Santiago dag 5 - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago dag 5 - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago dag 5

Blijf op de hoogte en volg Marianne

13 Mei 2015 | Frankrijk, Hénonville

Dag 5. Woensdag 13 Mei. Henonville.
Totaal 470 KM
Gisteravond in de bar een uur zitten klooien om het dagverslag op de site te zetten. We kregen het niet voor elkaar. Wel 2 foto's geplaatst, maar de tekst lukte niet. Misschien vanavond een nieuwe poging...als we WiFi hebben. Maar dan nu de afgelopen nacht: Dat was een "ramp". We stonden wederom achter de plaatselijke kerk en deze kerkklok sloeg elk uur zijn slagen, dus ook in de nacht. Het eerste wat Piet vanochtend zei was; Godver.......die pastoor met zijn klokkenspel de hele nacht! Verder was het ook nog een erg koude nacht, zelfs ik had koude voeten en dat heb ik zelden. Maar ja, het is zoals het is, we moeten er mee dealen. Toch staan we gewoon om 07.00 op, want de ochtend uurtjes zijn het fijnst om te fietsen. De zon staat hoog aan een stralend blauwe hemel. Geen wolkje te zien. Dat maakt ons gelijk weer vrolijk. Om 08.10 fietsen we de camping af en zitten we vrij snel weer op de route.
We fietsen in de zon, daarna door de bossen en we krijgen het warm. Om 09.20 onze eerste pauze op een bankske in de zon. We hebben er nu al 20 km opzitten. We gaan als een speer. We fietsen daarna verder over weide open vlaktes en we genieten intens van dit actieve buitenleven. Soms gigantisch uitzicht over waar we heen fietsen en waar we vandaan komen. De route blijft schitterend. Mijn GPS / TOM-TOM Piet stuurt mij / ons vlekkeloos door het landschap. Compliment maatje, ben blij met jou! We lunchen op een bank in de zon en we genieten van een heerlijk vers stokbrood. Na de lunch word het zwaarder en krijgen we een paar fikse klimmen, 4 km 7% en zelfs een korte klim van ruim 12 %. Maar na de lange klimmen ook weer mooie afdalingen als toetje. Genieten en bijkomen. In 2005 toen wij voor de 1e keer deze tocht maakten vroeg ik elke ochtend aan Piet hoeveel klimmen er die dag op programma stonden. En die telde ik dan ook echt af. Nu hoef / wil ik het niet meer weten. Ik zie wel wat er elke dag op ons fietspadje komt. We weten wat we nog te gaan hebben, en dat scheelt. Op een gegeven moment fietsen we langs de kerk en daar is de GPS even de weg kwijt. We fietsen 3 verschillende straatjes is, maar geen enkele is de juiste. Dan zegt Piet; Ik denk toch dat dit steile weggetje het meest in de richting zit. We fietsen er dus in en trappen op kleinste blad en kleinste versnelling. Hoe hoger we komen, hoe steiler dit weggetje word. Ik zie Piet slingeren, maar hij komt boven. Ik slinger nog meer met een "tempo" van 4 km per uur, maar kom er ook. Zijn we eindelijk boven aangekomen, is de weg verspert met kei-grote rotsblokken. Onderaan deze weg staat een bord; Doodlopend! Dat hebben wij genegeerd, en dan krijg je dit dus. Maar ja, terug gaan is geen optie, dus fiets eroverheen getild. Deze klim is volgens kenner Piet zeker 18 à 20%. De camping van vandaag ligt op 105 km. Piet heeft zich vergist in de afstand. Dacht dat de camping op 77 km zat maar was vergeten dat daar nog 28 km van vorig blad bij kwam. Maakt niet uit, een kilometertje meer of minder....haha. Daar doen we niet moeilijk over. Om 16.45 komen we aan in de plaats waar de camping is. In de beschrijving staat dat we eerst een klim krijgen en dan re om de hoek ligt de camping. Nouuuuuuuu, dat klopt wel. Jeetje, nog zo'n pittige klim zo op het eind van de dag. Om 17.15 staan we voor de camping. Wat zien we: het hek is dicht......nee hè, niet gesloten toch! We zien een man lopen en Piet zegt; Hè die zit bij onze fietsclub want die heeft hetzelfde tenues aan. Dat klopte dus.......het is Walter van limpt uit Goirle. Hij is ook net aangekomen op deze camping en hij fietst ook met zijn vrouw naar Santiago de Compostella. Hoe klein is de wereld zeg! Hun dochter Diede heeft nog bij mij op de kleutergym gezeten! We zetten onze tent op hetzelfde veldje als Fam van Limpt. Gezellig zo samen op een veld. Piet gaat spaghetti maken en ik schrijf verslag. Onderweg doe ik dat op een kladblok en in de avond schrijf ik het op de I-pad. Na het eten douchen en lekker bakkie Weiner melange met lekkere koek van de bakker. We hebben vandaag 105 km gefietst. Eigenlijk teveel, maar het kon niet anders.

  • 17 Mei 2015 - 12:06

    Harriette En Zton :

    Zo Mariaane en Piet ik ben het reisverslag van voren naar achteren aan het lezen, maar vandaag was een hele zware dag dan ?
    Waar halen jullie de energie vandaan ?..

    Veel liefs Ton en Jet

  • 18 Mei 2015 - 13:22

    Ted Rene:

    Hoi kanjers, had dit berichtje nog niet gelezen ....
    Inderdaad heel heftig.... Die klimmetjes en rotsen
    op de weg....goed dat ik er niet bij ben ik ben niet zo,n held he ..haha.
    Maar jullie zijn supergoed bezig ....al wist we al dat jullie dat jullie dat kunnen.
    En als er geen rare dingen gebeuren( wat we niet van uitgaan en niet hopen )
    Gaan jullie het samen redden hoor!!
    Walter van limpt is de schoonvader van jochem smarius toch!!
    Ik heb hem weleens gezien daar toen fons ziek was ....ook een sportief stel dus !!
    Gaan ze ook heen en terug ???

    Hier alles ok liefs en groetjes rene Ted xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Actief sinds 22 Maart 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 18299

Voorgaande reizen:

09 Mei 2015 - 19 Juli 2015

Fietsvakantie naar Santiago. Heen en terug

Landen bezocht: