Santiago dag 1 - Reisverslag uit Londerzeel, België van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu Santiago dag 1 - Reisverslag uit Londerzeel, België van Marianne ketelaars - WaarBenJij.nu

Santiago dag 1

Blijf op de hoogte en volg Marianne

09 Mei 2015 | België, Londerzeel

Dag 1 Zaterdag 9 mei Londerzeel 88 km.
Om 9.00 vertrokken, na een emotioneel afscheid van onze 4 grote kids en 6 kleine kanjers. We fietsen met de wind vol op kop richting Baarle - Nassau. Daar om 10.00 uur koffie met kersenflap op. Even zitten buurten met een stel wat in 2005 ook naar Santiago is gefietst, net als wij. Van daaruit richting Merksplas en Rijckevorsel. De wind houden we vol op kop. Een flinke rem op tempo. We gaan soms 10 km per uur. We fietsen over Belgische kasseien, zandpaden en soort van snelwegen. Af en toe een klim...viaduct over! Het is niet koud, af en toe de zon. We fietsen nu richting Mechelen. Op een gegeven moment komen we bij een soort van "Ringbaan West" weg, waar we over moeten steken.
Dat gaat niet want de weg is afgesloten met betonnen elementen. Voetgangers worden re af gestuurd en kunnen via een trap de weg over. Wij, als fietsers mogen het zelf uitzoeken. Over de trap kan niet want er is geen gleuf voor de banden en fiets in de nek is uiteraard ook geen optie. We lopen langs de brug en een stukje verder is een opening in de betonnen platen. Wij steken over, na goed uitkijken eerst li, daarna re. Toen weer op de juiste route en verder richting Duffel. Op een gegeven moment begint het te regenen en gaan we schuilen in een overkapt broodhalletje. Na 10 minuten is het droog en fietsen we verder.
Dan komen we bij een grote fietsbrug waar we vaker overheen hebben gefietst. Helaas, de brug is afgesloten wegens werkzaamheden. Op de kaart gekeken en richting gevolgd naar plaatsje Boom. Daar met de veerpont het water over gegaan. De route blijft mooi, de lucht trekt open maar de wind blijft ons tegenwerken. Om 17.00 komen we aan op Camping Diepvennen in Londerzeel. We gaan de tent opzetten, daarna eten, douchen en nog een bakkie drinken in het restaurant. We hebben GEEN internet nu, dus hopelijk morgen wel. Onze eerste dag zit er op, nog vele te gaan........zo zien we het niet hoor. We genieten intens en blijven dat elke dag opnieuw doen.