Santiago dag 7 - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago dag 7 - Reisverslag uit Châteaudun, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago dag 7

Blijf op de hoogte en volg Marianne

15 Mei 2015 | Frankrijk, Châteaudun

Dag 7 Vrijdag 15 Mei. Chateaudun.
Totaal 650 KM
Wij waren gisteravond blij dat we 3 dagverslagen door konden sturen in de 10 minuten die we gratis internet hadden. Ja,ja, valt niet tegen hè van deze Oma en Opa......We hebben daarna nog even lekker zitten buurten met buurtjes van Limpt, die ook weer naast ons op de camping stonden. KEI-GEZELLIG zitten kletsen over van alles en nog wat. We zaten lekker warm in het jeugdhonk.........moet niet gekker worden hè, met die "oudjes".......hoe ouder hoe gekker zeggen ze, dat klopt wel.
Daar blijven we jong bij, zullen we maar zeggen. Om 21.30 zijn we naar bed gegaan. We waren allemaal moe van het vele klimmen van die dag, en van de tegenwind.Afgelopen nacht heeft het wederom flink geregend Vanmorgen was het frisjes, maar de lucht was stralend blauw. Beloofd weer een mooie dag te worden. Wat een boffers zijn we toch hè! Om 08.00 fietsen we de camping af. Door vele kleine plaatsjes, waar geen bakker te vinden is. Dan maar Weiner met een droog koekje, bij gebrek aan beter.Onze 1e stop vandaag om 09.15. We hebben dan al 20 km gefietst. Het is heerlijk op het bankske in de zon. We genieten intens samen. Buurtjes van Limpt ervaren deze reis net zoals wij. Hoe bijzonder is het dat je dit als echtpaar SAMEN kunt doen, op deze manier met kamperen op de camping in een tentje. Wij zijn ook GEEN hotelmensen, net zomin als zij. Om 09.45 fietsen we lekker verder in het zonnetje. Er komt wel iets meer bewolking en iets meer wind, maar dat mag de pret niet drukken. Rond 10.00 komen we door de grotere plaats Maintenon. Hier staat aan de doorgaande weg een Intermache aangegeven. We hebben 2 gasflesjes bij en 1 daarvan is zo goed als leeg. Dus op zoek naar een volle, en die hebben ze daar. De route geeft aan dat we li af moeten, maar de Intermache is rechtdoor. Weet alleen niet hoe ver noch. Piet volgt de route en gaat li af. Ik zeg; zullen we niet kijken waar die winkel is, want zo komen we die niet tegen. Nee, hoeft niet; zegt Piet. Ik zeg; zo komen we hem zeker niet tegen he! Piet draait om en volgt mijn "wijze" raad toch maar op. We gaan dus van de route af en de weg loopt pittig omhoog, de hoek om en ja hoor, daar ligt de Intermache.........Wij naar binnen een flesje zoeken, wat we snel gevonden hebben. Verder nog wat boodschapjes gedaan die we nodig hebben. Mooi, daar zijn we ook weer mee klaar. Kunnen we voorlopig weer even vooruit. Terwijl we naar beneden fietsen richting de juiste route zegt Piet; toch een goed idee van jou hoor!. Ik zeg; ja, soms moet je naar mij luisteren, dat zie je wel. .........haha. Het waait stevig en we zitten beschut in een bushokje aan de koffie. Met Franse koek! Daarna volgt de route licht golvend over open velden, door kleine dorpjes en door de bossen. Erg afwisselend vandaag. De zon komt er af en toe door, maar de bewolking krijgt de overhand. We stoppen elk uur om wat te drinken, te eten of te snoepen.....de kilootjes vliegen eraan............eraf.....nee, het gaat gewoon erg goed met ons.
We genieten nog steeds van alles wat we doen en wat we meemaken. Om 13.00 pauze / 60 km gefietst. Na de lunch krijgen we de stevige wind echt in de poepert en vliegen we over de wegen en de velden met een snelheid van 20 / 22 km per uur. Heerlijk uitwaaien en genieten van het mooie landschap. Om 14.45 komen we al aan bij de camping die we vanochtend bedacht hadden. Het is nog vroeg, dus we kijken in het boekje hoe ver de volgende camping is. Dat is op 15 km afstand. We zijn alle twee niet moe en we besluiten de volgende camping te pakken. De route blijft gelijk als heel de middag; wind in de rug en zelfde landschap. Af en toe een klimmetje om in een plaatsje te komen, maar verder lijkt het wel of we in Nederland fietsen......zo vlak is het...haha Om 15.45 komen we aan bij de camping. Die ligt rustig aan het water en ziet er sober uit. Maar wat schetst onze verbazing; de camping kost € 6.15 euro, de douche is gratis en ze hebben Gratis internet! Niet te geloven zeg. Wat een verschil met de tot nu toe duurste camping, € 16.00 en de douche muntjes waren €1.00 per stuk. Verder kwam er nog een internet kaart bij van €4.00. We hebben nog meer geluk, er zit zelfs een grote gemeenschap ruimte bij, waar Piet kan koken en waar we vanavond lekker warm kunnen gaan zitten. Wat een boffers! Na het eten gaan we douchen, opruimen en een bakske koffie zetten. De wiener is op, dus morgen kijken voor nieuwe. We hebben vandaag 107 km gefietst en we zijn beiden niet moe. Vergeleken met gisteren, toen was de pap op na 76 km. Dat heeft vooral te maken met het feit dat we vandaag nagenoeg geen klimmetjes hebben gehad, en uiteraard door de wind in de rug vanmiddag. We dachten beiden; nu van profiteren, want morgen kan het weer andersom zijn. We kwamen vanmiddag nog een Nederlands echtpaar op de fiets tegen wat naar Santiago ging. Die fietsten rond de 50 km per dag.

