Santiago dag 2 - Reisverslag uit Doornik, België van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago dag 2 - Reisverslag uit Doornik, België van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago dag 2

Blijf op de hoogte en volg Marianne

10 Mei 2015 | België, Doornik

Dag 2 Zondag 10 Mei. Tournai Totaal 195 KM.
Na een goeie en rustige nacht staan we om 7.30 op. De zon staat hoog aan de hemel. Ochtendritueel; Ontbijt, lunchpakket voor onderweg maken, tent en spullen opruimen, wassen en tanden poetsen dat duurt totaal een uurtje. Om 8.30 fietsen we de camping af terug naar de route. We fietsen even over de gewone weg en daarna worden we door de GPS een fietspad door de bossen in gestuurd. Er fietsen op deze Zondagmorgen heel veel toerfietsers met kleine groepjes maar soms ook een peloton. Goed uitkijken dus! Daarna weer over de weg door verschillende kleine plaatsjes. Viaduct over en de GPS stuurt ons naar het water. We zitten vanaf dan wat uurtjes op Het Jaagpad. Li passeren we plaatsen en re is het water. Op een gegeven moment passeren we li Geraardsbergen. Zegt die vrolijke fietsmaat van mij; Zullen we even " de muur van Geraardsbergen" beklimmen, we zijn er nu toch! Ik kijk even naar li en zeg; Ik denk dat we nog genoeg bergen moeten beklimmen voordat we in Santiago zijn, dus deze laat ik even letterlijk en figuurlijk li liggen.....haha.
Ja ja, de humor houden we erin. Na soms even pauze fietsen we verder en dan komt er een sportieve " oudere " man aan gefietst. Hij roept; Gaan jullie naar Santiago? Hij zag de schelpen voor op onze fiets. We stappen af en kletsen even wat met hem. Hij heeft de route al een paar keer gefietst in stukjes en 1 keer aaneen. Hij zegt; Wat is het toch een mooie tocht hè, ik blijf daar met mooie herinneringen aan terug denken. Wij ook zeggen we, vandaar dat we nu op en neer gaan. Hij wenst ons succes en we fietsen door. Dat is al de 2e man die er een mooie gedachte aan heeft overgehouden. De man gisteren in Baarle-Nassau zei hetzelfde tegen ons. Om 13.00 nemen we een lunchpauze. We kunnen geen bank vinden,dus pakken onze eigen luie stoeltjes uit de tas en gaan daar lekker inzitten. Na de lunch nog even langs het water en dan worden we naar de gewone weg gestuurd. En dat merken we meteen.....het word heuvelachtig.
Soms echt een pittige klim, kleinste blad omhoog en uiteraard in volle vaart naar beneden. Want dat is het mooie van een klim: waar je omhoog gaat, ga je ook weer naar beneden. De eerste zweetdruppels komen spontaan, maar ja, het zal nog wel erger worden. Het blijft klimmen / dalen in de middag. We fietsen in korte broek en korte mouw. Het is nu rustig, de tourfietsers zitten thuis bij de vrouwen.....Moederdag! Om 17.00 komen we aan op de mooie Camping in Tournai. Helaas, wederom GEEN internet! Tent opzetten, douchen, eten etc. We hebben vandaag 107 km gefietst. We wisten van te voren dat we hier naar toe zouden gaan, want eerder kwamen we geen camping tegen. Net zoals gisteren. Na het eten nog even gewandeld en op tijd naar bed.

• 11 Mei 2015 - 17:43

Nick.:

Leuk om julie verhalen
    Te lezen ik mis julie xxx nick
    Mayke en luuk

• 11 Mei 2015 - 19:00

Teddy-Rene:

Ha piet en marian.....
    Wat een active dag !!!! 107 km is een heel eind pfff..... Voor mij / ons in ieder geval !!
    Maar het klinkt allemaal positief en jullie genieten dat is het voornaamste !
    Ik / wij hebben nog niet zoveel actie gehad , het is hier bloedheet .maar het heeft nog een andere reden ...ik ben een btje geblesseerd begonnen !!
    Het gaat alweer beter ..ik had een zenuw die klem zat wat nogal pijnlijk was .
    Maar komt goed en het is hier heerlijk op allerlei gebied.
    Feest vandaag , willy en francine zijn 41 jaar getrouwd vandaag ...dat moeten we dus vieren !!!

Liefs en