijk komen we snel een bakker tegen. We komen er zelfs 2 tegen onderaan in het dorp, maar ze zijn beiden gesloten. Het is niet anders, dus verder fietsen en op zoek via de route, naar een andere bakker. We fietsen door piepkleine dorpjes en vinden uiteindelijk pas in de grotere plaats Poitiers een winkel waar ze brood hebben. Bij een benzine pomp is een Vivalwinkel, en daar hebben ze het. Alle bakkers die we tegen komen onderweg zijn gesloten........We kopen een stokbrood en een pak melk en we zien gelijk een bank in het park waar we kunnen ontbijten. We hebben dan al 20 km gefietst en het is al 10.45. Vol energie fietsen we daarna volgens de route verder. Het is vandaag pittig fietsen wat betreft landschap. Het is viaduct heuvelachtig. We klimmen en dalen af en komen dan net niet boven bij het volgende heuveltje. Stevig bijtrappen op kleinste blad en weer afdalen en hetzelfde verhaal. Dat kost veel energie.....Zo gaat het eigenlijk de hele ochtend. Daarbij voelen we onze billen nog van de extra kilometers van gisteren, dus korte fietsdag vandaag. We stoppen nog vaker om iets te eten en te drinken, om energie in ons lijf op peil te houden. Het weer is erg goed. De zon schijnt volop, maar er komt wel steeds meer wind. Die we uiteraard weer vol tegen hebben, hoe kan het ook anders. In de middag word het vlakker fietsen, maar word de wind nog krachtiger. Zelfs bij een afdaling moeten we meetrappen anders vallen we stil. Dat zegt genoeg he! Door dit zware tegen de wind in fietsen krijgen we alle twee last van " pap in de benen" We hebben vanochtend afgesproken dat we vandaag max 75 km zouden fietsen, en dat is gelukt. Om 16.00 komen we aan bij de door ons geplande camping. Het is echt een "pelgrims camping", zo staat hij beschreven in het boekje. Prijs voor overnachting is € 4.20. En daar hebben we zelfs de HELE CAMPING voor. Er staat verder helemaal niemand, en er is ook niemand meer bij gekomen. Sobere camping, maar SUPER SCHOON sanitair. Er hangen zelfs WC blokken in de wc. Deze camping ligt aan een meertje en daar zitten een paar mannen te vissen. Heerlijk rustig, voor ons geen probleem, we redden het samen wel. Tent opgezet, ik heb de was gedaan, Piet heeft heerlijk gekookt, ik heb afgewassen, daarna douchen en lekker in het zonnetje zitten lezen / koffie drinken. Uur later haalt Piet een zak chips uit de tent en zegt tegen mij; Heb jij voor jezelf ook een zak chips meegenomen! Nee Piet, hier doen we samen van. Wat een vrijheid, wat een leven toch! Dat word afkicken straks! Om 21.30 gaan we lekker slapen. Vandaag dus 70 km gefietst, was meer dan genoeg.

• 20 Mei 2015 - 22:46

Rene Ted:

Bonjour ......
    Ca va??
    Wel zwaar maar het gaat gelukkig nog goed lezen we !!
    Ook door de lekkere koeken stokbrood etc en dat hebben ze in la douce france he!!!!
    En de eclairtjes hebben ze die ook nog .
    Het weer is hier ook wisselend ...zon ..winderig en regen , maar bij jullie waarschijnlijk
    Toch wat warmer .
    En geen vis op de bbq ....of hadden ze niets gevangen de vissers bij het meertje ?

Marian en piet een goede voortzetting van de tocht !!,

En lieve groeten xxx xxx Rene Ted