Onze eerste week zit er op. We lopen voor op het "schema" voor zover we dat hebben. Planning was rond de 75 / 80 km per dag, maar we hebben vooral afgesproken dat we per dag zouden kijken hoever we zouden komen. Dus gisteren stuk minder dan vandaag. En we blijven het per dag bekijken. Er zullen vast dagen komen dat het minder gaat, dat zien we dan wel weer.

• 15 Mei 2015 - 19:23

Toon, Tonny:

Hallo, als ik zo de verhalen lees en hoe vlug jullie al opschieten en zo goed dat het allemaal gaat kunnen wij met een gerust hart op vakantie gaan, de camper kan op zijn plaats blijven staan want het gaat lekker zo, ga zo door maar niet te snel want anders zijn jullie straks 1 week te vroeg thuis en dat is nou ook weer niet de bedoeling, nog veel fietsplezier en tot de volgende keer, heeeeeeeeel veel groetjes van ons T.T

• 15 Mei 2015 - 20:49

Patrick, Desiree En De Kids:

Wat geweldig om te lezen! Wat gaan jullie goed. Jullie zeggen het vaak tegen ons, maar deze keer zijn jullie de toppers! Geniet van elke dag en van elkaar. Van de vrijheid en van het fietsen. Het is geen moet maar een mag. En een met heel veel plezier zoals we kunnen lezen. Ga zo door zou ik zeggen. Veel liefs en een dikke knuffel.

• 15 Mei 2015 - 21:44

Suzanne Bruijns:

Wat ontzettend leuk om jullie 'live' te volgen. En goed voor mijn geografische kennis, wist niet dat je na een paar dagen al in Frankrijk bent op de fiets

• 15 Mei 2015 - 21:47

Frans En Marion:

Hoi Piet en Marianne

Fijn dat het goed gaat en dat jullie samen zo genieten
    Ik lees je verhalen met veel plezier en kunnen wij mee genieten van jullie mooie reis.
    Heel veel succes verder.

Groetjes Frans en Marion xxx

• 15 Mei 2015 - 21:51

Suzanne Bruijns:

Ik zie nu dat de helft van mijn reactie weggevallen is door de gebruikte smiley...
    Knap van jullie en bijzonder dat jullie dit samen nog kunnen doen!
    Succes weer, ik zie het volgende verslagje weer graag tegemoet, groetjes!

• 15 Mei 2015 - 22:39

René Ted:

Hoi fietsers.....even terug van ons etentje .... Dus ff de post doorkijken
    Ja onze korte vak. Ziet er heel anders uit zoals jullie

weten
    Maar jullie genieten volop lezen !
    Heerlijk toch zo samen genieten met de wind in de rug
    In la douce france !!!!! Onze minigame zit erop , morgen vroeg
    Op voor onze terugreis ..... Gaan we thuis verder jullie reis volgen
    Duurt nog een tijd voor we jullie weer zien ..!!!
    Nog superveel plezier take care

• 15 Mei 2015 - 22:42

Ted :

Geen mini game maar minivakantie moet dat zijn he
    Zit het op mijn gsm in te tikken ... iPad zit al
    In koffer haha doeiiiiixxx

• 16 Mei 2015 - 08:11

Harrie & Annelie:

Hoi kanjers, geweldig om te lezen dat het jullie goed gaat.
    Onze bewondering voor jullie is enorm.
    Wij zijn afgelopen donderdag op de fiets, heen en terug naar Esbeek zijn geweest.
    Voor ons was dat al afzien.
    Daarbij hadden wij nog wel het geluk dat de wind draaide en wel in ons voordeel.
    Veel succes verder met de fietstocht, liefs Harrie & Annelie

• 16 Mei 2015 - 09:44

Mayke:

Lieve opa en oma
    Mama heeft net voorgelezen
    Wat leuk om wat van jullie te horen
    Succes met de verdere reis
    We missen jullie dikke kus mayke

• 16 Mei 2015 - 11:03

Ilse:

hoi Piet en Marian,

ik doe het jullie niet na hoor, ontzettend knap! Heel veel succes nog en vooral genieten.

xje

• 16 Mei 2015 - 11:55

Wilma Hoogveld :

Hoi Marianne en Piet,
    Goed zeg, dat jullie al zoveel km gefietst hebben. De eerste week zit erop. Als de komende weken ook zo goed gaan hebben jullie niets te klagen!
    Groetjes Toon en Wilma.

• 17 Mei 2015 - 08:40

Grietje:

Hoi Marianne en Piet,
    Wat geweldige reis zijn jullie aan het maken en leuk om julli zo te kunnen volgen.
    Je schrijft erg gezellig Marianne ha ha ha met humor,! Heel veel plezier op jullie verdere reis en we blijven jullie volgen pas goed op jezelf!! Groetjes uit Woudrichem Arie en Grietje

• 17 Mei 2015 - 11:55

Ton En Harriette:

Hoi Piet en Marianne
    Ja Marianne (Piet niet denken wij )je schrijft inderdaad heel gezellig en zo uitgebreid !
    Maar weten wij, want je mailt wel meer naar ons!
    Wij vinden het super actief van julli, maar wij zouden dan toch wel liever in een hotel slapen
    Maar dat weten jullie! Hahah!
    Hopelijk blijft het zo goed gaan, maar we blijven op de hoogte zo! Leuk wel!
    Als het zo blijft gaan zullen jullie wel op en neer fietsen denk?
    Leuk voor jullie, maar minder, dat jullie niet op ons feest kunnen zijn?
    Wij zijn woensdag Bea en Ad op het terras. In Tilburg tegen gekomen en erbij gaan zitten.
    Ruud?? Of Roy kwam er ook nog bij en flink zitten zuipen hahaha
    Was super gezellig!

Groetjes Ton en Jetje

• 19 Mei 2015 - 12:30

Wilhelmien:

Hallo stoere fietsers, wat gaan jullie goed!
    Wat een fijne verhalen om te lezen en wat een humor , leuk hoor.
    Voor de komende dagen veel fietsplezier gewenst.

Groetjes Wilhelmien